Citeerkan zijn, je kiest dan evenwel niet voor 5.1 weergave, maar 'some kinda twisted' stereo..
Je hoort het bedoelde surround geluid. Mijn (muziek)vrienden en ik hebben 4.1 als standaard. Ook zij verdelen center geluid over links en rechts. Met bijvoorbeeld Reference 3A speakers voor en een Velodine sub klinkt dat weergaloos.
Surround kan prima zonder center als je een goede plaatsing hebt in je weergave.
Voor stereo weergave van Jazz en klassiek gebruik ik mijn sub ook. Laag kan ik uitfilteren met de UD 7006 (maar ook via de AV) en dan alles direct door mijn versterker laten lopen. Alles helemaal direct lukt dus niet. Misschien zit daar nog winst in.
Ik heb JM Labs Ligne Cobalt 826 (die kunnen tot 30 Hz of zo), maar als je het laag eruit haalt, geven ze veel rustiger en transparanter de muziek weer.
Citeerhet klopt niet omdat je 5.1 analoog naar je AV gaat & je draait zonder center
Nee, het 4.1 analoog naar de versterker. De UD 7006 doet het rekenwerk en zeer goed.
Citeermaar hoe zijn die back stereo's bekabeld? tak je ze gewoon af van je main kanaal? (fronts)
Het is gewoon surround, alleen dan 4.1.
Als ik stereo luister, dan luister ik met een sub, maar natuurlijk zonder achterspeakers. Voor mooie Jazz opnames en ook klassiek kan ik echt genieten van stereo. Life opnames (zoals bijvoorbeeld de nieuwe Sting met London Royal) zijn erg mooi surround. Sting is trouwens DTS-HD en klinkt ook erg goed, gedetailleerd en net of je erbij bent!