marantz sr 7200.

Gestart door ties., juli 17, 2011, 17:21:58

Vorige topic - Volgende topic

ties.

@drees.
oke zeg maar wat ik moet doen!

ties.

Citaat van: ties. op juli 17, 2011, 23:47:58
eigenlijk ben ik nog maar 14 redface
audiohobby van mijn vader overgenomen haha.
maar inderdaad ik kan maar 1 ding tegelijk ja! :angel:
zeg maar wat ik moest doen, jij had het over resetten enzo?

ties.

misschien komt het gewoon door het type wat ik heb.
misschien is de bass van de sr 7200 gewoon niet super strak?
zijn er marantz receivers of versterkers die wat makkelijker in elkaar zitten,ongeveer 200 2ehands kosten, strakkere bassen en toch een redelijk vermogen hebben?
zo'n 90 watt per kanaal?

JohnWx

Citaat van: ties. op juli 18, 2011, 00:34:29
zijn er marantz receivers of versterkers die wat makkelijker in elkaar zitten,ongeveer 200 2ehands kosten, strakkere bassen en toch een redelijk vermogen hebben?
zo'n 90 watt per kanaal?

Bass komt uit een speaker niet uit een versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Aangezien een inbox van een nieuw lid niet heel groot blijkt te zijn, maar even zo dan.

Ik ben druk aan het lezen in de gebruiksaanwijzing.

Even voor mijn idee recht te krijgen...

Je hebt een subwoofer en 2 frontspeakers.
De front speakers staan op Large, en de subwoofer heb je in het menu aangezet.

Klopt?

Cornelis1921

:-D
Citaat van: ties. op juli 17, 2011, 23:47:58
eigenlijk ben ik nog maar 14 redface
audiohobby van mijn vader overgenomen haha.
maar inderdaad ik kan maar 1 ding tegelijk ja! :angel:
Ik was ook pas 14 toen ik begon aan de audiohobby, dat is nu precies 40 jaar geleden, ben er nu nog niet van genezen. Dus weet waar je aan begint. I.i.g. ook namens mij welkom op dit forum en heel veel plezier toegewenst! Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

ties.

Citaat van: jwx op juli 18, 2011, 00:36:31
zo'n 90 watt per kanaal?

Bass kan strak zijn of niet en een groot deel van de bass hang af van je versterker

JohnWx

Citaat van: ties. op juli 18, 2011, 01:50:03
zo'n 90 watt per kanaal?

Bass kan strak zijn of niet en een groot deel van de bass hang af van je versterker

hoe kom je daar bij sorry maar dat is echt onzin

een speaker kan een bepaalde toon weergeven of niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ties.

Citaat van: jwx op juli 18, 2011, 12:38:09
zo'n 90 watt per kanaal?

klopt ja. maar je hebt ook versterkers die de bassen strakker kunnen weergeven dan andere versterkers.

Marvin

Voordat het uitloopt op een non-discussie, staan alle intellingen nu goed en is er een geluidsbeeld tot stand gekomen waar je meer tevreden mee bent?
Als het enige 'probleem' is dat je sub mee speeld in stereo, dan is daar vast een instelling voor waar ik overheen lees.
Bij al mijn Marantzen was er een optie van bassmix both/lfe/mix of een andere variant in benaming, die kan ik in de gebruiksaanwijzing van de 7200 niet vinden. Misschien dat ik er overheen gelezen heb.
Maar dat is die ene instelling die dat zou moeten veranderen.

Dus, ben je al wat meer tevreden?

ties.

Citaat van: marvin op juli 18, 2011, 16:59:19
Voordat het uitloopt op een non-discussie, staan alle intellingen nu goed en is er een geluidsbeeld tot stand gekomen waar je meer tevreden mee bent?
Als het enige 'probleem' is dat je sub mee speeld in stereo, dan is daar vast een instelling voor waar ik overheen lees.
Bij al mijn Marantzen was er een optie van bassmix both/lfe/mix of een andere variant in benaming, die kan ik in de gebruiksaanwijzing van de 7200 niet vinden. Misschien dat ik er overheen gelezen heb.
Maar dat is die ene instelling die dat zou moeten veranderen.

Dus, ben je al wat meer tevreden?

als ik die instelling gevonden heb ben ik helemaal tevreden!
nog steeds kan ik lfe niet veranderen, hier staan ***, soort van"geen toegang" ofzo iets.
ook geld dit voor night mode..

drees62

Citaat van: ties. op juli 18, 2011, 19:09:30
als ik die instelling gevonden heb ben ik helemaal tevreden!
nog steeds kan ik lfe niet veranderen, hier staan ***, soort van"geen toegang" ofzo iets.
ook geld dit voor night mode..

Volgens mij kun je daar alleen bij als je fronts op large staan.

Marvin

Die staan als het goed is op large, dat heb ik in ieder geval wel gevraagd/opgedragen...  :-D
In source-dircet kan je hier waarschijnlijk ook niets aan veranderen.

Lijkt me dat er ergens een optie van bassmix both/lfe/mix oid moet zitten, dat bouwen ze er namelijk al heel wat jaartjes in. Kan het enkel niet direct in de manual vinden.

ties.

ja fronts staan op large:-)

JohnWx

Citaat van: ties. op juli 18, 2011, 15:35:01
Citaat van: jwx op juli 18, 2011, 12:38:09
zo'n 90 watt per kanaal?

klopt ja. maar je hebt ook versterkers die de bassen strakker kunnen weergeven dan andere versterkers.

Nee dan is er een versterker kapot of niet goed ontworpen of je moet het kunnen onderbouwen ipv iets te roepen

Maar Marvin heb gelijk laten we daar over ophouden daar staat al genoeg over op dit forum