Speaker advies Marantz PM-17 (niet de MK2 of KI)

Gestart door rjp1980, juni 14, 2011, 20:31:51

Vorige topic - Volgende topic

rjp1980

Hallo,
In mijn vorige topic vroeg ik juist welke versterker er het best bij een aantal speakers past.
Ik heb voor een leuk prijsje een toch een PM-17 op de kop kunnen tikken en ze geluisterd met een equavelant van de JBL E80 die ik van plan was er aan te sluiten. Dit zijn 200W 3Weg speakers op 8Ohm met een frequentiebereik van 38Hz to 20kHz en dat voor nog geen 150 euro per stuk, opzich geen geld.

Ik miste alleen bij deze toch alleen wel iets bij het geluid. De bass klinkt in deze speakers uitmunted goed, maar het lijkt net of er iets in het midden en hoog mist, het is wat een dof geluid zeg maar, mist net het sprankellende wat ik zoek. Merk dat deze versterker van nature een heel warm geluid heeft, dus dek dat ik wat koele speakers nodig heb.

Nu zou het kunen dat de 4-weg speaker van JBL dit niet heeft bij deze versterker, maar die is stukken duurder, wat geen probleem is als ik zou weten of het goed klinkt.

Ik heb hierdoor een aantal vragen:
- Heeft hier iemand de DM-17? Welke speakers heb je? Waarom heb je die genomen?
- Weet er iemand in de buurt van Amersfoort een goede audiozaak, waarmee ik met mijn versterker binnen kan vallen en speakers kan uitproberen?

Budget wat ik wil uitgeven weet ik nog niet geheel zeker, maar voor een paar speakers zo rond de 1000 euo gaat wel max worden. Erkomt namelijk ook nog een zetje mooie kabels bij, kost ook nog wel wat :-D

Hoop dat jullie wat tips voor me hebben,

Gr, Ronald

Stadium III

Hoi Ronald
Ga eens lekker lezen op het forum wat de meeste als speaker keuze hebben
Dan kom je al een heel eind
En uiteindelijk is luisteren voor je de enige optie die je blij gaat maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rjp1980

Hey Stadium III,
Dank voor je antwoord, wil ze natuurlijk wel horen, maar zou graag van te voren een btje in mijn hoofd hebben welke ik uit weil proberen.
Ben ook aan het rondkijken geweest, maar heb nog niemand gevonden met een PM-17, dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Het is in ieder geval al wel interessant om rond te kijken :-D

Marantz 81

http://link.marktplaats.nl/452181648

verder heb je zoveel merken en keuze,s

Dali,Monitor audo, Audio Physic,Focal, Paradigim , Tannoy ,Klipsch  enzv

JohnWx

Citaat van: rjp1980 op juni 14, 2011, 20:31:51
Hallo,
In mijn vorige topic vroeg ik juist welke versterker er het best bij een aantal speakers past.
Ik heb voor een leuk prijsje een toch een PM-17 op de kop kunnen tikken en ze geluisterd met een equavelant van de JBL E80 die ik van plan was er aan te sluiten. Dit zijn 200W 3Weg speakers op 8Ohm met een frequentiebereik van 38Hz to 20kHz en dat voor nog geen 150 euro per stuk, opzich geen geld.

Ik miste alleen bij deze toch alleen wel iets bij het geluid. De bass klinkt in deze speakers uitmunted goed, maar het lijkt net of er iets in het midden en hoog mist, het is wat een dof geluid zeg maar, mist net het sprankellende wat ik zoek. Merk dat deze versterker van nature een heel warm geluid heeft, dus dek dat ik wat koele speakers nodig heb.

Nu zou het kunen dat de 4-weg speaker van JBL dit niet heeft bij deze versterker, maar die is stukken duurder, wat geen probleem is als ik zou weten of het goed klinkt.

Ik heb hierdoor een aantal vragen:
- Heeft hier iemand de DM-17? Welke speakers heb je? Waarom heb je die genomen?
- Weet er iemand in de buurt van Amersfoort een goede audiozaak, waarmee ik met mijn versterker binnen kan vallen en speakers kan uitproberen?

Budget wat ik wil uitgeven weet ik nog niet geheel zeker, maar voor een paar speakers zo rond de 1000 euo gaat wel max worden. Erkomt namelijk ook nog een zetje mooie kabels bij, kost ook nog wel wat :-D

Hoop dat jullie wat tips voor me hebben,

Gr, Ronald

Of het nu 2 weg is 3 weg of 4 weg maakt niks uit gaat om het rendement van de speaker en tis allemaal leuk 200 watt maar dat zegt helemaal niets

Met een pm17 kan je bijna elke speaker makkelijk aansturen voor een normale woonkamer

Denk als ik je verhaal zo begrijp dat de match voor jouw niet zo goed is of je verwacht een heel ander geluid

Waar luisterde je hiervoor naar ?

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 14, 2011, 21:48:43
http://link.marktplaats.nl/452181648

verder heb je zoveel merken en keuze,s

Dali,Monitor audo, Audio Physic,Focal, Paradigim , Tannoy ,Klipsch  enzv

jij snapt het ook niet, zaken doen  clown1

je eigen speakers aanprijzen die zijn moeilijk te vinden en zelf die zuilen halen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

JohnWx

Marantz 81

JohnWx

still life

Citaat van: jwx op juni 14, 2011, 21:56:48
Of het nu 2 weg is 3 weg of 4 weg maakt niks uit gaat om het rendement van de speaker en tis allemaal leuk 200 watt maar dat zegt helemaal niets

Met een pm17 kan je bijna elke speaker makkelijk aansturen voor een normale woonkamer

stupid

zo'n E80 is gewoon niet meteen de meest verfijnde speaker..
lees er wel vaker klachten over..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juni 15, 2011, 12:53:44
stupid

zo'n E80 is gewoon niet meteen de meest verfijnde speaker..
lees er wel vaker klachten over..

Nou alles naar zijn prijs natuurlijk

als er klachten zijn denk ik dat mensen vaak bezuinigen op de speakers, kan maar zo dat de boekenplank wel weer prettig klnkt, mits er een stand die zandgevuld is  clown1

JohnWx

Citaat van: jwx op juni 15, 2011, 14:23:55
Nou alles naar zijn prijs natuurlijk

als er klachten zijn denk ik dat mensen vaak bezuinigen op de speakers, kan maar zo dat de boekenplank wel weer prettig klnkt, mits er een stand die zandgevuld is  clown1

moet een i ergens tussen

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rjp1980

@all,
Tnx 4 the input, ben al lekker aan het rondkijken, maar bij niemand is een audiospeciaalzaak o.i.d. bekend waar ik speakers kan uitproberen?

@JWX
Het aantal Watt voor een speaker is ook niet hetgene waar ik op af ga.  Dat is de kwaliteit van het geluid. MIjn ervaring is dat een goed gebouwde 3-weg mooier geluid geeft dan een goed gebouwde 2-weg. Moet zeggen dat ik nog weinig 4-weg speakers heb gehoord, maar in theorie lijkt me dat die de tonen gedetailleerder weer kunnen geven.

Ik luister nu alles gewoon op een set computerspeakers, maar betrap me er zelf op dat ik meestal met hoofdtelefoon luister omdat ik me erger aan de muziekkwaliteit, dus wat dat betreft ga ik er snel op vooruit zoals je merkt :-)