Receivers & power

Gestart door WimPeu, juli 08, 2011, 09:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 18:23:55
Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2011, 18:05:46
En waar zou die controle dan vandaan moeten komen?

Vervorming is eigenlijk nooit een issue geweest, wat versterkers betreft.
Speakers vervormen in de procenten zoals iedereen wel weet.............

De kwaliteit van de weergave van een set hangt in zeer grote mate af van de combinatie versterker-kabel-luidspreker. Onder alle omstandigheden dient de versterker de luidspreker onder controle te houden. De electrische reactie (tegen E.M.K.) van de luidspreker mag geen enkele invloed hebben op het uitsturingsgedrag van de versterker. Dit wordt bereikt door het toepassen van een overgedimensioneerde voeding, die onder alle omstandigheden stabiel blijft




ps:heb ik niet van mezelf maar van meneer Ketelaar



Van wie het het hebt maakt mij niet uit maar nu komen we ergens. :wink:
Dat is een van de redenen waarom er met X gewerkt wordt.
Ik laat het nog even open en wacht op het juiste antwoordt.  8-)

Een voeding moet voldoende gedimensioneerd zijn, dus voldoende is voldoende.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2011, 18:34:58
Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 18:23:55
Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2011, 18:05:46
En waar zou die controle dan vandaan moeten komen?

Vervorming is eigenlijk nooit een issue geweest, wat versterkers betreft.
Speakers vervormen in de procenten zoals iedereen wel weet.............

De kwaliteit van de weergave van een set hangt in zeer grote mate af van de combinatie versterker-kabel-luidspreker. Onder alle omstandigheden dient de versterker de luidspreker onder controle te houden. De electrische reactie (tegen E.M.K.) van de luidspreker mag geen enkele invloed hebben op het uitsturingsgedrag van de versterker. Dit wordt bereikt door het toepassen van een overgedimensioneerde voeding, die onder alle omstandigheden stabiel blijft




ps:heb ik niet van mezelf maar van meneer Ketelaar



Van wie het het hebt maakt mij niet uit maar nu komen we ergens. :wink:
Dat is een van de redenen waarom er met X gewerkt wordt.
Ik laat het nog even open en wacht op het juiste antwoordt.  8-)

Een voeding moet voldoende gedimensioneerd zijn, dus voldoende is voldoende.

zou iemand dat ps:heb ik niet van mezelf maar van meneer Ketelaar kunnen verwijderen of met tipp-ex kunnen aanstippen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 18:31:50
Dan val ik toch weer over, als je bij een ander luistert valt er gelijk op dat het anders klinkt, denk ik weer wat is nou meer realiteits weergave met of zonder aanpassing

mss dat het met ADSY correct/balanced klinkt, & op een ander... een eigen sound ? clown1

zegt die ketelaar ook dat je een ringkern met 500W moet hebben in een CDP ?
:-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:26:52
wim..

Citeerdaarom is het imho zaak v/d juiste speakers te combineren/ uit te zoeken

:wink:

Citeerkanaal scheiding is stukken beter geworden met de nieuwe reeks

:yes:


Dat heb ik...Ushers met de CA840W   :wink:

Citaat van: Stadium III op juli 08, 2011, 18:23:34
Om ff wat aante vullen voor de heren

Voor mijnzelf geef ik eerlijk gezegd geen drol om wat een reciever per kanaal kan uitpersen
Hier moet ik een 125w per kanaal hebben op 8 ohm vergeet het maar ben blij als ik er 90 heb
Verder vind ik de voeding veel belangrijker want dan komt de rest wel !

De huidige reciever reeksen die er zijn van alle merken kunnen voort echt wel speakers aansturen en de vraag is als dat voor jou voldoende is
Hier kan ik die vraag inluiden met JA
Waarom,omdat hier de SR 7005 hier de speakers perfect in zijn greep heeft,kanaal scheiding is stukken beter geworden met de nieuwe reeks
De oude SR 7002 en de nieuwe SR 7005 hebben dezelfde hoeveelheid aan opgenomen wattage uit het net en toch speelt de Sr 7005 stukken beter dit ook naar ontwerp

Wat Audyssey doet is niet de reciever ontlasten maar kijken wat de reciever met je speakers moet en kan doen
Dit optimaal inregelen zodat jij er als gebruiker optimaal effect van hebt
Dit zal in de weergave zeker tengoede komen en dan is het wattege per kanaal al helemaal niet meer belangrijk maar de weergave en de akoestiek komen dan veel sneller naar voren

Ik ben met de inregeling helemaal tevreden zonder DYN EQ aan
Het enige nadeel is wel dat als je bij andere gaat luisteren dat je meteen veel opvalt aan het geluid / akoestiek

Voor jou Wim kan een apparaat met een Audyssey Pro zeker wel een uitkomst bieden maar het is de vraag als je het geld er voor over hebt

Je spreekt je hier toch zelf tegen.

Eerst geef je aan dat het niks uit maakt al die watts ed het gaat om de voeding. Die is iig op papier en stap terug tov de oude 8002. Daarna zeg je wat de receiver kan doen.  Daar gaat het iid om. Als die blijkbaar tekort komt in zijn basis komt er een chip om de hoek kijken die dat probleem weer oplost. Veel goedkoper ook voor de fabriekant. Een chip of een dikke ringkern.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 18:39:02
Dat heb ik...Ushers met de CA840W   :wink:

ah, de hulplijn..  :-D

HB
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

De reciever komt niks te kort in zijn basis
En het gaat er idd om wat de reciever kan doen
Dat de Audyssey daarin kijkt wat ie met de speaker moet doen en kan doen is niet de tekort koming van de reciever opvullen maar de tekort koming in je ruimte opvangen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:37:09
Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 18:31:50
Dan val ik toch weer over, als je bij een ander luistert valt er gelijk op dat het anders klinkt, denk ik weer wat is nou meer realiteits weergave met of zonder aanpassing

mss dat het met ADSY correct/balanced klinkt, & op een ander... een eigen sound ? clown1

zegt die ketelaar ook dat je een ringkern met 500W moet hebben in een CDP ?
:-D

Denk dat meneer Ketelaar dat wel weet je weet toch wel over wie we het hebben hoop ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Jongens toch  :-D maak je niet druk om power ,recentelijk heb ik hier een buizenhok op bezoek gehad en zonder naar de specs te kijken klonk het voortreffelijk ,nu met de 1007 klinkt het niets minder en dat hele verhaal van verdubbeling van vermogen bij een halvering van de weerstand mag je met een grote korrel zout nemen tenzij er aan 0.5 Ohm nog steeds verdubbeld word  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Citaat van: Marco op juli 08, 2011, 19:41:10
Jongens toch  :-D maak je niet druk om power ,recentelijk heb ik hier een buizenhok op bezoek gehad en zonder naar de specs te kijken klonk het voortreffelijk ,nu met de 1007 klinkt het niets minder en dat hele verhaal van verdubbeling van vermogen bij een halvering van de weerstand mag je met een grote korrel zout nemen tenzij er aan 0.5 Ohm nog steeds verdubbeld word  clown1

We maken ons niet druk hoor. Gewoon ouwehoeren over audio PK's... :mrgreen:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 19:10:43

Denk dat meneer Ketelaar dat wel weet je weet toch wel over wie we het hebben hoop ik

JK Acoustics ?  clown1

was inhaken op:

CiteerEen voeding moet voldoende gedimensioneerd zijn, dus voldoende is voldoende.

stel me soms serieuze vragen bij de voeding die zo'n high-end CDP aan boord heeft..  :-o


Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 21:55:01
We maken ons niet druk hoor. Gewoon ouwehoeren over audio PK's... :mrgreen:

stupid

dit moet een sticky worden..  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 22:01:44
Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 19:10:43

Denk dat meneer Ketelaar dat wel weet je weet toch wel over wie we het hebben hoop ik

JK Acoustics ?  clown1

was inhaken op:

CiteerEen voeding moet voldoende gedimensioneerd zijn, dus voldoende is voldoende.

stel me soms serieuze vragen bij de voeding die zo'n high-end CDP aan boord heeft..  :-o


Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 21:55:01
We maken ons niet druk hoor. Gewoon ouwehoeren over audio PK's... :mrgreen:

stupid

dit moet een sticky worden..  :yes:


was niet serieus bedoeld over Johan K. clown1


Jij hebt toch wel overal ringkern in dat klinkt zo mooi zo rond  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Waarom klinkt een dedicated stereoversterker, in de gevallen dat ik dat heb kunnen testen, altijd beter dan een reciever?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Mensen ik heb een stel Kef`s Reference model Three 4Ohm en gevoeligheid van 91 Db
eerst aangestuurd met een SR8002.

na verschillende reacties van forum genoten  heb ik deze extra voorzien van meer/appart vermogen in de vorm van de Classè CA150
(hoewel beide versterkers eigenlijk het zelfde vermogen moesten leveren)

De Classè bracht in het mid/laag toch een stuk extra door daar bep. Hz groepen beter te voorzien van stroom??
dus meer controle en definitie dan wel articulatie  waarom????  de versterkers leveren op 15watt na de zelfde prestaties??

Nu de DTR 9.9 die met 145W per kanaal het werk moet doen ==> deze is de biampen op de fronts zodat het mid/laag en het high apart die 145W  krijgen

De eerste indrukken met de gewone Audyssey afstelling is al dat ik niets heb ingeboet aan mid/articulatie   maar zelfs meer echt laag heb
Het volume kan ook een stuk lager blijven voor een mooi resultaat

Robert (Sander) vond het mid/hoog eigenlijk al koud aandoen zoveel definitie en geen warmte meer ??

We wachten af wat Ron er hier Maandag van gaat maken    met evt speaker opstelling en andere tips voor de afstelling naar de PRO

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: lo op juli 08, 2011, 22:16:38
Waarom klinkt een dedicated stereoversterker, in de gevallen dat ik dat heb kunnen testen, altijd beter dan een reciever?

nooit een echte receiver gehoord


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject