boxen

Gestart door chicoleo, juli 12, 2011, 21:04:44

Vorige topic - Volgende topic

chicoleo

Hoi,

Ik ben er bijna uit wat ik kopen ga ik wil gaan voor de Marantz SR-6005 & Marantz UD5005.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze zelfde set?
Ik wil geen huis vol met boxen en wil dus gaan voor 2 boxen. Wie kan mij de goede richting op helpen qua soort boxen voor zowel muziek als film. Ik begrijp dat ik zelf moet gaan luisteren en dat zal ik ook zeer zeker gaan doen maar stel jullie ervaringen zeer op prijs dus vandaar mijn vraag.

m.v.g.r.

OnkyoTrucker

Ik heb zelf de SR6005 en gebruik mijn Ps3 als blu-raynspeler. Ik heb er zelf Dali Concept 2 aanhangen en ik vind het erg goed klinken. Omdat ik de overstap ga maken naar stereo heb ik nu wel alles te koop. Misschien is het wat voor je.

Gr Wilco.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Maurice

Wat voor soort muziek luister je vooral?
Welke merken heb je al beluisterd of gehad, en wat vond je daarvan?

Persoonlijk ben ik altijd gecharmeerd van Dali, Elac, Monitor Audio, Dynaudio, etc.
Anderen hebben liever een warmer klinkende speaker, bijvoorbeeld KEF, B&W, etc.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juli 12, 2011, 22:32:29
Wat voor soort muziek luister je vooral?
Welke merken heb je al beluisterd of gehad, en wat vond je daarvan?

Persoonlijk ben ik altijd gecharmeerd van Dali, Elac, Monitor Audio, Dynaudio, etc.
Anderen hebben liever een warmer klinkende speaker, bijvoorbeeld KEF, B&W, etc.

ik vind veel mooi  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: chicoleo op juli 12, 2011, 21:04:44
Hoi,

Ik ben er bijna uit wat ik kopen ga ik wil gaan voor de Marantz SR-6005 & Marantz UD5005.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze zelfde set?

welkom hier chico

kijk, wilco heeft er een zwarte SR te koop..  :wink:
een UD vind ik een schitterend apparaat & all in one..

CiteerIk wil geen huis vol met boxen en wil dus gaan voor 2 boxen.

waarom dan een receiver ? voor de tuner (radio) & ruimere aansluit/speel mogelijkheden ?

CiteerWie kan mij de goede richting op helpen qua soort boxen voor zowel muziek als film.

denk eens goed na over monitors of zuilen, ik heb het meer voor het laatste
maar monitors kunnen ook schitteren..  :yes:

wat monitors al eens mankeren is bottom end (laag) maar dat hoeft niet persé een probleem te zijn
voor muziek niet echt a/d orde, bij film zul je wat kick missen: oplossing is dan een sub erbij..

CiteerIk begrijp dat ik zelf moet gaan luisteren en dat zal ik ook zeer zeker gaan doen maar stel jullie ervaringen zeer op prijs dus vandaar mijn vraag.

:yes:  zo krijg je een algemene indruk, maar nooit zal je het zo horen als thuis..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300