hey, thx voor de leuke reacties en tips hier
sorry voor de late reactie, maar met de vakantieperiode hier in het gezin heb ik nog niet veel achter de laptop gezeten
Het gaat echt zuiver en alleen over een stereoversterker en een set vloerstaanders heb ik begrepen. Ik weet dat hij liefst idd wel wat power kan gebruiken wat als eerste in z'n gedachten mijn 704 speakers als refentie nam.
Ter info: Ik gebruik trouwens voor die 704's nog steeds 2 apparte versterkers, namelijk voor HT de AVC-A1 en voor muziek de PM-14KI.
Twee ook verschillende karakters van versterkers met elk duidelijk hun apparte eigenschappen.
De grenzen zijn helaas getest geweest van de 704 op de Denon en heeft waarschijnlijk daardoor vroeger zeer mss een tweeter gekost. 2x een hele nacht op 90% tot 95% van z'n kunnen gespeeld op een prive feestje thuis... Moet ik erkennen met het schaamrood op de wangen, want het is dan eigenlijk beetje parels voor de zwijnen.
(al goed dat m'n collega die er bij was, jaren vertrouwd is met verschillende B&W speaker in zijn leven en mooi kon zeggen wanneer de grens naderde...
Hoewel het raar maar waar geapprecieerd werd van volk die er niets van kent, dat onlangs het er stevig tegenaan ging het geluid voor het eerst echt draagelijk was en geen pijnlijke oren aan overhielden
Maar de vragende partij was ook degene die met 2 vrienden achter de draaitafel stond die aangesloten werd op de ACV-A1 als eindversterker. (ik weet eigenlijk niet of dat mogelijk zou zijn om daarvoor de PM-14KI voor te kunnen gebruiken omdat die z'n vermogen ook lager ligt dan de ACV-A1...)
Hij apprecieert het zeer dat die toch ondanks het HI-Fi was, die luidsprekers in zijn ogen ook veel konden verdragen en daardoor toch ook eigenlijk vrij ruim inzetbaar zijn moest er toch eens uitzonderlijk zo een uitspatting voordoen
.
Hij draait als amateur DJ zelf ook graag z'n setjes en heeft daar actieve speakers voor, maar ik durf wedden dat hij ook wel eens de andere geluid-set zou durven gebruiken om een paar set's te beluisteren en zelf te draaien. Het is echt voor all around gebruik als ik z'n manier van doen met die apparaten ken. Maar hij is ondanks alles zeer kritisch in het gehoor tegelijk.
Het is ook voor het eerst dat hij wel degelijk een iets hoger budget gebruikt (in zijn ogen dan) voor daar toch degelijk materiaal in te doen passen. Zuiver voor bij hem thuis alleen te gebruiken natuurlijk.
ik zie hier echt al een paar leuke voorstellen. Kef is idd ook iets om hem naar te doen luisteren. Het scheelt redelijk wat in karakter tov de B&W's en eens luisteren wat hij daarmee persoonlijk ervaart
Worden die makkelijker gestuurd dan de B&W of ligt dat in de zelfde lijn?
die M-ER803 lijkt me idd niet echt hetgeen hij zoekt, maar lijkt me wel een leuk apparaat voor iemand anders waarvoor ik nog een set aan het samenstellen was.
(leuke tip dus...)