Ik heb sinds enige tijd last van een brom in mijn luidsprekers (50Hz brom, zeer goed hoorbaar wanneer het volume opengedraaid wordt).
Op de voorversterker heb ik de Blu-ray speler, Mediaplayer en een CD speler aangesloten en na het lezen van een heel hoop topics over dit onderwerp ben ik gisteren eens aan het testen geslagen om erachter te komen wat die brom veroorzaakt.
CAI kabel los maakte geen verschil, de voorversterker aarden maakte ook geen verschil, RCA kabels van Blu-ray en Mediaplayer eruit en toen wasde brom weg, maar ook het geluid als ik een film kijk!!! Dus dat is nu eigenlijk net niet de bedoeling, toen heb ik de HDMI kabel losgehaald van de Mediaplayer en de Blu-ray en de brom was weg, terwijl de RCA kabels wel gewoon aangesloten waren.
Als ik de HDMI kabel alleen al tegen de metalen behuizing van de Mediaplayer hou dan heb ik direct een brom, ditzelfde geldt voor de Blu-ray speler.
De HDMI kabels zijn van Audioquest en Monstercable, ik dacht dat deze wel redelijk afgeschermd waren maar op ene of andere manier krijg ik dus wel een 'aardlus' wanneer ik deze kabels aansluit tezamen met de RCA kabels.
Ik heb nu al een hoop dingen geprobeerd:
Ander stekkerblok
Netfilter
Andere HDMI en RCA kabels
Andere ingangen op de voorversterker
Andere kabels tussen voor en eindversterker
Instelllingen op Blu-ray en Mediaplayer veranderd (audio over HDMI e.d.)
Voorversterker geaard, eindversterker geaard (externe aarde)
Maar tot nog toe geen oplossing gevonden voor dit probleem, behalve de Mediaplayer en de Blu-ray speler extern te aarden.
Kan iemand mij vertellen wat hier gebeurt en hoe ik dit kan oplossen behalve de Mediaplayer en de Blu-ray speler extern te aarden (stekker met alleen een aarde draad in het stekkerblok, getest en dit werkt wel maar is niet erg handig).
Alvast hartelijk bedankt!