Sonos zp90

Gestart door todiroy, juni 02, 2011, 22:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

todiroy

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Sonos zp90?

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Ik heb er een en een zp120
Hier kan uw reclame staan!

Janver

Wat voor vragen heb je?
Hier kan uw reclame staan!

todiroy


Ik weet hoe het systeem werkt,maar ben jij er tevreden over?

Ik twijfel ook nog of ik er de ipad of de ipod touch voor zou willen gebruiken als bediening.

Welke gebruik jij?

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Janver

Ik vind het een meesterlijk systeem.

Het werkt perfect en is heel erg gebruiksvriendelijk. Nog geen storingen gehad of dergelijk.

Hier thuis hebben we de originele afstandsbediening(CR200), Iphone app, Android app en de computer programma.
De Android app is de mindere van alle vier; deze mist een paar functies. De iphone is sinds laatste update heel erg snel(het enige wachten is op het netwerk), na inloggen misschien sneller dan de originele afstandsbediening.

Het systeem werkt goed; Misschien het enige nadeel is HQ flac(24 bits) worden niet afgespeeld. Ik heb daar op zich niet zo'n probleem mee(ik speel met een SR6004 & ik luister erg veel Spotify!).

Ik vond het prettiger werken dan Logitech Squeezebox en daarom heb ik dit gekozen.
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Nog prettiger dan de squeezebox...dan moet ie wel heel erg prettig werken. Met de SB pak ik de de I-Phone of de I-Pod open I-Peng, klik een album aan en het gaat spelen. Zou niet weten hoe dat nog makkelijker moet. Groot voordeel (als je wel eens wat download) is dat de SB wel HD audio ondersteund. Staat momenteel erg veel aanbod op het net. Need I say More?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: WimPeu op juni 04, 2011, 16:31:53
Nog prettiger dan de squeezebox...dan moet ie wel heel erg prettig werken. Met de SB pak ik de de I-Phone of de I-Pod open I-Peng, klik een album aan en het gaat spelen. Zou niet weten hoe dat nog makkelijker moet. Groot voordeel (als je wel eens wat download) is dat de SB wel HD audio ondersteund. Staat momenteel erg veel aanbod op het net. Need I say More?

Nou vooruit...hij is ook nog eens bijna de helft goedkoper. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

Citaat van: WimPeu op juni 04, 2011, 16:31:53
Nog prettiger dan de squeezebox...dan moet ie wel heel erg prettig werken.

Jep, helemaal!

Helft goedkoper is natuurlijk een erg goed argument.

I-peng werkt goed. Jammer wel weer dat het een 3rd party app is die iets van 8 euro kost.

Ik Vind de squeezebox server maar een log systeem die niet heel erg flexibel is. Wil je wat extra's moet je weer een plugin installeren om het mogelijk te maken. Het is niet om af te kraken een verouderd maar werkend systeem.

Dus een Sonos haal je uit de doos, stroom opzetten, aanzetten, afstandsbediening syncen, muziek collectie zoeken en updaten. Het werkt. Vele muziek services die direct (na aanmelden) werken. Het is bijvoorbeeld ook direct 'compatible' met een bijv. Apple Time Capsule.

Of het daarom duurder moet/mag zijn; dat moet de koper/ Todiroy bepalen.

Ik ben in ieder geval een erg tevreden gebruiker.
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

#9
Wat voor extra's wil je dan? Heb al jaren SB en nog nooit een plug in nodig gehad. Die €8,- kan er voor dat enorme prijsverschil nog wel vanaf. Hij moet muziek afspelen. Punt. Dat een Sonos mooi met de de afwijkende Apple dingen overweg kan zal zo zijn. 95% van de mensen werken met Windows. Ik heb ook (behalve de verkapte AB, I-Pod touch) ook niet veel met Apple. Persoonlijk vind ik de HD audio ondersteuning een mooier goed dan Apple Time Capsule. Maak gewoon van elke nieuwe CD een extra kopie naar een 2e HD.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Zag net dat een 1 T Apple Time Capsule €449,- kost.  :-o  daar koop ik 10 T normale schijven voor. Het is net als met de meeste Apple dingen. Erg hip en trendy maar veels te duur.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

Ik gebruik sinds een twee maanden een zp90 en bedien die vanaf mijn iPad en ben echt super tevreden......doe alles via spotify........ik heb voor de sonos gekozen na een week er over gedaan te hebben om een sbox aan de praat te krijgen wat niet lukte.......maar of dat dan aan mij lag of niet.......

Dus de sonos is makkelijker te installeren maar welke beter wat betreft het geluid is weet ik niet


Ik heb het geluid via de metrum acoustic quad DAC lopen en het klikt echt net zo goed als mijn primare cd speler.

Groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Maakt mij ook niet uit allemaal. Gezien het prijskaartje moet ie ook echt op alle fronten beter presteren.

Dat jij hem niet aan de praat kreeg is erg vreemd. Bij mij zat de Touch binnen 5 minuten te spelen. Zou best eens zo 'n ding bij mij thuis aan de tand willen voelen. Kijken of de digitale uitgang beter is dan van de SB. Ik heb nu een groot verschil tussen de SB met Musical Fidelity M1 en de Marantz SA11s1. Blijven de HD audio ondersteuning en de prijs voor mij vooralsnog van  doorslag gevende factor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

Ja maar Wim jij bentgewoon technischer dan ik ben..........zal wel aan mij hebben gelegen... violent1 violent1
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Citaat van: cheese op juni 04, 2011, 19:13:25
Ja maar Wim jij bentgewoon technischer dan ik ben..........zal wel aan mij hebben gelegen... violent1 violent1

Tuuurlijk... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES