Vervangen oude SR7300; maar door wat??

Gestart door Carlo, juni 11, 2011, 21:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: marvin op juni 12, 2011, 11:47:02
Ik zou zelf voor een Dune gaan ipv een Marantz, maar goed.. Wie ben ik.  :-)
nonono foei toch Marvin ...

Zegt een Sony br bezitter  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat is toch wel dé mediaspeler van dit moment, geweldige ondersteuning aangaande de firmware.
Leest echt alles wat je van het net plukt, zit hoogswaarschijnlijk dezelfde bluray drive in.  :-)

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 12, 2011, 11:47:02
Ik zou zelf voor een Dune gaan ipv een Marantz, maar goed.. Wie ben ik.  :-)

Marvin  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Maar dat is gek genoeg voor sommige niet direct een reden om iets aan te nemen....  :-D

Carlo

Citaat van: marvin op juni 12, 2011, 11:52:30
Dat is toch wel dé mediaspeler van dit moment, geweldige ondersteuning aangaande de firmware.
Leest echt alles wat je van het net plukt, zit hoogswaarschijnlijk dezelfde bluray drive in.  :-)

Hoi Marvin,

Dune??  Zoals ik al zei, ik ben niet thuis in de wereld van de mediaspelers. Vooralsnog had ik een blurayspeler 3d in gedachte. Kun jij me bijpraten, of in de richting sturen over wat een Dune allemaal kan en doet? Heb ik dan bijvoobeeld genoeg aan mijn huidige receiver voor ook DTS-HD e.d.?

Dank

Carlo

Marvin

Google ook kapot?  clown1

http://dune-hd.com/

Dune is er in vele soorten en maten, geheel af te stemmen op je wensen.

Dus, ja die ondersteund DTS HD ed. Gooit dat gewoon via analoge uitgangen naar de 7.1 ingang van je receiver. Dit is overigens geheel lossless en zonder compressie.
Wil je er één met een bluray drive, dan neem je er één met zo'n drive.
Wil je een hardeschijf, dan prop je die erin.
Net als de belastingdienst; leuker kunnen ze de film niet maken, wel makkelijker afspeelbaar.

Carlo

Is google dat programmatje op dat internet???  :wink:

THX voor de suggestie. En, ik ga zeker op zoek. :roll:

Zijn er wellicht nog forumleden die ook met een Dune werken en hun ervaringen willen delen?

Alvast bedankt. hello

Grtz,
Carlo

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op juni 12, 2011, 12:14:21
Maar dat is gek genoeg voor sommige niet direct een reden om iets aan te nemen....  :-D
Alleen als het om PA's gaat.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

#23
Ik heb een Dune HD Center. Dat is dus met een BR drive en HD er in. Heb er 1T HD ingezet (kinderlijk eenvoudig) daar heb ik al mijn Muziek DVD/HD bestanden op staan. Streamen gaat ook helemaal als een speer. Mapje delen op de PC of NAS en genieten maar. Alle HD audio over zowel analoge als HDMI uitgang. Alleen geen 3D ondersteuning. Daar gebruik ik de PS3 voor. Ook geen SACD ondersteuning maar dat zou ik zowiezo met een goede CD speler doen mocht je dat willen.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Het ligt er helemaal aan wat je wilt.
Wil je muziek/films van schijfjes spelen dan is een goeie BR-speler de beste keus.
Wil je vanalles downloaden dan zou ik een NAS overwegen met daaraan gekoppeld een leuke mediaspeler. Check hiervoor het media-speler topic.
Een Dune is idd leuk en erg veelzijdig. Goedkoper en ook prima is een AC Ryan HD2. Helemaal als je gaat streamen is de mini uitvoering het handigst en zeker het goedkoopst.

Trouwens, als je een BR-speler met HDMI op de tv aansluit en optisch/analoog op de versterker, loopt het geluid dan wel sync met het beeld? Ik weet dat dat vaak problemen geeft.
Ik heb mijn HDMI apparaten allemaal op de tv aangesloten en een coax kabeltje naar de versterker voor het geluid. Werkt perfect en niks out-of-sync.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin


Carlo

DANK aan allen, :-) :-)

Ik heb in ieder geval genoeg input om eens rustig over na te denken en me te verdiepen in de mogelijkheden van een Dune en eventueel een nieuwe set; receive en BD-speler . Gelukkig heb ik geen haast; eerst maar eens een nieuwe TV; ik denk een PAna plasma en een meubeltje om alles in kwijt te kunnen.

Grtz. byebye byebye
Carlo

Marvin

Of je koopt een bluray speler én een receiver, maar als je tevreden bent met je huidige receiver zie ik de noodzaak daarvan niet.