Kan een SA - 15S1 beter klinken met een externe DAC ?

Gestart door ronnydepony, juni 27, 2011, 11:46:22

Vorige topic - Volgende topic

ronnydepony

Domme vraag misschien, maar hier is mijn uitgangspunt :

volgens de manual wordt een cd afgespeeld op 44.1 khz 16 bits, SACD gebruikt dan wel de 24 bit 192khz DAC, of ben ik verkeerd ?
indien niet , kan de speler dan extra opgewaardeerd worden met een externe DAC en zo ja, welke DAC kan er dienen voor deze mooie speler.

Ronny
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Scan-Speak Reference Plus

Kimber Hero interlink
Van den Hul CS-122 ls-kabel

JohnWx

Citaat van: ronnydepony op juni 27, 2011, 11:46:22
Domme vraag misschien, maar hier is mijn uitgangspunt :

volgens de manual wordt een cd afgespeeld op 44.1 khz 16 bits, SACD gebruikt dan wel de 24 bit 192khz DAC, of ben ik verkeerd ?
indien niet , kan de speler dan extra opgewaardeerd worden met een externe DAC en zo ja, welke DAC kan er dienen voor deze mooie speler.

Ronny

Je bent helemaal goed geinformeerd Ronny

Er kan altijd een dac op om misschien wat aan de klank te veranderen maar of dat voor jouw goed uitpakt ?
Denk als je op zo een speler een DAC gaat hangen dat je de verkeerde keuze heb gemaakt

Met een losse DAC heb je geen SACD meer  :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Musicman

Je stelt geen domme vraag.

Ik heb zelf ook destijds gedacht om achter mijn SA8400 een externe dac te hangen.
De SA8400, SA7001(KI) en SA15 lenen zich daar heel goed voor.

Er zijn genoeg diverse merken die mooie externe dac's bouwen, en een bijdrage zouden kunnen leveren achter jouw speler (of in jouw set).
Het hoeft niet altijd een grote verbetering te zijn, want er spelen wel meerdere dingen mee.
Mocht je toch willen kijken (=luisteren) naar de diverse externe dac's, dan zou ik persoonlijk gaan voor de Appogee Mini Dac.

Deze is (volgens mij) wel degelijk voor jouw SACD speler geschikt en is 2ehands redelijk betaalbaar.

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Citaat van: Musicman op juni 27, 2011, 12:27:08
Je stelt geen domme vraag.

Ik heb zelf ook destijds gedacht om achter mijn SA8400 een externe dac te hangen.
De SA8400, SA7001(KI) en SA15 lenen zich daar heel goed voor.

Er zijn genoeg diverse merken die mooie externe dac's bouwen, en een bijdrage zouden kunnen leveren achter jouw speler (of in jouw set).
Het hoeft niet altijd een grote verbetering te zijn, want er spelen wel meerdere dingen mee.
Mocht je toch willen kijken (=luisteren) naar de diverse externe dac's, dan zou ik persoonlijk gaan voor de Appogee Mini Dac.

Deze is (volgens mij) wel degelijk voor jouw SACD speler geschikt en is 2ehands redelijk betaalbaar.

Succes!!

Hij is wel geschikt maar geeft hij dan ook SACD weer na dat het signaal door de dac gegaan is ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

JohnWx

Marantz 81

kun je dan niet beter voor een van medervoort modificatie gaan zoals de SA15S1 die CZ79 heeft gekocht ?

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op juni 27, 2011, 17:34:11
kun je dan niet beter voor een van medervoort modificatie gaan zoals de SA15S1 die CZ79 heeft gekocht ?

Het moet beter gaan worden... :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op juni 27, 2011, 17:39:12

Leg eens uit, Wim.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

mijn ding is het ook niet doe mij maar gewoon originele Marantz  8-)

maar wat het doet weet ik ook niet ,wat ik erover gelezen moet het een grote verbetering zijn  byebye

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op juni 27, 2011, 17:40:06

Leg eens uit, Wim.

Kan ik niet...
Al die mods...ik weet het niet hoor....anders zal het klinken maar beter...tja wat is beter. Wat de 1 beter vind ervaart de ander als een verslechtering. Als ik een CD speler heb die af fabriek niet naar mijn zin is ga ik naar een totaal andere speler kijken. Dan gaat de soldeerbout er niet in bij mij.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

De SA15s1 is gemodificeerd te koop onder de naam SA11s1.... :wink:

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op juni 27, 2011, 17:44:15
Citaat van: f.luisteraar op juni 27, 2011, 17:40:06

Leg eens uit, Wim.

Kan ik niet...
Al die mods...ik weet het niet hoor....anders zal het klinken maar beter...tja wat is beter. Wat de 1 beter vind ervaart de ander als een verslechtering. Als ik een CD speler heb die af fabriek niet naar mijn zin is ga ik naar een totaal andere speler kijken. Dan gaat de soldeerbout er niet in bij mij.
Kun je daar ook een argument voor geven of is dat een gevoelskwestie? In het laatste geval schakelen we namelijk Opzij in.  :-P  :wink:

WimPeu

Gevoelskwestie. Heb eens een door een winkel gemodificeerde SA7001 gehoord. Modificatie rond de €300,- Kon niet echt een verschil met de orginele horen. Dat had ik trouwens ook met de SA7001 V/S SA7001KI.  nopompom

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op juni 27, 2011, 17:52:05
Gevoelskwestie. Heb eens een door een winkel gemodificeerde SA7001 gehoord. Modificatie rond de €300,- Kon niet echt een verschil met de orginele horen. Dat had ik trouwens ook met de SA7001 V/S SA7001KI.  nopompom
Kun je twee dingen doen, wel meer natuurlijk, maar ik houd het eenvoudig.  :wink:
Of je trekt de conclusie dat modificaties niet deugen of je loopt eens binnen bij Schoonenberg.  :-P :wink: