Setupmenu van SR-14 bedienen met Logitech remote

Gestart door edgnoj, juli 01, 2011, 00:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

edgnoj

Ik heb een vervelend probleempje. Zojuist heb ik een SR-14 gekocht die op zich erg goed bevalt. Bij deze SR-14 zit een RC5000i (Pronto) remote. Thuisgekomen bleek dat deze remote niet werkt, dus heb ik de code van de SR-14 in mijn Logitech Harmony One geprogrammeerd, waardoor het apparaat toch met een afstandsbediening bediend kan worden.

Echter, ik kan het instellingsmenu niet bedienen. Het oproepen ervan gaat prima, maar ik kan de cursortoetsen niet gebruiken om te navigeren binnen de menuus. De Pronto is zo geprogrammeerd dat je eerst naar het setupmenu van de remote moet gaan en daar de cursortoetsen kunt bedienen. Vermoedelijk wordt er dan een andere aanstuurcode gebruikt.

Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen om te kunnen manouvreren in het menu?

Mexicaanse Hond

Ik zou toch ook even reclameren bij de verkoper. Zo'n afstandsbediening hoort te werken, tenzij er uitdrukkelijk is gezegd dat die niet werkt.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: edgnoj op juli 01, 2011, 00:32:55
Ik heb een vervelend probleempje. Zojuist heb ik een SR-14 gekocht die op zich erg goed bevalt. Bij deze SR-14 zit een RC5000i (Pronto) remote. Thuisgekomen bleek dat deze remote niet werkt, dus heb ik de code van de SR-14 in mijn Logitech Harmony One geprogrammeerd, waardoor het apparaat toch met een afstandsbediening bediend kan worden.

Echter, ik kan het instellingsmenu niet bedienen. Het oproepen ervan gaat prima, maar ik kan de cursortoetsen niet gebruiken om te navigeren binnen de menuus. De Pronto is zo geprogrammeerd dat je eerst naar het setupmenu van de remote moet gaan en daar de cursortoetsen kunt bedienen. Vermoedelijk wordt er dan een andere aanstuurcode gebruikt.

Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen om te kunnen manouvreren in het menu?

resetten naar fabrieksinstellingen die Pronto
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

edgnoj

Ik ben bang dat de batterij/accu de geest gegeven heeft, want als ik de Pronto van de lader haal geeft hij ongeveer 10sec licht en gaat dan op zwart. Als ik de batterij verwijder en weer terugplaats komt hij weer even op, maar zodra ik een toets indruk gaat hij weer uit en is ie niet meer aan te krijgen.

Als de accu stuk is heeft reclameren bij de verkoper ook weinig zin lijkt me, want het toestel is al jaren eol. Een vervangende accu is denk ik ook niet zomaar te krijgen. En ik wil de SR-14 ook niet meer kwijt

Ik heb het apparaat trouwens gekocht met een jaar garantie voor 450 euro.

Hoe staan jullie daar tegenover trouwens?

lo

Indien je een jaar garantie hebt zou ik me toch tot de verkopende partij wenden als ik jou was.
Wie weet kan jij je zo helpen!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

edgnoj

Citaat van: lo op juli 01, 2011, 20:10:31
Indien je een jaar garantie hebt zou ik me toch tot de verkopende partij wenden als ik jou was.
Wie weet kan jij je zo helpen!

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar het verkopende bedrijf.
Hoop op een positieve reactie, al kan ik me goed voorstellen dat de remote niet vervangen kan worden, simpelweg omdat hij te oud is.

Dex

Ik zou eens informeren bij een reparatiebedrijf of ze de kapotte accu van de Pronto niet uit kunnen wisselen tegen een nieuwe accu, per slot van rekening is het geen gecompliceerde klus maar gewoon een kwestie van uitzoeken welk model accu er leverbaar is.
Dat hoeft niet exact dezelfde te zijn maar uiteraard wel een die past en met dezelfde capaciteit.
Zou dat kunnen, dan kun je afspreken met je leverancier dat hij die kosten (of minstens de helft ervan)  voor zijn rekening neemt in het kader van de garantie.

