cdd 882 en Appogee Mini Dac

Gestart door rudolf, juni 24, 2011, 19:57:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rudolf

Als tip is genoemd de volgende combinatie:philips loopwerk cdd 882 met de Appoge Mini DAC.
Met wat van Marantz is dit geluid/geluidsbeeld te vergelijken?
Om een beeld te krijgen van de mogelijkheden.


Maurice

Ik denk dat het moeilijk te benoemen is, zeker aangezien de meesten hier geen Apogee mini dac hebben gehoord.
In de CDd882 zit een CDM-1 loopwerk, wat een enorm stabiel loopwerk is. Deze vind je ook wel een andere spelers, ook de CDM4 is een prima loopwerk, en die vind je wel in recentere spelers (bijv de CD72 van Marantz).

De Apogee is een best uitgebreid beestje, alleen vind ik het een grote beperking dat er uitsluitend een XLR uitgang op zit, waar je alleen wat aan hebt als je voorversterker een XLR ingang hebt. Of je moet met verloopjes gaan werken, maar dat is ook niet optimaal.


Wat is je huidige referentie op cd-speler gebied? Met welke set speel je en wat wil je er aan verbeteren?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

rudolf

Ik heb nu de pm14 ki de cd 17 ki gemodificeerd,2 keer sm 17 gebrugd op hoog en infinity omega luidsprekers.
De cd 17 wil wel eens weigeren en dan vraag je je af wat er daarna moet komen.
Bovenstaande werd genoemd op het forum.
De keus is niet eenvoudig,je kunt gaan voor cd 14/16/17 enzv of de nieuwe serie.
Koop je 2e hands dan is luisteren moeilijk.
De begeerlijke types kosten nog steeds veel geld,rond een 2000 euro/1500,de topmodellen van vroeger,waarvan je dan niet weet wat het gaat opleveren als je het in huis hebt.
Daar komt nog bij dat ik tevreden ben met wat ik heb,komt ook omdat ik niet luister naar de nieuwere modellen,het kan dus misschien wel veel beter,ik weet misschien niet wat ik mis?

Het lijkt er op dat het niet zo is dat je kunt zeggen dat de nieuwe modellen ook beter zijn?wat is beter
Ik zie geen eensluidende adviezen in de zin van ga voor......
Kan ook niet natuurlijk,ieder zijn eigen smaak.
Repareren is misschien de beste keus.
Het is vooralsnog een luxe probleem,in de zin dat ik nog een speler heb en eens kan bekijken wat ik wil tot een bedrag van een 2000 euro.

Mexicaanse Hond

http://hifiadvice.com/reviews-CD-DAC.html

Lees deze pagina eens door en maak luisterafspraken met forumleden. Dat is het leuke en leerzame van een forum.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Als je nog een cd17 zoekt dan weet ik er nog wel 1 :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Ik zou dan de CD17 eerst laten repareren, mogelijk alleen een laserunit die vervangen dient te worden, en dat is niet zo duur. Kun je altijd het restant bedrag besteden aan een mooie dac, en die zijn er echt genoeg te vinden. Denk echter wel dat de Apogee je niet veel verder helpt (puur mijn gevoel), maar dat je beter voor duurdere jongens kunt kijken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juni 26, 2011, 11:37:29
Ik zou dan de CD17 eerst laten repareren, mogelijk alleen een laserunit die vervangen dient te worden, en dat is niet zo duur. Kun je altijd het restant bedrag besteden aan een mooie dac, en die zijn er echt genoeg te vinden. Denk echter wel dat de Apogee je niet veel verder helpt (puur mijn gevoel), maar dat je beter voor duurdere jongens kunt kijken.

vind het ook echt zo een studio ding of voor op de pc je blijft anders met verloopjes rommelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Eerst moets een DAC stabiele voeding hebben etc. en hier zie ik ook weer zo een cheapo ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Musicman

Citaat van: rudolf op juni 24, 2011, 19:57:28
Als tip is genoemd de volgende combinatie:philips loopwerk cdd 882 met de Appoge Mini DAC.
Met wat van Marantz is dit geluid/geluidsbeeld te vergelijken?
Om een beeld te krijgen van de mogelijkheden.

Appoge heeft een grote naam wat betreft DAC's.
Er zijn er meerdere, maar Appoge gaat het meest natuurlijk om met het inkomend digitaal signaal.

IK weet ZEKER dat dit 1 van de beste combi's is met jouw loopwerk.

Succes, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

rudolf

Dank voor de reacties hello
Ik moet er maar een winterklus van maken en dan maar eens zien wat ik moet gaan doen.
Probleem is dat er al 3 keer een nieuwe laser in gezet is en dit niet helpt,dus het probleem is iets anders en blijkbaar moeilijk te vinden.
Als het apparaat er nu stabiel mee stopt is het ook wat makkelijker zoeken.

JohnWx

Ik ben blij met mijn SONY ES DAC SDP-EP90ES
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject