B&w n802 met marantz av 7005 en mm7055 voor-eindversterker

Gestart door Frederic, juni 26, 2011, 21:23:03

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Dan heeft de steller van de vraag er ook nog iets aan.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 28, 2011, 15:34:28
Misschien zou het gebruik van goed onderbouwde argumenten iets zijn i.p.v. het laten vallen
van namen? Het is zomaar een idee, hoor.

Bart Simon Ruud dan zijn ook namen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 28, 2011, 15:57:23
Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 28, 2011, 15:34:28
Misschien zou het gebruik van goed onderbouwde argumenten iets zijn i.p.v. het laten vallen
van namen? Het is zomaar een idee, hoor.

Bart Simon Ruud dan zijn ook namen  :schater:
Ja, zal de steller van de vraag vast blij mee zijn.  :-P :wink:

still life

The MM7055 is, simply speaking, a Marantzclown1

the sales pitch:

CiteerThe MM7055 power amplifier produces 140 watts of high current output from each of its five channels.

This is "real world" power, too, measured across the full audio bandwidth (20 Hz – 20 kHz) at 8 ohms with 0.08% Total Harmonic Distortion. 

Among other attributes, this means the MM7055 is capable of long-term power delivery into low impedance speakers.

CiteerA massive power supply includes a multiple-secondary EI-core transformer and over 65,000 µF of custom-designed energy storage capacity.

Critical circuit components from many world-class suppliers were chosen only after extensive listening tests.  Among these, the LAPT Hyper Power output devices were first used in Reference Series components. 

Current feedback topology insures astounding accuracy and control under high-drive conditions.

CiteerPhysically, the MM7055's output stages mount on an extruded aluminum "thermal tunnel" for efficient heat dissipation. 

With temperature-sensing forced air cooling, this configuration assures cool operating temperatures for long-term reliability, even when making full use of the amplifier's substantial output capabilities.

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Heb ooit een B&W 803 en een dynaudio contours S5.4 op een PM11 mogen beluisteren.  :-o Uit die B&W's kwam toen geen muziek tov de dyn's. Zelfs zo opvallend dat de verkoper d'r ook van schrok. (hobohifi)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Even een plaatje:

Opgave MM7055:
Uitgangsvermogen (8/4 Ohm RMS)   140 W / 170 W (6)
Bij een halvering van de impedantie heb je in de ideale wereld een verdubbeling van het vermogen nodig.
Oftewel, een 100% stijging. In de praktijk is dit vaak niet nodig, maar de MM7055 haalt slechts 21%.
Waarschijnlijk zal de set in het mid/laag erg doods gaan klinken als je op ietwat normalere volumes gaat spelen. Hang je er ook nog je surround speakers aan, dan gaat het denk ik snel bergafwaarts, en zul je met een echte 8 ohm nominale speaker van een lagere prijsklasse een veel beter geluid krijgen.
Ik heb deze speaker als eens op een redelijk zware eindversterker gehoord (weet merk en type niet meer, was demo opstelling van Hobo), en het klonk echt onderbemeten.

Indien je ze voor een leuke prijs kunt kopen, en je hebt de ruimte ervoor, dan zou ik niet laten. Maar dan zou ik wel voor een leuke eindversterker (stereo of 2x mono) bij kijken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 28, 2011, 11:59:37
tis toch niet zo een hele moeilijke speaker met 90db

die testen zeggen niks die zijn mijn inziens meer bedoeld om de duurdere versterkers te kunnen verantwoorden en te verkopen

zou raar staan voor de handel dan een paartje 802 een hemels geluid zou produceren met een Arcam of een Micromega van 750 euro
Dus je komt hierop terug?

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 28, 2011, 21:13:35

die testen zeggen niks die zijn mijn inziens meer bedoeld om de duurdere versterkers te kunnen verantwoorden en te verkopen

zou raar staan voor de handel dan een paartje 802 een hemels geluid zou produceren met een Arcam of een Micromega van 750 euro

nee dan moet je lezen wat ik eerder schreef dan het laag maar wat minder strak of af en toe een dipje

zeg alleen iets over de uitleg an Maurice een Micromega of een Arcam hebben iets meer als die 21% als wat die MM eindbak heeft  byebye

WimPeu

Ik schrik ook van die 21% zeg. Wist wel dat receivers enorm inkakken maar dat deze Marantz Ev het ook doet. :-o  waar zit ´em dan de winst tov een SR7005
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 28, 2011, 21:23:10

nee dan moet je lezen wat ik eerder schreef dan het laag maar wat minder strak of af en toe een dipje

zeg alleen iets over de uitleg an Maurice een Micromega of een Arcam hebben iets meer als die 21% als wat die MM eindbak heeft  byebye

Oké, dat is helder. Je begrijpt dat Maurice een goed punt heeft, maar je eisen aan de geluidskwaliteit liggen gewoon niet zo hoog.

Maurice

Misschien pakt het in de praktijk wel goed uit, er zijn ook voldoende mensen die lichte buizenversterkers aan zware speakers koppelen en daar goed geluid uit kunnen halen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op juni 28, 2011, 21:30:33
Misschien pakt het in de praktijk wel goed uit, er zijn ook voldoende mensen die lichte buizenversterkers aan zware speakers koppelen en daar goed geluid uit kunnen halen.
Die kunnen dan waarschijnlijk genoeg stroomsterkte leveren.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 28, 2011, 21:26:48
Citaat van: jwx op juni 28, 2011, 21:23:10

Oké, dat is helder. Je begrijpt dat Maurice een goed punt heeft, maar je eisen aan de geluidskwaliteit liggen gewoon niet zo hoog.

Zou je kunnen aangeven waar ik dat zeg ? want je stelt het vast als een feit

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 28, 2011, 12:07:46

hij kon ze voor een erg goede prijs krijgen als ik ze nodig had zou ik het altijd doen dan maar een "dipje" her en der en wat "rommelig laag" wennen we maar aan he still life  HB
Ik dacht het hier uit op te mogen maken. Als je het anders bedoelt, dan hoor ik het graag van je.