Nieuwe speakers en een nieuwe receiver; graag advies

Gestart door Carlo, juli 09, 2011, 23:48:19

Vorige topic - Volgende topic

Carlo

Beste forumleden,

In onze woonkamer wil de vrouw des huizes wat meer modernere kleuren en meubels en eerlijk gezegd, is dat kersen ook wel oud. Dus de huidige Dali Royal Towers met bijbehorende centre in cherry gaan worden vervangen door liefst kleine speakers, maar wel capabel om goed geluid weer te geven.

Ik heb nu nog een SR7300 van Marantz, maar met een nieuwe TV in aantocht ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe speler en receiver. Nu lees ik dat de SR6005 wel leuk is geprijsd, maar ik weet niet goed welke kleinere speakers hier goed bij zouden kunnen passen. Uiteraard zal ik het beluisteren in een winkel o.i.d., maar ik hoop dat jullie mij alvast kunnen adviseren over de receiver en bijpassende speakers. Zo heb ik goede recencies gelezen over de Boston Acoustics Soundware XS. Budget; ik schat net onder de € 1.000,=

Zou de UD-7004 of 7005 als blurayspeler er goed bij kunnen? Mijn nieuwe TV wordt waarschijnlijk een plasma van Panasonic; denk de GT30 serie.

Ik hoop op jullie reacties. 

Alvast bedankt.
Vrgr.
Carlo

PS: weet iemand wat een redelijke verkoopprijs zou zijn voor mijn huidige Dali-set, of moet  ik dit in een ander forumstuk vragen??? Dan mijn excuses

jowa

Welkom op forum  hello

Wat de bron betreft, als de analoge uitdagingen niet belangrijk zijn is een UD-5005 ook een goede keuze. Heb deze zelf ook en bevalt prima.
Mocht je niet om 3D geven kan je ook gaan voor een BD-7004, is nu in de uitverkoop.
De UD-7005 is niet te koop geweest, is gelijk opgevolgt door de UD-7006.

De SR-6005 is een hele mooie AV-receiver, de bron via HDMI er aan koppelen en je hebt een hele goede basis.
Al is de SR-7005 natuurlijk helemaal een mooi hebbeding  :-D

Aardige uitdaging heb je om naar kleinere luidsprekers te gaan.
Wat betreft je speakers, wil je naar 5.1 of bij 2.1 blijven?
Mocht het geluid van Dali je bevallen, zou je ook voor een Dali set kunnen gaan:
Mirage maakt ook hele leuke HT-sets: hier klikken. Een paar keer gehoord op shows en vond het een positieve ervaring.

Andere merken zullen hier nog wel langs komen, advies is lekker bij een dealer te gaan luisteren.
Vraag aan de dealer of je ze thuis uit mag proberen.

Jowa

drees62

Welkom!

Wat momenteel voor weinig geld als hele beste speaker te boek staat is de Boston Acoustics A25 monitor speaker. Zou presteren als een luidspreker die 10x zoveel kost.
Wordt geleverd door zelfde importeur als Marantz en Ken Ishiwata zou zich ermee hebben bemoeid. Voor wat het waard is  :wink:
Uiteraard is er een mooie surroundset om heen te bouwen.
kost dat? € 129 p/st!

Maar wel zelf eerst luisteren natuurlijk, hier heb je nog wat meer info

http://www.hifi.nl/recensies/4403/Boston-A-serie-revisited-de-A25.html

Trouwens SR 6005 in de aanbieding bij de buren voor € 569

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113773.0

sattie

Je kunt ook eens kijken naar de NR1402, de nieuwe slimline receiver van Marantz of wachten op de NR1602, ongeveer als NR1402 alleen met netwerk voor netwerk radio.

still life

Citaat van: jowa op juli 10, 2011, 12:19:16
Welkom op forum  hello

Wat de bron betreft, als de analoge uitdagingen niet belangrijk zijn is een UD-5005 ook een goede keuze. Heb deze zelf ook en bevalt prima.
Mocht je niet om 3D geven kan je ook gaan voor een BD-7004, is nu in de uitverkoop.
De UD-7005 is niet te koop geweest, is gelijk opgevolgt door de UD-7006.

De SR-6005 is een hele mooie AV-receiver, de bron via HDMI er aan koppelen en je hebt een hele goede basis.
Al is de SR-7005 natuurlijk helemaal een mooi hebbeding  :-D

Aardige uitdaging heb je om naar kleinere luidsprekers te gaan.
Wat betreft je speakers, wil je naar 5.1 of bij 2.1 blijven?

Andere merken zullen hier nog wel langs komen, advies is lekker bij een dealer te gaan luisteren.
Vraag aan de dealer of je ze thuis uit mag proberen.

Jowa

stupid

rock solid advice !  :yes:

Citeermaar ik hoop dat jullie mij alvast kunnen adviseren over de receiver en bijpassende speakers.

als je bvb voor de 6005 gaat, krijg je ADSY erbij, dat maakt het wat makkelijker
ADSY is een tool/roomEQ die je gekozen speakers aanpast/bijpast/optimaliseert aan de ruimte..

Citeerliefst kleine speakers, maar wel capabel om goed geluid weer te geven

heikel punt dit.. imho heeft alles zo zijn grenzen & kleiner is niet altijd beter..
zolang je die beperkingen kent & accepteert kun je niettemin mateloos genieten van zo'n setjes

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Carlo

Dank, dank voor jullie tips. IK ga zeker op korte termijn luisteren.

Ik vraag mij af of de 7005 receiver niet wat teveel van het goede is, zeker als ik mijn huidige Dali speakerset (Royal Tower) van de hand wil doen en over wil stappen naar wat kleinee speakers. De zuilen zijn al eens gevallen (kleine kinderen hé) en nemen eerlijk gezegd ook wel veel ruimte in gebruik.

Nu lees ik veel over de Boston Acoustics A25; zijn boekenplank speakers, maar zo men zegt met een fenomenaal geluid. Deze is als set beschikaar incl. centre en sub.
Is er wellicht iemand op het forum die ervaring heeft met deze set? Ik vraag me dan af of ze te combineren zijn met de SR6005 van Marantz.

Hoop op jullie reactie.

Grtz,
Carlo

Stadium III

Je zult met een Sr 6005 en de Boston's zonder subwoofer zeker een zeer leuke set hebben
Gaat het je bevallen is een andere vraag

Zoals ik lees is het zeker een zeer mooie match !
Je kunt er dan als subwoofer een Rel velodyne of een BK bijpakken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Carlo

Citaat van: Stadium III op juli 11, 2011, 16:47:08
Je zult met een Sr 6005 en de Boston's zonder subwoofer zeker een zeer leuke set hebben
Gaat het je bevallen is een andere vraag

Zoals ik lees is het zeker een zeer mooie match !
Je kunt er dan als subwoofer een Rel velodyne of een BK bijpakken

Rel velodyne of BK :oops: Vergeef me, maar ik ben nog niet helemaal thuis in de specifieke merken. Begrijp ik uit je reactie dat de sub die Boston bij de set levert, tekort zal schieten in relatie tot de 6005 en de surrounds?  :|

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Te kort schieten nee dat niet
Hij zal zeker zijn werk doen maar ik zou in die merken gaan zoeken naar een subwooger die wat meer naam mag hebben als subwoofer

5.2.4

edgnoj

Citaat van: Stadium III op juli 11, 2011, 17:59:14
Te kort schieten nee dat niet
Hij zal zeker zijn werk doen maar ik zou in die merken gaan zoeken naar een subwooger die wat meer naam mag hebben als subwoofer

Beetje raar om de Boston sub zomaar even af te schieten en met het alternatieve merk Rel te komen. Als er één merk is dat de laatste jaren bewezen heeft de weg helemaal kwijt te zijn op prijs/kwaliteitsverhouding dan is het Rel wel. Ik heb zowel een Quake, een Stampede als een Strata V gehad, maar wat een prutsdingen in vergelijking met bijvoorbeeld BK. Veel te weinig vermogen en veel teveel vervorming. Ik de tijd dat de Rel's nog door BK in Engeland werden gebouwd waren het goede apparaten, maar wat daarna op de markt gesmeten is is rotzooi.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de Boston sub het slechter zou doen als een doorsnee Rel. Maar dat is IMHO natuurlijk  :angel:

WimPeu

Misschien had je de Rel niet helemaal goed afgesteld.... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Quake II Stampade en Strata 5 allemaal wel leuk maar de ST III reeks waren pas sub's
wat Rel nu nog op de markt zet is goed en Idd BK is een zeer grote concurent geworden

Maar met een G en een R serie zou ik best wel uit de voeten kunnen

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op juli 11, 2011, 18:27:54
Quake II Stampade en Strata 5 allemaal wel leuk maar de ST III reeks waren pas sub's
wat Rel nu nog op de markt zet is goed en Idd BK is een zeer grote concurent geworden

Earthquake's in huize Stadium
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Carlo

Citaat van: jwx op juli 11, 2011, 21:39:19
Citaat van: Stadium III op juli 11, 2011, 18:27:54

Earthquake's in huize Stadium

Ho, ho, ho. Nu raak ik echt de draad kwijt. :no: Ik bedoelde de Boston A25; zijn bookshelfspeakers, die ik in ieder geval op een stand wil.
Maaaruuhh; over die sub, geen idee waar het nu over gaat. Mijn ruimte is 3,5 bij 4,5; ik heb geen idee wat Rel of die andere merken doen. Niet qua geluid en ook niet qua prijs. Dus forumleden, als 't effe kan, graag wat meer dedicated advice om mij verder op weg te helpen??  HLP HLP

THX  hello hello
Carlo