Site met modificaties voor Marantz en nog andere merken

Gestart door jwx, juni 14, 2011, 12:47:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

#1

Oeps ze weten van prijzen. DRAMATIC IMPROVEMENT!

JohnWx

Citaat van: joep op juni 14, 2011, 13:11:33
Oeps ze weten van prijzen. DRAMATIC IMPROVEMENT!

Wat duur is toch goed  :angel:

vind de prijzen nou niet dat ik denk stuur me 963sa even op  :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bramdg

Citaat van: jwx op juni 14, 2011, 13:16:06
Wat duur is toch goed  :angel:

vind de prijzen nou niet dat ik denk stuur me 963sa even op  :no:

Niet voldoende aan de Medevoort modificatie voor je 963sa ?
was destijds toch revultionair dacht ik ?

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: bramdg op juni 14, 2011, 13:45:04
Niet voldoende aan de Medevoort modificatie voor je 963sa ?
was destijds toch revultionair dacht ik ?

nee ben van de standaard dingen hou niet zo van modificaties
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Die van Medevoort propt overal 20kg loodbitumen in, zeer revolutionair.
Weegt een ton en kan geen warmte meer kwijt.

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 14, 2011, 15:29:39
Die van Medevoort propt overal 20kg loodbitumen in, zeer revolutionair.
Weegt een ton en kan geen warmte meer kwijt.


De modificatie : technisch


Audioart modificeerde de speler op zowat 100 plaatsen op componentniveau als mechanisch. Zowel de analoge als digitale secties worden onder handen genomen. De speler wordt verzwaard met bitumen, waardoor het loopwerk een stuk stabieler gaat lopen. Het loopwerk zelf wordt niet aangepast gezien dit t.o.v. de SACD1000 reeds veel stabieler draait. De lichte tsjilp zit nog steeds in de speler, maar het stoort ons niet. Blijkbaar kan dit nog wel eens verschillen tussen onderlinge spelers maar op Ad`s 963 die links van de luisteraar stond viel het niet op.

Ook wordt de bodemplaat geïsoleerd van de kastconstructie waardoor deze minder trillingen absorbeert. Hoe minder onnodige trillingen, des te minder tijdsvariaties en fluctuaties dus ook minder jitter. Hoewel alle luistertests gebeurden via de analoge uitgangen van de 963, is deze verbetering ook te horen als de speler digitaal via SP/DIF aangesloten is maar minder prominent omdat er nog tal van andere verbeteringen zijn.

Op componentniveau worden o.a. de condensatoren vervangen maar we zijn er niet verder op ingegaan welke componenten nu precies vervangen werden. Eigenlijk hoeft dit ook niet, want analoog is de speler superieur geworden t.o.v. de 192Khz digitale uitgang die het toestel voor PCM biedt. In ons vorig artikel bleek dat de standaard 963 voor CD met interne 192 Khz upsampling via zijn eigen D/A net een tikkeltje minder was dan onze Integra RDC-7 die via 192Khz vanuit de Philips werd aangestuurd. Niet slecht voor een speler die slechts een tiende kostte van de Integra



Lees meer : http://www.hifi.nl/recensies_pagina2/1632/Philips-DVD-963-SA-vM-Pagina-2.html

==============================================
100 modificaties bijna  :-o

en natuurlijk het good old lood bituum Marvin notworthy

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject