konig luidsprekerkabel !!!

Gestart door bert888, juni 01, 2011, 19:43:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert888

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik wil een warm geluid.

KÖNIG HIGH-END LUIDSPREKERKABEL 3.0M
•Uitgevoerd met Banana, Y-Spade en Tip pluggen
•Specsheet
Deze premium luidsprekerkabel is een waardevolle uitbreiding voor uw audio installatie. De 99,9997% zuurstofvrije koper (PCOCC) zorgt voor kristalheldere overdracht van de audiosignalen. De vergulde connectoren en de goede afwerking maken het product compleet. Voor het overbrengen van signalen van de versterker naar een luidspreker. Inclusief diverse connectoren.

• Oppervlakte doorsnee geleider: 4,235 mm² (7x 13 aders van 0,12 mm², 6x 0,60 mm², 2x 0,643 mm²)
• Diameter kabel: 9 mm
• Afscherming: gevlochten koper

BDP9600
Millon Cobra lll
Samsung 50inch
SR6003
Subwoofer XXLS 400

JohnWx

Citaat van: bert888 op juni 01, 2011, 19:43:41
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik wil een warm geluid.

KÖNIG HIGH-END LUIDSPREKERKABEL 3.0M
•Uitgevoerd met Banana, Y-Spade en Tip pluggen
•Specsheet
Deze premium luidsprekerkabel is een waardevolle uitbreiding voor uw audio installatie. De 99,9997% zuurstofvrije koper (PCOCC) zorgt voor kristalheldere overdracht van de audiosignalen. De vergulde connectoren en de goede afwerking maken het product compleet. Voor het overbrengen van signalen van de versterker naar een luidspreker. Inclusief diverse connectoren.

• Oppervlakte doorsnee geleider: 4,235 mm² (7x 13 aders van 0,12 mm², 6x 0,60 mm², 2x 0,643 mm²)
• Diameter kabel: 9 mm
• Afscherming: gevlochten koper

Bij dit soort teksten als high end kristal helder zuurstof vrij koper wat totale onzin is in audio weet ik al genoeg

KÖNIG is de opvolger van merken als trust sweex etc.etc. het is massa produktie uit China waar ze een naam op hebben geplakt

http://www.konigelectronic.com/en_us/


ik vind het bocht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

High end dan moet het op de bovenste plank liggen achteraan  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Maar heeft iemand er ervaring mee vraagt de TS.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

#4
Gebruik de toonregeling van de 6003 en je hebt warm geluid. Daar hoef je geen andere kabels voor aan te schaffen.
Ik heb geen ervaring met genoemde kabel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 01, 2011, 20:21:24
Maar heeft iemand er ervaring mee vraagt de TS.

tis gewoon koperdraad het zelfde als stroomdraad of gamma speakerkabel


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op juni 01, 2011, 20:22:01
Gebruik de toonregeling van de 6003 en je hebt warm geluid. Daar hoef je geen andere kabels voor aan te schaffen.

steek een kaars op


koop een EQ
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Tis vooral gewild bij pc winkels door de enorme marge
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dex

Bert, kijk hier eerst ven naar.... :angel:


http://www.youtube.com/watch?v=m7ERMu825m4

Kabels zijn nu eenmaal kabels en deze zullen niet anders zijn dan alle andere kabels.
De een geeft daar een kapitaal aan uit en de ander haalt het per meter in de bouwmarkt.  clown1
Maar als het voor jou werkt moet je het vooral doen..... :wink:

JohnWx

tis niet veel geld 40 euro voor deze high end kabel

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Zou je kunnen omschrijven wat je precies bedoelt met een warm geluid, Bert?
Bedoel je een wat afgerond hoog of wat anders?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Marantz heeft dat warme geluid van zichzelf al, maar als je zilverkabel gebruikt wordt het allemaal wat 'scherper' weergegeven dan wanneer je met koper werkt.
Dus feitelijk is elke koperkabel goed, zoals ook al eerder op meer én minder subtiele wijze gezegd is.  :-D

Mexicaanse Hond

Ik hoor ook verschil tussen verschillende soorten koperkabels wat betreft hoogweergave.
Ik heb ooit met WimPeu 3 sets W&W interlinks geruild tegen een vdHul en die ronden het hoog echt meer af dan andere koperkabels die ik heb gehad.
Ik zag dat laatst bevestigd in een review van Whisper.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 01, 2011, 21:26:15
Ik hoor ook verschil tussen verschillende soorten koperkabels wat betreft hoogweergave.
Ik heb ooit met WimPeu 3 sets W&W interlinks geruild tegen een vdHul en die ronden het hoog echt meer af dan andere koperkabels die ik heb gehad.
Ik zag dat laatst bevestigd in een review van Whisper.

volgens mij zat WenW getwist in een mantel misschien dat het dat een bepaald effect gaf
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.