Hallo,
Ik ben dus degene waarover het hier gaat.
Ik heb dus idd een koopje kunnen doen met die pm14 en st17. Stond toevallig op het net en denk zelfs in de verkeerde rubriek en was met de zoekfunctie van de website ook niet te vinden. Gelukkig!
We hebben deze dus innerlijk vergeleken met de pm14KI van Shepherd moon en er waren dus op het eerste zicht zeer weinig verschillen op te merken. Dan maar snel aangesloten en gaan kijken of alles werkte, mooi laten warm spel tijdens het eten en... perfect!
Ding werkt gewoon 100%.
Dus nu ben ik de nieuwe eigenaar maar nog steeds opzoek naar speakers.
Het is altijd de bedoeling geweest om degelijk materiaal te kopen dat nog minstens 30jaar mee kan, maar na een paar uur luisteren naar de combinatie met de B&W 704 ben ik ook nog eens kritisch geworden ook (thnx Shepherd moon
just kidding
)
Mijn idee van de 704, super speaker, breed inzetbaar maar... mist imo een beetje "kick".
Voor mij zit er voldoende hoog, laag en mid in, maar ik mis echt de kick. We hadden een drumsolo opgezet en daar hoorde ik het duidelijk. Toevallig herinner ik mij een solo van mijn neef die vroeger drum speelde en toen kon ik de vergelijking ook beter maken.
Ik ben zelf in het bezit van 2 KRK rp8 actieve monitors voor mijn dj gebruik en vermoed dat daar net iets meer die agressieve kick in zit. Maar daar ben ik niet zeker van omdat ik nog nooit echt naar een speaker geluisterd heb, enkel naar de muziek die eruit komt.
Nu, naar die speakers kan ik geen 3uur na mekaar luisteren, maar denk dat dit eerder met de volumes te maken heeft en combinatie hoofdtelefoon (AKG) en speakers.
Bij deze, welke ervaringen hebben de mensen hier met speakers die net die kick iéts meer kunnen weergeven dan die 704's icm de pm14?
Wel heb ik een beetje bang als de speakers wat agressiever gaan zijn, dat je er ook sneller moe van wordt.
(ik heb voor de rest geen ervaring met hifi, ik wou eerst gewoon degelijk materiaal kopen, maar blijkt (te) veel verschil in te zitten o zo maar klakkeloos wat te kopen)
De ruimte waar deze te staan komen is een 8-9 op +-4.5 meter Met een "open" keuken met doorgang van een 1.5 a 2m.
Zelf was ik naar de vorige b&w 600 reeks aan het kijken. De 603 of 604 s3.
Verder was ik van zin om een paar winkels te doen en dan mijn keuze te maken, maar dat lijkt hier in de buurt nogal uitgesloten om "een paar" winkels te gaan luisteren. En om een paar 2de hands speakers te gaan beluisteren bij mensen thuis om deze dan, zonder vergelijk of een referentie langs mijn kant, vind ik ook een moeilijk punt.
Dus waarschijnlijk ga ik terug naar mijn basis idee om "gewoon" kwaliteit te kopen die nog jaaaren mee kan en dan ga ik bij het karakter van de b&w speakers zeker niet geklxxt zijn want op zich spreekt de klank mij wel aan.
Dus keuzes te over maar geen idee, raad, ervaring, back-up genoeg om door de bomen het bos te zien.
Hoop op ervaringen van mensen hier.