Wat voor boxen kan mijn versterker aan?

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 09:49:13

Vorige topic - Volgende topic

schieper

Hi eenieder,

Heb nu sinds een jaar of 3 een marantz PM 7001 KI op philips speakers van 1974. Deze laatste zijn nu aan vervanging toe. Nu heb ik de afgelopen dagen met veel plezier door dit forum gebladerd en vroeg me op basis daarvan het volgende af:

Op mijn shortlist staan de focal 816v/826v. Waarbij de laatste wel het uiterste is van mijn financiële pijngrens.
De runner ups zijn de Monitor audio rs6/rs8.

Weten jullie zo of mijn versterker deze boxen goed aan kan? Uiteraard zijn andere tips, ervaringen en opmerkingen ook zeer welkom.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

still life

hallo

Bij de PM7001Ki versterker bekruipt mij hetzelfde gevoel als bij de sacd-speler; de kwaliteit straalt er vanaf. Wat betreft uiterlijk wint de versterker het in mijn ogen van de sacd-speler; de versterker oogt wat minder massief. Ook bij de versterker zien we de voor Ki-versies kenmerkende koperen bodemplaat en achterzijde. Aan features geen gebrek bij dit apparaat, in tegenstelling tot sommige Spartaanse modellen van concurrenten . De versterker beschikt over een hoofdtelefoonaansluiting, een pre out voor het aansluiten op een externe eindversterker, of, meer voor de hand liggend, een actieve subwoofer. Verder heeft de versterker 6 analoge ingangen waarvan er één geschikt is voor het aansluiten van een draaitafel met MM-element. Hulde aan Marantz, op deze manier kun je als muziekliefhebber makkelijk een eerste stap wagen in de immer groeiende 'vinylwereld'. Overige aansluitingen zijn de D-Bus en twee sets luidsprekeraansluitingen. Dat Marantz de PM7001Ki als een serieuze versterker ziet blijkt niet alleen uit de handleiding, waar vermeld wordt dat de 2e set luidsprekeraansluitingen gebruikt kan worden om speakers bi-wired aan te sluiten. Het gewicht van ruim 10 kilo schoon aan de haak geeft aan dat ook de PM7001Ki beschikt over een zware voeding. Hoe groter en beter de voeding, hoe makkelijker het voor een versterker is om ook tijdens grote dynamieksprongen in de muziek stressloos te blijven presteren. Met een vermogen van 2x70 Watt bij 8 Ohm is de PM7001Ki prima in staat om, gecombineerd met speakers van gemiddeld rendement, een huiskamer te vullen met muziek. Ook bij de versterker zien we weer de mogelijkheid om met een ander netsnoer het geheel op te waarderen. Misschien onnodig te vermelden; de versterker is volledig op afstand bedienbaar met de standaard meegeleverde afstandsbediening.

Lees meer : http://www.hifi.nl/recensies/2754/Marantz-7001Ki-set.html#ixzz1SdCktDpp

verder zijn hier reeds diverse topics over die focals..

denk dat je heel wat kanten uit kan met die amp,
maar hoe het thuis zal klinken is niet enkel afhankelijk van je versterking..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

heb de PM7001 gehad is al een prima versterker ,PM7001KI heeft ook een betere voeding en voorversterker ,echt wel een goede versterker  :yes:

die Focal of Monitor audio zal geen probleem zijn ,welke je zal kiezen is persoonlijke smaak

ik zou gaan voor de Monitor Audio mooier laag en rustiger in de hoge tonen

Focal is ook een goeie speaker met een stevig laag en fel hoog

Heb ze beiden beluisterd bij hobo hifi op een PM8003

Gezien je budget zou ik voor 2de hands speakers kijken  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juli 20, 2011, 17:19:39
heb de PM7001 gehad is al een prima versterker ,PM7001KI heeft ook een betere voeding en voorversterker ,echt wel een goede versterker  :yes:

die Focal of Monitor audio zal geen probleem zijn ,welke je zal kiezen is persoonlijke smaak

ik zou gaan voor de Monitor Audio mooier laag en rustiger in de hoge tonen

Focal is ook een goeie speaker met een stevig laag en fel hoog

Heb ze beiden beluisterd bij hobo hifi op een PM8003

Gezien je budget zou ik voor 2de hands speakers kijken  byebye

goed advies er komen nog wel is mooi Dynaudio zuiltjes langs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

OnkyoTrucker

Je kan ook eens naar Elac kijken. Is een mooie duitse speaker. Duitse speakers staan wel bekend om hun laag. Daar moet je wel van houden.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

joep

I am a sukker for Kef.

Marantz 81

je kunt ook beter gelijk Dynaudio kopen  :-D  anders blijf je aan het wisselen  :schater:

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Oftewel, er is veel mogelijk, wat jou de gelegenheid geeft om zelf met een favo merk luidsprekers te komen. Zelf luisteren levert altijd het beste resultaat, maar ik zou mij niet te snel druk maken of het kan met de versterker, tenzij je echt in hogere prijsranges gaat kijken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

schieper

Bedankt voor de tips. Ik ga ze morgen in Venlo beluisteren. Ik zal jullie laten weten wat het geworden is.
Music Fidelity M6
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

still life

Citaat van: schieper op juli 21, 2011, 09:19:52
Bedankt voor de tips. Ik ga ze morgen in Venlo beluisteren. Ik zal jullie laten weten wat het geworden is.

welke? dynaudio ?

Citaat van: joep op juli 20, 2011, 20:24:07
I am a sukker for Kef.

:yes:
had zelf bijna een stelletje keffers..  clown1
zijn ook koopjes te doen momenteel..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

schieper

De shortlist is monitor audio en focal. Canton zou ook kunnen. De overige speakers moeten wel heel veel beter zijn wil ik de discussie thuis over de aankleding van de woonkamer nog een keer aan willen gaan  :wink: (maw ik heb groen licht voor de eerste drie van het thuisfront).
Music Fidelity M6
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Marantz 81

ach ja wat is heel veel beter ,het is met name persoonlijke smaak er zit wel verschil in speakers in dezelfde prijs range samenstelling van de gehele speaker ,drivers filters en behuizing ,je hebt ook speakers waar heel veel geld in het design gaat zitten en dan goedkope drivers filters ,dus ja ga lekker luisteren naar meerdere merken ,dynaudio zuilen gaat het hem niet worden denk ik zijn te duur  byebye

schieper

Het is uiteindelijk iets heel anders geworden:

Quadral Platinum M4 (wit)

Voor de test heb ik een test matrix gemaakt met nummers en wat ik er op wil horen. Ik heb vervolgens afhankelijk van wat ik wilde ontdekken met de betreffende cd, iedere speaker 2 a 3 minuten afzonderlijk beluisterd met mijn ogen gesloten. Ik heb geluisterd naar 9 boxen met cd's van Herbie Hanckock/Marlene Dietrich/Sensation/Neil Young/Leonard Cohen/ Patti Smith/dope on plastic en de ipod met 538 dance department. Als jullie het op prijs stellen kan ik nog eens een uitgebreider verslag doen van mijn subjectieve bevindingen.

In ieder geval bedankt en de foto's volgen zodra eea geleverd is.
Music Fidelity M6
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110