Je zou deze man eens kunnen bellen ik heb hem ook al eens gesproken en hij is iemand die daar wel moeite voor zou doen om een en ander uit te zoeken denk ik.
Succes ermee!

PS: Dat Logitech Harmony spul is leuk, maar veel te kwetsbaar en vaak onvolledig in de menumogelijkheden met oudere apparatuur weet ik uit eigen ervaring.
Dat is jammer anders had je daarmee de oplossing al gehad.

edgnoj

Bedankt voor deze tip. Ik wacht eerst even de reactie van de verkoper af voordat ik zelf verdere stappen ga ondernemen. Het is wel prettig om jouw tip achter de hand te hebben.

De Logitech Harmony mist inderdaad een aantal menu bedieningsfuncties, waaronder vreemd genoeg een OK knop. De omhoog/omlaag toetsen was een kwestie van omprogrammeren. Nu kan ik dus wel manouvreren binnen het menu, maar ik kan geen wijzigingen in de instellingen aanbrengen. Ook de Source Direct knop ontbreekt om maar wat te noemen.

Dex

Kijk eens wat ik gevonden heb: RC5000i Pronto op MP
En een Philips Pronto op MP
Allebei met een 06 nummer erbij dus gewoon even bellen en kijken wat ze voor die dingen willen hebben.
Is je probleem heel snel opgelost tegen niet al teveel kosten.
En mogelijk kun je die aankoopkosten dan delen met je leverancier die dan ook weer blij is dat hij er vanaf is.... :wink:

edgnoj

Goeie vondst   notworthy
Bedankt hiervoor. Ik wacht toch eerst even op een reaktie van de verkoper. Wil echter niet bij voorbaat kosten maken terwijl verkoper het probleem eigenlijk behoort op te lossen. Als alternatief natuurlijk heel goed.
Nogmaals bedankt !!!

edgnoj

Ik heb net bericht gehad dat ik de remote terug kan sturen naar de verkoper.
Dit ga ik natuurlijk eerst doen en afwachten hoe dit afloopt.

MarantzJaap

2 tips voor je:
Logitech service is erg goed. Ik heb ook een SR-14 met een wat mindere afstandsbediening en miste de Direct knop. Na mijn aanvraag stond ie er gewoon bij. (En nu waarschijnlijk bij jou ook).
Veel informatie over de Pronto en Marantz afstandbediening op http://www.remotecentral.com/. De Marantz wijkt iets af van de Philips.

edgnoj

Citaat van: MarantzJaap op juli 05, 2011, 20:04:06
2 tips voor je:
Logitech service is erg goed. Ik heb ook een SR-14 met een wat mindere afstandsbediening en miste de Direct knop. Na mijn aanvraag stond ie er gewoon bij. (En nu waarschijnlijk bij jou ook).
Veel informatie over de Pronto en Marantz afstandbediening op http://www.remotecentral.com/. De Marantz wijkt iets af van de Philips.


Die Direct knop hebben ze waarschijnlijk speciaal in jouw account toegevoegd. Ik had hem niet. Wel ben ik even creatief bezig geweest: Ik heb de SR18 ook op de Harmony gezet en vandaaruit de directknop geleerd aan een goedkope learning remote. Vervolgens heeft de learning remote de knop weer geleerd aan de Harmony, maar nu in het correcte SR14 account. Daarna de SR18 natuurlijk weer gewist uit mijn account.
Achteraf heel simpel, maar je moet er wel even opkomen.

Remotecentral ken ik inderdaad al. Goede site op het gebied van afstandsbedieningen.
Voor Harmony zaken heb je trouwens ook een nederlands forum: http://www.harmony-forum.nl