Is een SACD speler de moeite waard?

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 09:56:53

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

De bandbreedte verschil is dat zowel SACD als DVD-A tov van BD geen beeld kan bevatten ,laat staan 3D contents .
HD-DVD was .... en is nog steeds vergelijkbaar met BD ,echter men heeft uit commerciĆ«le overwegingen de BD verkozen boven de HD-DVD ,vergelijk het met de situatie van VHS vs Video 2000 ...VCC  :-)
Het aanbod was doorslaggevend .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

bas focal marantz

Citaat van: Marco op april 16, 2013, 02:16:35
De bandbreedte verschil is dat zowel SACD als DVD-A tov van BD geen beeld kan bevatten ,laat staan 3D contents .
HD-DVD was .... en is nog steeds vergelijkbaar met BD ,echter men heeft uit commerciĆ«le overwegingen de BD verkozen boven de HD-DVD ,vergelijk het met de situatie van VHS vs Video 2000 ...VCC  :-)
Het aanbod was doorslaggevend .
oke je bedoelt het zo , geen beeld .

Waar je wel mee op moet letten is dat sommige BD spelers er erg lang over doen om in te lezen .

TurboMarco

Zijn alle SACD en DVD-A spelers even zo snel dan ?

Goed geluid + goed beeld lijkt mij toch belangrijker dan alleen goed geluid .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Er zullen ongetwijfelt SACD & DVD-A titels zijn die meesterlijk gemasterd zijn ,maar dat is net zo het geval van DVD .
Neem bijvoorbeeld Systematic Chaos van Dream theater op de dvd 5.1 content (zonder beeld) ,ik lik daar toch nog steeds mijn vingers bij af hoor !!

Feit is hoe de mastering gedaan is bepalend is voor het eindresultaat ,ook is het een feit dat BD wat mastering betreft superieur is aan SACD en DVD-A allen al vanwege het feit dat er heel fraai beeldwerk bij zit  8-)

LP en CD kan al zo mooi klinken  :wink:

5.1.4

Philips 75PUS8303

bas focal marantz

Citaat van: Marco op april 16, 2013, 02:29:14
Zijn alle SACD en DVD-A spelers even zo snel dan ?

Goed geluid + goed beeld lijkt mij toch belangrijker dan alleen goed geluid .
Dat weet ik niet met alleen cd spelers .
maar als ik testen zo lees dan doen sommige BD spelers er 30 seconden over om in te lezen .

ik moet er wel bij vermelden dat ik dus een gruwlijke hekel heb als ik tijdens een sessie zonder muziek zit .

bas focal marantz

Citaat van: Marco op april 16, 2013, 02:47:32

Feit is hoe de mastering gedaan is bepalend is voor het eindresultaat ,ook is het een feit dat BD wat mastering betreft superieur is aan SACD en DVD-A allen al vanwege het feit dat er heel fraai beeldwerk bij zit  8-)

Ik luister met me ogen dicht , maar enkele nummers heb ik ook met beeld en begrijp wel wat je bedoelt met mooi beeldwerk

TurboMarco

heheh  :evil:

Een mooie vrouw wil je niet horen maar zien  :lol:

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Sowieso een goede vraagstelling; Is een sacd speler de moeite waard ...

Antwoord is NEE.

of;

Om;
Op te BBQ?
Een wasje te draaien?
Als bestrating?
Als ... ?

:roll:

RoGEK

Citaat van: xander32 op april 16, 2013, 06:57:06
Sowieso een goede vraagstelling; Is een sacd speler de moeite waard ...

Antwoord is NEE.

of;

Om;
Op te BBQ?
Een wasje te draaien?
Als bestrating?
Als ... ?

:roll:

dat is de goeie vraag.

Moeite waard tov wat? zou de vraagstelling moeten zijn.

Een feit is dat sacd een hogere resolutie heeft wat in theorie tot een betere geluidskwaliteit zal zorgen.(begeef me hier weer eens op glad ijs vandaar dat ik er duidelijk bij zet, in theorie, want wat praktisch de content is houden we even in het midden)

sacd tov een cdspeler zal (voor gebruik van sacd) dus meer informatie bevatten.

Wat alleen ook heel erg belangrijk is, is de DAC en het analoge gedeelte in de speler.

Meestal is de dedicated SACD speler een high-end speler met bijbehorende DAC en analoog gedeelte.

Speel je een sacd in een "budget" dvd speler of een ps3 af dan zal de kwalitiet mogelijk slechter zijn van die sacd dan dat je de cd layer in een goede cdspeler zal afspelen.

het valt of staat met het zwakste component in de reeks...

zo zie ik het in ieder geval..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op april 16, 2013, 07:52:08
dat is de goeie vraag.

Moeite waard tov wat? zou de vraagstelling moeten zijn.

Een feit is dat sacd een hogere resolutie heeft wat in theorie tot een betere geluidskwaliteit zal zorgen.(begeef me hier weer eens op glad ijs vandaar dat ik er duidelijk bij zet, in theorie, want wat praktisch de content is houden we even in het midden)

sacd tov een cdspeler zal (voor gebruik van sacd) dus meer informatie bevatten.

Wat alleen ook heel erg belangrijk is, is de DAC en het analoge gedeelte in de speler.

Meestal is de dedicated SACD speler een high-end speler met bijbehorende DAC en analoog gedeelte.

Speel je een sacd in een "budget" dvd speler of een ps3 af dan zal de kwalitiet mogelijk slechter zijn van die sacd dan dat je de cd layer in een goede cdspeler zal afspelen.

het valt of staat met het zwakste component in de reeks...

zo zie ik het in ieder geval..

nu wel weer doorgaan  byebye goedemorgen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Hangtver van af he, of je veel sacd schijfjes beluisterd.

Sacd is niet bepaald een succes geworden. Maar echt dood verklaren kan ik het ook niet. Gisteren avond echt zitren genieten van de 5.1 mix op de nieuwe sacd van pink floyd. Die 5.1 mix is nu mijn favoriet naastbde '75 vinyl versie. Die speel ik overigens af via een cheap multi spelertje van cambridge audio. Hij doet niets anders dan het dsd signaal over hdmi naar de onkyo brengen. Dat doet hij ook voor dvd-a en cd.

De 3 d blu ray speler doet niets met sacd of dvd audio, dus alleen films.

Weet je hoeveel blu ray muziek only (high res) ik heb? 0.0

Denk dat je met een knappe multi speler van oppo of cambridge een heel eind komt. Of gewoon een cheap bd speler die alle formaten naar je av brengt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 16, 2013, 08:43:41
Hangtver van af he, of je veel sacd schijfjes beluisterd.

Sacd is niet bepaald een succes geworden. Maar echt dood verklaren kan ik het ook niet. Gisteren avond echt zitren genieten van de 5.1 mix op de nieuwe sacd van pink floyd. Die 5.1 mix is nu mijn favoriet naastbde '75 vinyl versie. Die speel ik overigens af via een cheap multi spelertje van cambridge audio. Hij doet niets anders dan het dsd signaal over hdmi naar de onkyo brengen. Dat doet hij ook voor dvd-a en cd.

De 3 d blu ray speler doet niets met sacd of dvd audio, dus alleen films.

Weet je hoeveel blu ray muziek only (high res) ik heb? 0.0

Denk dat je met een knappe multi speler van oppo of cambridge een heel eind komt. Of gewoon een cheap bd speler die alle formaten naar je av brengt.

nou cheap en goed ivm loopwerk  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Citaat van: Zoldar op april 16, 2013, 08:43:41
Gisteren avond echt zitren genieten van de 5.1 mix op de nieuwe sacd van pink floyd. Die 5.1 mix is nu mijn favoriet naastbde '75 vinyl versie.

Wish You Were Here?

Idd echt een briljante mix, al leent deze muziek (quadrofonie) zich daar ook bij uitstek voor!

RoGEK

Citaat van: John Wx op april 16, 2013, 08:37:23
nu wel weer doorgaan  byebye goedemorgen

jup, omdat dit wel het juiste topic daarvoor is..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Is de SACD nog de moeite waard ?
Voor mij wel. Ik geniet nog regelmatig van diverse SACD`s
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3