marantz pm 80 probleem

Gestart door elvizz, mei 18, 2007, 14:03:26

Vorige topic - Volgende topic

elvizz

hallo,

mijn eerste topic op het marantz forum en gelijk al een probleem......hopelijk geen probleem voor jullie :wink:

Ik heb dus een PM 80 , echt een heerlijke versterker alleen werkt mijn rechter speakeruitgang niet meer , er komt alleen gekraak uit en heel zacht geluid.
Nu heb ik zelf al wat gezocht (heb er echt nog geen verstand van) en het zou een eindtrap of stuurtrap kunnen zijn.
Zijn er techneuten op het forum die hier tegen betaling naar zouden willen kijken?

SB_Marantz

Bij dit soort modellen gaat meestal de stk stuurtrap stuk.

Het zou echter ook goed kunnen zijn dat er een driver en/of eindtrap uitligt.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

elvizz

weten jullie een goede reparateur in het zuiden des lands , limburg?

erwin

ik woon zelf ook in limburg
ik ben met mijn versterker naar sb marantz gegaan
hij woont in noord-brabant.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

SB_Marantz

Onder bepaalde voorwaarden wil ik best een poging wagen.

Als blijkt dat de pcb's aan gort zijn houd het al snel op natuurlijk.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

:mrgreen:  pvb???

bedoel je dat spul waar al die componenten op-zit/zat/heeft gezeten  shutup
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

elvizz

waar zou ik een stk stuurtap en eindtrap kunnen krijgen en wat kost dat ongeveer?

SB_Marantz

Citaat van: elvizz op mei 18, 2007, 21:55:49
waar zou ik een stk stuurtap en eindtrap kunnen krijgen en wat kost dat ongeveer?

Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat deze defect is.

Voor hetzelfde geld is deze nog goed en zijn er een paar drivers/power torren stuk samen met wat weerstanden.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

audiof. zonder budget

Ook hier mijn eerste post en ik kaap het al gelijk weg van de TS. Ik heb ook een oude PM-80 op de kop getikt,als oude her-intreder, echter deze heeft ook een kapot rechterkanaal....
Visuele inspectie leverde geen zwartgeblakerde componenten op... echter wel twee kapotte zekeringen ( t.w. FF01 en FF02, welke in de buurt van de voeding en de elco's gemonteerd zitten).NU staat daar op T4, 250 V dus vervangen hoeft geen probleem te zijn, ware het niet dat er ook nog kleurcodes op staan ( t.w. blauw rood zwart goud)..

Hier dus mijn vragen;

1; weet iemand waar FF01 en FF02 voor dienen?
2; waar dienen deze kleurcodes op de zekering voor?
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SB_Marantz

Defecte zekeringen duid in 9 van de 10 gevallen op sluiting.
Je hoeft hiervoor geen zwartgeblakerde componenten te zien .

T-4/250 betekend niets meer dan 4A-250V

Begin maar eens met te meten in de power modules.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

audiof. zonder budget

Het rotte is dat ik geen schema van deze versterker heb en het dus niet eenvoudig is om uberhaupt ergens te beginnen ( en dan ook nog eens mijn redelijk basale kennis van electronica in ogenschouw nemende) ...

Dat het trage 4 amp. zekeringen betrof...zover kwam ik nog wel...was echter zeer benieuwd naar de kleurcodering hierop ( misschien moet ik me dit helemaal niet afvragen )en ja, vervangen zou kunnen, maar zekeringen gaan meestal niet zomaar stuk...

Dus @ S.B.marantz... als je deze noob ( wel in het bezit van een goede multimeter a la fluke... en basale kennis) enige directie zou kunnen geven dan ben ik je zeer erkentelijk...
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SB_Marantz

Komt goed  :wink:

Ik stuur je wel een PM.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

audiof. zonder budget

Wat moet ik me bij PM voorstellen ( post mortum; oftewel een overlijdensbericht??? :roll:)

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

audiof. zonder budget

Inmiddels al een stapje verder.... Eerst de STK maar eens gecontroleerd...deze had slechte verbindingen en dus dacht ik het probleem gevonden te hebben. Echter dit was niet zo....

Ik heb inmiddels het equivalent circuit van de STK3042III van de SANYO semiconductor corp ( er is veel te vinden over dit spul zeg)... maar heb zojuist te horen gekregen dat deze niet meer gemaakt worden en moeilijk te krijgen zijn.

Mijn vraag aan jullie...Kun je deze nog wel krijgen??? Als het inderdaad niet meer te krijgen is, wat is het alternatief en wat dient er dan aangepast te worden???