ESOTEC is ook heel mooi.

Gestart door HAL9000, juni 02, 2011, 15:23:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een paartje SC-8 en SM-8 weten te bemachtigen.  Beide speelde prima, deze exemplaren komen uit 1985 Volgens de stempels binnenin, echter zijn ze  nooit gebruikt geweest en altijd in een doos  gestaan.

Heb alle elko's verwijderen en preventief de print bindingen aangedikt.  Klinken erg mooi.
foto's
Geen brandvlekken niks:

geen stof

Geen slijtage

tone regeling.

Nieuw is wel apart om te zien soms.

ALPS

relai geschakeld alles:


Tone regeling nieuw  gebruik panasonic  FC






toch nog wat verouderden componenten in zo'n voorversterkertje:


Je merkt Duidelijk een verschil, bass kan nu veel dieper mooi  gedetailleerd hoog.
En vooral bij deze voorversterker een heel open stereo weergaven.

Nu de eindversterker

Quarter A principe met  sliding bias.
Nieuwe panasonic 105 graden ipv de oude matsushita's van 85 graden

VU control:

Meten is weten


alles nieuw en opnieuw vertint:



Niet zo heel veel maar wel  belangrijk voor  de levensduur.





Erg sjiek set, Mooi klinkend ook zeker een favoriet van mij voor de klank.
Het is niet zo'n ruig uiterlijk zoals marantz meestal was.
Het is nu 3e keer dat ik zo'n set krijg,  Ik heb ook de geïntegreerde versterker editie ervan PM6a.

Ik zou dit set te koop aanbieden, alleen deze is al verkocht  :?
Ik heb binnenkort eventuele wel Nog een Pm6a in de aanbieding deze ziet er zo uit -->


En ik heb ook nog een losse sc-8 voorversterker, deze is ook niet meer gebruikt sinds aankoop.
:wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Mexicaanse Hond

Als ik me niet vergis heeft die Belg waar de CD95 en PM95 van Dex heengaan ook zo'n set.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

robbe_15

Ja HAL,
Jou projecten stoppen niet,heb je nog een leven buiten Marantz ?  :-D

Vraagje:tantaal caps,heb er in de phono module van mijn oudere Marantzen:Laat je die zitten ,zoniet door wat vervang je deze het best ?

Groetjes
Nog een Belg (steeds zonder regering) :no:

JohnWx

Heb de set wel is bij Wilfred meegemaakt erg mooi HAL

Al staat het alleen maar aan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Citaat van: f.luisteraar op juni 02, 2011, 15:27:49
Als ik me niet vergis heeft die Belg waar de CD95 en PM95 van Dex heengaan ook zo'n set.

klopt!  deze meneer had al een set echter is de Sm8  eindversterker defect geraakt en niemand in Belgie kan hem repareren  :roll:

@ robbe,  ja hoor genoeg tijd zelfs.  Ja  tantaal  vervang is  eigen wel altijd, Maar soms hebben die dingen maar een nevel functie zeker bij het begin 1µF of 0.47µF ontstoort alleen wat..

@Jwx  ja  Wilfred had eens verteld dat hij een Sm 8 had, vond het toen geen fijn ding om aan te servicen  :roll: .
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

2285B

Natuurlijk een geweldige set !Maar welke ontvanger /tuner hoort  of kan/moet hierbij ?

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op juni 02, 2011, 20:02:14
klopt!  deze meneer had al een set echter is de Sm8  eindversterker defect geraakt en niemand in Belgie kan hem repareren  :roll:

@ robbe,  ja hoor genoeg tijd zelfs.  Ja  tantaal  vervang is  eigen wel altijd, Maar soms hebben die dingen maar een nevel functie zeker bij het begin 1µF of 0.47µF ontstoort alleen wat..

@Jwx  ja  Wilfred had eens verteld dat hij een Sm 8 had, vond het toen geen fijn ding om aan te servicen  :roll: .

Je moet er ook na luisteren  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Citaat van: 2285B op juni 02, 2011, 21:56:51
Natuurlijk een geweldige set !Maar welke ontvanger /tuner hoort  of kan/moet hierbij ?

marantz ST4  ST8  Esotec  (eventueel st520 450 )

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantz 81

erg mooie apparaten vooral de sjieke uitstraling en analoge meters met blauwe gloed  :kwijl:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Topic opgeschoond. 1 ruzie per week is het maximum:wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.