Beste loopwerk van Marantz

Gestart door jepe, juni 24, 2011, 05:26:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

jepe

Ik heb een cd 10 van Marantz. NU heb ik een hele dure Musical Fidelity trivista dac gekocht voor een redelijke 2e hands prijs (500 euro, nieuw over de 2000). Het klinkt met de cd 10 heel goed maar welk loopwerk van Marantz kan de cd 10 overtreffen?

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Koop bijvoorbeeld een CD-80 of een CD-94.
Of als uiterlijk je niet uitmaakt een Philips CDD-882 los loopwerk.

Voor zo'n 250 euro moet dat lukken.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Citaat van: jepe op juni 24, 2011, 05:26:18
Ik heb een cd 10 van Marantz. NU heb ik een hele dure Musical Fidelity trivista dac gekocht voor een redelijke 2e hands prijs (500 euro, nieuw over de 2000). Het klinkt met de cd 10 heel goed maar welk loopwerk van Marantz kan de cd 10 overtreffen?

Waarom zou je een loopwerk willen dat beter is dan wat er in de CD10 zit?
De CDM1 is inderdaad het beste loopwerk van Marantz Philips, maar de CDM4/36 is ook niet slecht hoor.
Ik heb zelf een CD95 Loopwerk en een CD12 loopwerk die beiden het CDM1 hart van Philips hebben, maar mijn CD11 LE (helaas nu nog defect) heeft hetzelfde loopwerk als jouw CD10.
Het defect aan mijn CD11 LE is te vinden in het servoboard wat onderaan het loopwerk hangt en moeilijk (of niet) gerepareerd kan worden.

Toch blijf ik pogingen ondernemen om het te laten maken want als mijn CD11 LE het weer doet neem ik hem onmiddellijk weer in gebruik.  :yes:
Niet vanwege het loopwerk, maar omdat ik meer hou van de sound van de TDA1547 dan van de TDA1541-S1 maar dat is weer een ander verhaal.

JohnWx

Citaat van: jepe op juni 24, 2011, 05:26:18
Ik heb een cd 10 van Marantz. NU heb ik een hele dure Musical Fidelity trivista dac gekocht voor een redelijke 2e hands prijs (500 euro, nieuw over de 2000). Het klinkt met de cd 10 heel goed maar welk loopwerk van Marantz kan de cd 10 overtreffen?

jij denkt er verschil in te horen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 24, 2011, 10:22:46
Citaat van: jepe op juni 24, 2011, 05:26:18
Ik heb een cd 10 van Marantz. NU heb ik een hele dure Musical Fidelity trivista dac gekocht voor een redelijke 2e hands prijs (500 euro, nieuw over de 2000). Het klinkt met de cd 10 heel goed maar welk loopwerk van Marantz kan de cd 10 overtreffen?

jij denkt er verschil in te horen ?
John, kijk eens op hifi-advice.com en dan naar het vergelijk tussen verschillende Philips en Marantz-spelers en een CEC snaarangedreven loopwerk.
Er zijn namelijk neuroten die het verschil kunnen horen. De eigenaar van die site, de man van wie ik de CD-94 MKll heb gekocht, vertrouwde mij toe dat hij was gestopt met het draaien van platen, omdat hij daar te neurotisch voor was en alleen maar de hele tijd aan het afstellen was.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 24, 2011, 10:27:58
Citaat van: jwx op juni 24, 2011, 10:22:46
Citaat van: jepe op juni 24, 2011, 05:26:18
Ik heb een cd 10 van Marantz. NU heb ik een hele dure Musical Fidelity trivista dac gekocht voor een redelijke 2e hands prijs (500 euro, nieuw over de 2000). Het klinkt met de cd 10 heel goed maar welk loopwerk van Marantz kan de cd 10 overtreffen?

jij denkt er verschil in te horen ?
John, kijk eens op hifi-advice.com en dan naar het vergelijk tussen verschillende Philips en Marantz-spelers en een CEC snaarangedreven loopwerk.
Er zijn namelijk neuroten die het verschil kunnen horen. De eigenaar van die site, de man van wie ik de CD-94 MKll heb gekocht, vertrouwde mij toe dat hij was gestopt met het draaien van platen, omdat hij daar te neurotisch voor was en alleen maar de hele tijd aan het afstellen was.  :wink:

Aaaahh het zit tussen de oren, maar zit het in de buis van Eustachius of 10 cm verder op  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Nee, ik denk dat sommige mensen gewoon een wat gevoeliger en strakker afgesteld zenuwstelsel hebben dan gemiddeld. En dat zijn mensen die subtiele verschillen horen die de gemiddelde mens ontgaan.
Of ze zijn gewoon knettergek en het zit tussen de oren. Zeg jij het maar.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 24, 2011, 10:35:24
http://hifiadvice.com/Marantz-CD94-vs-CEC-TL1x-review.html

http://hifiadvice.com/Philips-CD-player-review.html

heel leuk om te lezen ik kende de hele site niet?


alleen ik heb voor mijzelf toch twijfels als mensen horen of hij in stekkerblok gaatje 1 zit of 2 of 3
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 24, 2011, 10:37:37
Nee, ik denk dat sommige mensen gewoon een wat gevoeliger en strakker afgesteld zenuwstelsel hebben dan gemiddeld. En dat zijn mensen die subtiele verschillen horen die de gemiddelde mens ontgaan.
Of ze zijn gewoon knettergek en het zit tussen de oren. Zeg jij het maar.

combi  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 24, 2011, 10:39:23
Citaat van: f.luisteraar op juni 24, 2011, 10:35:24
http://hifiadvice.com/Marantz-CD94-vs-CEC-TL1x-review.html

http://hifiadvice.com/Philips-CD-player-review.html

heel leuk om te lezen ik kende de hele site niet?


alleen ik heb voor mijzelf toch twijfels als mensen horen of hij in stekkerblok gaatje 1 zit of 2 of 3
Het gaat bij hem inderdaad heel ver, maar het maakt ook niets uit wat jij er van vindt. Voor jouzelf wel natuurlijk, maar voor hem niet.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 24, 2011, 10:40:04
Citaat van: f.luisteraar op juni 24, 2011, 10:37:37
Nee, ik denk dat sommige mensen gewoon een wat gevoeliger en strakker afgesteld zenuwstelsel hebben dan gemiddeld. En dat zijn mensen die subtiele verschillen horen die de gemiddelde mens ontgaan.
Of ze zijn gewoon knettergek en het zit tussen de oren. Zeg jij het maar.

combi  :lol:

Aha, je bent een aanhanger van Hegel!  :-D (Die van these, anti-these en synthese)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers