NA7004 vs Logitech Touch

Gestart door ronrhe, juli 17, 2011, 09:52:54

Vorige topic - Volgende topic

ronrhe

Ik heb een test gedaan tussen NA7004 en de Touch.
De test heb ik thuis uitgevoerd samen met vrouw en zoon. Die niet bevooroordeeld waren zoals ik  :-D
Voor wie dat belangrijk vindt: Geluisterd op Magnepan 1.6 speakers.
Om te beginnen kan ik stellen dat de Touch aanzienlijk beter klinkt dan de Logitech Duet.
Bij het vergelijk van de Toch naast de NA7004 is de Na7004 een duidelijk winnaar op alle punten. Dynamiek, ruimtelijkheid, rust in geluidsbeeld enz.

Daarna heb ik de koppeling aan een PSAudio Digital DAC Link III. Volgens velen een van de meest mooie dac's.
Bij het luisteren klinkt de combinatie PSAudio + Touch beter dan de NA7004. Het klinkt allemaal weer een stapje natuurlijker. Let wel een stapje, want de verschillen zijn minder groot dan tussen de Touch en de NA7004 beide zonder externe DAC.

Daarna zowel de Toch als ook de NA7004 op de PSAudio aangesloten. Daarbij beide combinaties geprobeerd van aansluiten. Dus NA7004 via Toslink en Touch via Coax. En omgekeerd.
In alle gevallen waren er nagenoeg geen verschillen hoorbaar. Beide apparaten klinken via de PSAudio gelijk.

Belangrijk is nog wel te melden dat we bij de test direct hebben geschakeld tussen de bronnen. Dus op beide bronnen hetzelfde nummer tegelijk afspelen en dan op de versterker de bron omschakelen. Zo sluit je allerlei illusies uit als je beide bronnen na elkaar beluisterd.
Ook hadden beide bronnen nagenoeg hetzelfde uitgangsvolume, anders zou de bron met het hogere volume altijd in het voordeel zijn. Tevens waren de gebruikte interlinks gelijkwaardig. Voor de zekerheid ook regelmatig gewisseld.

Wat betreft bedieningsgemak wint de Logitech mits in combinatie met een ipad of iphone e.d.
Helaas geeft dit toch voor mijn vrouw de doorslag om liever met de Touch te gaan werken. :?
Dus als iemand nog interesse heeft in een NA7004 met nog ruim een jaar garantie....

PS. Zonder Ipad ofzo dan vind ik de NA7004 beter te bedienen. (En je hebt nooit netwerkproblemen.)

visuel

ronrhe

Hij champagne (goud/zilver) kleurig.