Vervangen oude SR7300; maar door wat??

Gestart door Carlo, juni 11, 2011, 21:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Carlo

Beste Marantz-liefhebbers,

Ik ga binnenkort een nieuwe tv scoren; wordt zeer waarschijnlijk een plasma van Panasonic. Nu wil ik ook een blu-rayspeler gaan aanschaffen en deze uiteraard aansluiten op mijn huidige receiver. Deze receiver- de SR7300 - heeft echter geen HDMI.
Hebben jullie suggesties voor een receiver - eventueel 2ehands - welke vergelijkbaar is met de SR7300, maar dan met HDMI??
Mijn speakers zijn van Dali; Royal Tower set, incl. centre. Sub is van Visonik (8).

Hoop op jullie reacties.

Vrgr.
Carlo

Marvin

Je zou ook een bluray speler kunnen zoeken met 7.1analoge uitgangen, dan heb je geen andere receiver nodig voor het geluid. Het geld wat je aan een andere receiver zou uitgeven kan je dan in een betere bluray-speler stoppen.

Mexicaanse Hond

Ik zou dan geen kleingeld nemen, want dan loopt 'ie vast.  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

Ik zou niet weten waarom niet, met al dat download aanbod ga je er in ieder geval toch geen schijfjes in frotten?!  :schater:

Barrett

Hallo,

Als je alles in Marantz wilt hebben?
Wil je de receiver voorlopig blijven gebruiken dan is een UD7006 een optie. (die heeft 7.1 analoog out) Je kunt dan door sparen voor een andere receiver in de zelfde lijn. Of gebruikt.

Bij aanschaf van een UD5005 moet je in ieder geval een andere receiver aanschaffen.

Ik zou niet voor een kleinere receiver gaan. Ik vond de SR5004 een stapje terug t.o.v. de SR7400
Verglijkbaar met de SR7300 is volgens mij de 600x serie.

gr. Mart

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op juni 12, 2011, 08:50:39
Ik zou niet weten waarom niet, met al dat download aanbod ga je er in ieder geval toch geen schijfjes in frotten?!  :schater:
Nee, dat is ho-pe-loos ouderwets.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

Wat je zegt ben je zelf,....  :-P

Nah nah nah boo boo, stick youre head in doo doo....  clown1

Carlo

Citaat van: Barrett op juni 12, 2011, 09:15:43
Hallo,

Als je alles in Marantz wilt hebben?
Wil je de receiver voorlopig blijven gebruiken dan is een UD7006 een optie. (die heeft 7.1 analoog out) Je kunt dan door sparen voor een andere receiver in de zelfde lijn. Of gebruikt.

Bij aanschaf van een UD5005 moet je in ieder geval een andere receiver aanschaffen.

Ik zou niet voor een kleinere receiver gaan. Ik vond de SR5004 een stapje terug t.o.v. de SR7400
Verglijkbaar met de SR7300 is volgens mij de 600x serie.

gr. Mart

Hoi Mart,

Dank voor je advies. Mooi om te lezen dat de UD-7006 wel in staat is te werken met mijn oude receiver. Ik zie dat de SR5005 ook leuk is geprijst; is dit een zinvolle optie als nieuwe receiver? En, op welke wijze zou de 7.1 analoge uitgang dan moeten worden aangesloten? Ik ben niet zo thuis in de verschillende kabelsoorten en aansluitingen. En als ik 'm via internet zou bestellen; zal ik toch zelf aan de gang moeten .

Dank voor de reacties.

Grtz,
Carlo

TurboMarco

HDMI van Br speler naar tv en vervolgens sluit je de Br speler via een coax of optical kabel aan op de huidige receiver  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat is met alle spelers mogelijk, het fijne van die analoge in/uitgangen is nu juist dat je de nieuwe geluidsformaten af kunt spelen. Dat gaat niet via glas/coax.
Dus inderdaad met hdmi naar de tv, -en dan met gewone analoge tulpjes naar de receiver.

TurboMarco

De vraag is echter of er wel zoveel nieuwe schijfjes de nieuwste formaten hebben ? ,zo heb ik hier toch al aardig veel BR schijfjes en ook bestanden ...maar een enkele die DTS-HD heeft ,dus hoe zinvol is het eigenlijk al die nieuwe snufjes ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat is een andere kwestie, als je alleen maar ouderwetse zwartwit films kijkt heb je ook geen kleuren tv nodig.
Maar eh, -ik koop download erg veel blurays met een hd geluidslaag.
Dat ik er verder niets mee kan is wat anders...  :-D

Carlo

Kijk, zo wordt ik al een hoop wijzer. Ben toch nog wel een beetje leek als het aankomt op de echte techniek.

Iemand nog een idee over de SR5005? Zou deze mijn SR7300 goed kunnen vervangen? Ook gezien mijn speakerset?

THX
PS: ook ik mag zo nu en dan graag wat  van het internet scoren. Ik zou deze -  als ze in HD-quality zijn - dus ook gewoon op de UD7006 kunnen bekijken??

Marvin

Geen idee wat een ud allemaal kan, ik heb geen schijven draaier.
Wel schat ik een 7300 qua versterking beter in dan een 5005.

Marvin

Ik zou zelf voor een Dune gaan ipv een Marantz, maar goed.. Wie ben ik.  :-)