Volumeverschil Thorens 160 en Marantz 6300

Gestart door pietjepc, juni 17, 2011, 23:18:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Hallo allen,

Ik heb nogal wat volumeverschil in mijn twee bovengenoemde platenspelers. Is het normaal dat de ene luider doorkomt dan de ander? Waar de een met een kwart van de volumeknop prima speelt, heeft de ander een half nodig om hetzelfde volume te bereiken. Zou dit aan het element o.i.d. liggen?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op juni 17, 2011, 23:18:25
Hallo allen,

Ik heb nogal wat volumeverschil in mijn twee bovengenoemde platenspelers. Is het normaal dat de ene luider doorkomt dan de ander? Waar de een met een kwart van de volumeknop prima speelt, heeft de ander een half nodig om hetzelfde volume te bereiken. Zou dit aan het element o.i.d. liggen?

ja ligt aan element


welke elementen zitten eronder ?



John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Onder de Thorens zit een Nagaoka JT-322  en onder de marantz een Pickering v15
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Maurice

Citaat van: pietjepc op juni 17, 2011, 23:30:06
Onder de Thorens zit een Nagaoka JT-322  en onder de marantz een Pickering v15
De Nagaoka zal zachter zijn. Uitgangsspanning 2,5 mV vs 4,4 mV voor de Pickering.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Zeer groot frequentiebereik (10 - 45000Hz)
Super permalloy shield
Injection mould frame
0,55 mg effectieve massa
kanaalscheiding boven 25 db/1.000 Hz
Uitgangsspanning 2,5 mV/1.000 Hz 50 mm/sec
kanaalbalans 1 dB/1.000 Hz
dyn compliantie 10 x 10-6 cm/dyne/100Hz
Stat. compliantie 25 x 10-6 cm/dyne
naalddruk 1,2 - 2 g (aanbevolen 1,5)
gewicht 4,8 g




VE15 Specifications are...
Standard ½ inch mount bolts
(kit provided) 
Standard push on
color coded connectors
Diamond Eliptical tip 10 x 17.8
Output 6.6mv
Frequency range 20 to 20k
Tracking force 1 gram to 3 grams
Compliance 14 cu
Channel separation 25db
Load 47k 275pf
Effective mass 5.7g

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Maurice op juni 17, 2011, 23:39:37
De Nagaoka zal zachter zijn. Uitgangsspanning 2,5 mV vs 4,4 mV voor de Pickering.

en bedankt  :-P :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Bedankt voor jullie snelle reacties notworthy Was al bang dat doordat de een zachter speelde dan de ander misschien het begin van het einde was... Valt gelukkig mee. hello
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op juni 18, 2011, 14:15:32
Bedankt voor jullie snelle reacties notworthy Was al bang dat doordat de een zachter speelde dan de ander misschien het begin van het einde was... Valt gelukkig mee. hello

Nee is einde van het begin je gaat misschien wel op zoek naar een ander element  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Citaat van: jwx op juni 18, 2011, 14:24:34
Nee is einde van het begin je gaat misschien wel op zoek naar een ander element  :angel:
De pickering is inmiddels al vervangen door een Grado. De Nagaoka is voorzien van een nieuwe naald. Was destijds een middenklasser en kan het mij, tot nu toe:wink: , prima doen. Ik denk dat wanneer er een ander elemnt komt, er ook een platenspeler aan vast zit :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F