marantz sr 7200.

Gestart door ties., juli 17, 2011, 17:21:58

Vorige topic - Volgende topic

ties.

hallo, ik ben nieuw met marantz, en vooral met receivers e.d.
ik heb dus een paar vragen over de sr 7200.
1, hoe kun je de subwoofer zonder de subwooferkabel van low level uit de receiver te halen aan en uit schakelen?
want ik heb hem op stereo staan en dan toch blijft de sub mee spelen.

2, is het geluid ook nog te veranderen? hier mee bedoel ik niet bass harder zachter en treble harder en zachter, maar zeg maar bass strakker of niet strakker.
ik heb hem nu net 2 dagen van marktplaats, bij de persoon van wie ik hem kocht klonk hij heel strak en goed, maar bij mij klinkt hij niet super..
dus ik hoop dat hier iets aan te doen is :-D

Ties.

JohnWx

Citaat van: ties. op juli 17, 2011, 17:21:58
hallo, ik ben nieuw met marantz, en vooral met receivers e.d.
ik heb dus een paar vragen over de sr 7200.
1, hoe kun je de subwoofer zonder de subwooferkabel van low level uit de receiver te halen aan en uit schakelen?

2, is het geluid ook nog te veranderen? hier mee bedoel ik niet bass harder zachter en treble harder en zachter, maar zeg maar bass strakker of niet strakker.
ik heb hem nu net 2 dagen van marktplaats, bij de persoon van wie ik hem kocht klonk hij heel strak en goed, maar bij mij klinkt hij niet super..
dus ik hoop dat hier iets aan te doen is :-D

Ties.

Welkom

wat voor sub stond er eerst op en nu ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ties.

toen stond er geen subwoofer op.
maar heeft een van jullie misschien een nederlandse gebruiksaanwijzing van de sr7200?
en is zo'n handleiding in het nl. ook online te vinden?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Hoop dat je het ermee red anders doen we hier een online vertaling op het forum

Still life en Maurice en Stadium en Wim Peu weten veel van dit soort materie

welk speakers heb je op de mooie receiver staan

drees62

Zet 'm maar eens op "pure direct", dan speelt je sub niet meer mee in stereo.

JohnWx

Citaat van: drees62 op juli 17, 2011, 22:05:55

Zet 'm maar eens op "pure direct", dan speelt je sub niet meer mee in stereo.

ja zit ik net me engels weer op te vijzelen  :lol:

ties.

@ drees62.
hoe moet ik hem op pure direct zetten?
ik heb net gehoord dat ik met een monitor het hele menu van de sr7200 kan zien.
hiermee ben ik al veel verder gekomen.
maar nog steeds weet ik niet hoe ik de subwoofer laat mee spelen wanneer ik wil..
mvg.

drees62

Kan zijn dat het bij je SR 7200 nog 'source-direct' heet. Is knop op je AB en op de receiver.

ties.

ja die ken ik, heeft een ander iemand mij ook al verteld.
maar als ik source direct indruk is het weer zo dat ik mijn treble en bass niet kan verhogen of verlagen.
dus die optie valt voor mij af!
maar bedankt alvast.  :-)

JohnWx

Citaat van: ties. op juli 17, 2011, 23:20:16
ja die ken ik, heeft een ander iemand mij ook al verteld.
maar als ik source direct indruk is het weer zo dat ik mijn treble en bass niet kan verhogen of verlagen.
dus die optie valt voor mij af!
maar bedankt alvast.  :-)

daarom heet het ook direct  :-P

kan je hem resetten naar de begin instellingen ?

ties.

@ drees.
wacht even, ik ben nu met een ander iemand in het menu van mijn versterker bezig.
ik wacht eerst af wat hij gaat zeggen.
werkt dit niet mail ik jou weer.

drees62

Citaat van: ties. op juli 17, 2011, 23:20:16

Persoonlijk vind ik dat je dat ook niet moet willen. Heb zelf een SR 4200 gehad en die klonk in "source direct" beduidend beter in stereo. Kreeg daarom toen ook 5 sterren bij What-Hifi.
Zeker als je de sub niet mee wil laten doen (soms kan dit ook wat toevoegen, ik speel wel met sub in stereo) is "source direct" de aangewezen stand op je receiver.

drees62

Citaat van: ties. op juli 17, 2011, 23:37:23
@ drees.
wacht even, ik ben nu met een ander iemand in het menu van mijn versterker bezig.
ik wacht eerst af wat hij gaat zeggen.
werkt dit niet mail ik jou weer.

je bent een echte man, kan maar één ding tegelijk  :wink: :-D
ik zeg niks meer  shutup shutup

ties.

eigenlijk ben ik nog maar 14 redface
audiohobby van mijn vader overgenomen haha.
maar inderdaad ik kan maar 1 ding tegelijk ja! :angel: