SR 5005 goed afstellen

Gestart door danny47, juni 16, 2011, 22:41:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

danny47

Wie kan mij eens wat meer vertellen hoe ik mijn sr5005 beter kan afstellen? het probleem is dat het geluid via de tv of mediaplayer veel beter klinkt dan via de tuner,  staat er iets verkeerd en zoja wat moet ik doen om het beter te krijge. Ik heb al met al het gevoel dat ik allees veel beter zou kunnen inregelen als nu, maar hoe?
Wie help mij??

pameijer

Als andere bronnen wel prima klinken ligt het niet aan je receiver. Ik gok (maar heb natuurlijk te weinig info om je echt te helpen) dat het probleem in je coaxkabel of de coaxaansluiting in je kamer ligt. Bij mij werd TV-beeld en radiogeluid veel beter (en ik bedoel echt heel veel beter) toen ik de standaard inbouwdoos verving door een Hirschmann einddoos.

Maar eigenlijk moet je even opschrijven wat niet goed klinkt, wat je zelf al hebt gedaan en hoe je instellingen zijn. Anders kunnen we alleen maar gissen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

frederickpoell

#2
Ja radio (tuner dus) klinkt bij mij ook niet echt lekker  :no:

Het overige wel!! :yes: :yes:

Staat je Marantz als de tuner aanstaat ' ingesteld'  op ' Multi channel stereo' , of op ' stereo'  ?
Hoe heb je je Marantz ' ingeregeld' dan ? Handmatig ? Of met Audyssey ?
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

danny47

Ik heb mijn sr5005 handmatig ingesteld, met de audyssey vind ik beduidend minder, of hij op multichannel staat of gewoon stereo weet ik niet, hoe kan ik dat zien? Je merk wel dat ik er nog erg weining van weet.
De einddoos vervangen door een Hirschmann is dus gewoon een gok, want een einddoos is een einddoos zou je zeggen?
Soms denk ik , had ik maar een  pm 7004 ofzo gekocht, het is dat er zoveel op aangesloten kan worden.

Stadium III

Keer handleiding doorlezen op je gemak moet je eruit komen  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Citaat van: danny47 op juni 18, 2011, 20:45:43
Ik heb mijn sr5005 handmatig ingesteld, met de audyssey vind ik beduidend minder, of hij op multichannel staat of gewoon stereo weet ik niet, hoe kan ik dat zien?
Staat groot in je display onder de naam van de source. De grafische blokjes rechts daarvan geven aan wat het inputsignaal is.

Citeer
De einddoos vervangen door een Hirschmann is dus gewoon een gok, want een einddoos is een einddoos zou je zeggen?
Nee, een slechte einddoos (en dat zijn de meeste) zorgt voor een verslechtering van het signaal. Maar soms kan het ook al schelen als je gewoon de coaxkabel die door je muur loopt opnieuw goed in je einddoos monteert; is gratis en je weet maar nooit!

Citeer
Soms denk ik , had ik maar een  pm 7004 ofzo gekocht, het is dat er zoveel op aangesloten kan worden.
Dramaqueen!  nopompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Het radio signaal is natuurlijk een stuk minder dan een cd of iets dergelijks, daarbij is een 5 serie niet echt voorzien met de beste tuners. Dat is dus een optelsom waaruit blijkt dat het radio signaal om te huilen is, -en dat je tuner in de receiver hier niet veel beters van kan maken.
Dit is ook regio gebonden, niet overal is het radio signaal over de kabel even slecht/goed.

danny47

Ik heb de reciever op direct staan en als ik hem op stereo heb staan is het net alsof er een muur voorstaat, direct is dus een heel stuk beter, is dat ook jullie bevinding?

dramaqueen :-P

pameijer

Pure Direct of Source Direct zijn ook gewoon stereo, dus dat is geen keuze. Het betekent gewoon dat alle postprocessing wordt nagelaten en het signaal direct naar de eindversterker gaat. Dat kan voor een verbetering zorgen, zeker als je aangeeft dat met Audissey het geluid niet beter wordt.
Stereo is gewoon 2-kanaals, niets meer niets minder. Er is wel een verschil in stereo luisteren met hoofdtelefoon of via speakers.

Bij mij thuis klinkt Pure Direct juist alsof er een pot boter over de speakers is gesmeerd. Met Dynamic EQ wordt het veel beter, nog iets teveel bas nu. Wel een gedoe inderdaad met zo'n surroundcomputer, had ik maar een PM-11S2  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

Citaat van: danny47 op juni 20, 2011, 20:19:41
Ik heb de reciever op direct staan en als ik hem op stereo heb staan is het net alsof er een muur voorstaat, direct is dus een heel stuk beter, is dat ook jullie bevinding?

dramaqueen :-P

:no:

grote kans dat het zaakje idd niet goed afgesteld is, lees daar de topics hier maar eens over na..


Citaat van: pameijer op juni 20, 2011, 23:06:19
Pure Direct of Source Direct zijn ook gewoon stereo, dus dat is geen keuze.

denk het wel, dan kies je idd voor pure weergave, zonder optimalisatie..


CiteerHet betekent gewoon dat alle postprocessing wordt nagelaten en het signaal direct naar de eindversterker gaat. Dat kan voor een verbetering zorgen, zeker als je aangeeft dat met Audissey het geluid niet beter wordt.

:yes:

voor dat laatste verwijs ik naar het begin..

CiteerStereo is gewoon 2-kanaals, niets meer niets minder. Er is wel een verschil in stereo luisteren met hoofdtelefoon of via speakers.

die mag op een tegeltje..
  notworthy

CiteerBij mij thuis klinkt Pure Direct juist alsof er een pot boter over de speakers is gesmeerd.

vettig geluidje dan..  :-D


CiteerMet Dynamic EQ wordt het veel beter, nog iets teveel bas nu. Wel een gedoe inderdaad met zo'n surroundcomputer, had ik maar een PM-11S2  pompom

je kan ook met ADSY draaien & D.EQ afleggen
of je volume hoger kiezen..  HB

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Citeer
denk het wel, dan kies je idd voor pure weergave, zonder optimalisatie..
Woordspelletje  :gaap: . Ik bedoelde natuurlijk dat je niet kunt kiezen tussen Pure Direct of Stereo, dat is net zoiets als kiezen tussen water en de zee.  HLP

Citeer
voor dat laatste verwijs ik naar het begin.. 
Audissey is redelijk goed, maar in een akoestisch mooie ruimte zou ik het signaal zuiver houden.

Citeerdie mag op een tegeltje..
Stereoscopisch tegeltje?  8-)
Dit wordt trouwens wel echt vaak vergeten, Ken Ishiwata heeft het me vorig jaar goed uitgelegd, hij was in Groningen. Via de speakers hoor je in bv. je rechteroor zowel de linker- als de rechterspeaker, alleen met een tijdsverschil. Met een koptelefoon is het signaal zuiver gescheiden tot in je aambeeld/stijgbeugel/slakkenhuis. 

Citeervettig geluidje dan..  :-D
Ach, volgens sommigen heb ik sowieso al boter op mijn hoofd, maar tussen hen en mij botert het niet al te goed meer. Ik zeg maar zo: liever boter bij de vis dan met je neus net naast de boter vallen...  clown1


Citeerje kan ook met ADSY draaien & D.EQ afleggen
of je volume hoger kiezen..  HB
Dan ben ik de bas ook kwijt, moet de boel nog 's goed/beter instellen. Volume hoger is ook een optie, hoor ik mijn 4 maanden oude zoon ook niet meer brullen  :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

I like the way you think..  :-D dit zijn nog eens reacties..


Citeerhoor ik mijn 4 maanden oude zoon ook niet meer brullen 

ah, congrats & all the best, with raising that little prodigy..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300