Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 11, 2011, 23:46:37
Dat zegt genoeg over de interesse.  :wink:
Waarschijnlijk omdat ik net aangetoond heb dat het niet uitmaakt of je een zilveren of koper interlink neemt?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: lo op juni 11, 2011, 23:49:26
Ohwww ja redface, respect dat je dat zo effe uit je mou schudt. notworthy notworthy Heb ik vroeger, al wat langer geleden hè :wink:, nooit gehad voor zover ik me kan herinneren van mijn opleiding tot wtb-er.   :no: (of ik heb dat stuk iets ander zitten doen :schater:)
Niet uit de mouw, heb hier Vance Dickason naast mij liggen (The Loudspeaker Design Cookbook). ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

En toch hoor ik verschil 8-)

Citaat van: Maurice op juni 11, 2011, 23:49:49
Waarschijnlijk omdat ik net aangetoond heb dat het niet uitmaakt of je een zilveren of koper interlink neemt?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Maurice op juni 11, 2011, 23:51:02
Niet uit de mouw, heb hier Vance Dickason naast mij liggen (The Loudspeaker Design Cookbook). ;)

Vandaar dat ik het me niet kan herinneren :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Ik heb eind vorig jaar een siltech IC geleend van Fritz, ik meen de FQ88B. Deze was wat "frisser" en gaf meer hoog informatie door en gecontroleerder laag tov mijn monster XLR. Misschien zijn dat de karakter eigenschappen van een "zilveren" ic.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op juni 11, 2011, 23:49:49
Waarschijnlijk omdat ik net aangetoond heb dat het niet uitmaakt of je een zilveren of koper interlink neemt?
Mijn interesse heb je, maar ik ben geen beta, dus ik heb liever dat je het in woorden  uitlegt.
Dat had ik op het VWO met wiskunde ook. Zolang het in woorden werd uitgelegd, dan kon ik het volgen. Maar zodra de formules van stal werden gehaald, dan was ik verloren. Te compacte taal voor mij, denk ik.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op juni 11, 2011, 23:55:25
Ik heb eind vorig jaar een siltech IC geleend van Fritz, ik meen de FQ88B. Deze was wat "frisser" en gaf meer hoog informatie door en gecontroleerder laag tov mijn monster XLR. Misschien zijn dat de karakter eigenschappen van een "zilveren" ic.
Maar ja, dat MOET gekwantificeerd worden.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

 :no:
Nee hoeft niet. Ik hoor het verschil en de rest zal me de spreekwoordelijke "worst" zijn.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 11, 2011, 23:55:57
Mijn interesse heb je, maar ik ben geen beta, dus ik heb liever dat je het in woorden  uitlegt.
Dat had ik op het VWO met wiskunde ook. Zolang het in woorden werd uitgelegd, dan kon ik het volgen. Maar zodra de formules van stal werden gehaald, dan was ik verloren. Te compacte taal voor mij, denk ik.
Jip zegt tegen Janneke: als je één schepje zand in de zandbak gooit, dan merk je dat echt niet qua hoeveelheid zand. Janneke zegt dat ze het nu snapt  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: lo op juni 11, 2011, 23:55:25
Ik heb eind vorig jaar een siltech IC geleend van Fritz, ik meen de FQ88B. Deze was wat "frisser" en gaf meer hoog informatie door en gecontroleerder laag tov mijn monster XLR. Misschien zijn dat de karakter eigenschappen van een "zilveren" ic.
Als de relatie er zou zijn tussen zilver en frisser, dan zou dat voor elke zilveren kabel moeten gelden. Zou te testen moeten zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op juni 12, 2011, 00:00:18
:no:
Nee hoeft niet. Ik hoor het verschil en de rest zal me de spreekwoordelijke "worst" zijn.
Mij ook, maar anders gaat men zeggen dat je zeurt en dat het tussen je oren zit.  :roll:
Het zal mij ook worst zijn, hoor. Mensen die het verschil niet horen moeten hun gehoor maar eens laten kwantificeren.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op juni 12, 2011, 00:00:42
Jip zegt tegen Janneke: als je één schepje zand in de zandbak gooit, dan merk je dat echt niet qua hoeveelheid zand. Janneke zegt dat ze het nu snapt  :yes:
Ik had het over een verbale weergaven, niet over een simplificatie.  :-P

Maar ik begrijp dat het geen significant verschil oplevert.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Ik kocht bij Eringa In Zwolle, het huidige Hanze Hifi, bij mijn eerste Marantz Cd-speler een CD-40 Eringa Modificatie een kort interlinkje van eigen fabricaat. Ik wist niet dat daar zilver en zilversoldeer in verwerkt zat.
Ik hoorde wel dat er in mijn oren een overdaad aan hoog uit kwam.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Citaat van: f.luisteraar op juni 12, 2011, 00:03:20
Mij ook, maar anders gaat men zeggen dat je zeurt en dat het tussen je oren zit.  :roll:
Het zal mij ook worst zijn, hoor. Mensen die het verschil niet horen moeten hun gehoor maar eens laten kwantificeren.  :wink:

Nee hoor, gehoor hoeft ook niet gekwantificeerd te worden voor mij. Belangrijkste is dat je dingen uit probeert als je daar zin in hebt of behoefte aan hebt. Als je verbeteringen waarneemt en daarmee je set op een hoger plan kunt brengen binnen je eigen belevingswereld is dat  pompom. Anderen hoeven dat niet te horen of op dezelfde manier te ervaren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.