Advies nieuwe frontspeakers, voorkeur B&W 600-serie

Gestart door frederickpoell, mei 26, 2011, 18:15:41

Vorige topic - Volgende topic

still life

op de foto zie ik dat je center vrij laag ligt, ideaal moet die op lijn liggen met je monitors
je zou er als test vooraan eens wat onder kunnen leggen, zodat ie diagonaal/schuin vooruit straalt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

frederickpoell

Citaat van: still life op juni 01, 2011, 12:56:07

op de foto zie ik dat je center vrij laag ligt, ideaal moet die op lijn liggen met je monitors
je zou er als test vooraan eens wat onder kunnen leggen, zodat ie diagonaal/schuin vooruit straalt..

Ik zal hem voor de tv hangen haha... :-D :-D :-D
Nee ik zal de Center eens ophogen. Gezien de 'kwaliteit' van deze center, wacht ik nog even met het vervangen ervan. De hmt62 past qua uitstraling wel beter bij de huidige fronts en surrounds... :yes:

Dus even voor de duidelijkheid:

Opnieuw inmeten (audyssey);
Sub kwartje open tijdens meten (cross op sub volledig open...staat ie al)
Daarna alles op 40Hz instellen.
Goed luisteren....

Moet ik nog iets doen met de instelling LFE ?? Staat die niet standaard op 120 Hz of zeg ik iets heel geks?
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

still life

als je inmiddels je fronts ingedraaid hebt, kunnen die meer over je center heen gaan stralen
beetje een domper erop zeg maar..

ingedraaide fronts kunnen ook wat luistermoeheid veroorzaken, persoonlijk allemaal
het is maar wat je zelf wil bekomen/graag hebt..

zou ze gewoon rechtuit zetten & de center wat beter richten

evt daarna alles op 40Hz instellen..kan best zijn dat je die gewoon niet haalt..
in dat geval mag je tweaken wat je wil, wat je niet hebt, ga je ook niet mankeren  clown1

Gewoon luisteren....& genieten van je inspanningen..  :-D

CiteerMoet ik nog iets doen met de instelling LFE ??

nope, ik verwijs naar je andere topic..

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juni 01, 2011, 12:56:07

die van jouw is ook veel hoger  :angel:  :schater:

die dingen zijn ook zo groot vond die bose vcs 10 altijd mooi ivm ruimte

of je neemt een 2.0.1 HT set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: jwx op juni 01, 2011, 15:56:49
die van jouw is ook veel hoger  :angel:  :schater:

klopt, sprak dan ook over een 'ideale' opstelling, altijd weer een compromis thuis..

ik heb geen klachten bij de weergave van mijn center, de TS daarentegen wel..

JohnWx

Citaat van: still life op juni 01, 2011, 16:33:18
klopt, sprak dan ook over een 'ideale' opstelling, altijd weer een compromis thuis..

ik heb geen klachten bij de weergave van mijn center, de TS daarentegen wel..
jij doet heel verstandig je tevredenheids patroon iets verlagen  pompom en je bent er zeer tevreden mee

als je hem tussen je tweeters zou stoppen voor het zo omhoog kijken

vind het ook vreemd dat ze geen center maken die wel dieper is en breder maar niet zo hoog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

je vindt/ziet ze ook wel eens op stands...wat bij mij veel uitmaakt, is dat de baffle vrij is
hem 'em volledig op de rand v/d kast liggen & hij kijkt wat omhoog
als je dus langs de drivers kijkt is dat een vrij vlak, hoogte zal een half metertje zijn..

bij fred hier bvb ligt ie wat dieper/centraal op een vrij lage kast:
dat vormt imho een groot reflectie vlak onder die center, zal beslist van invloed zijn op de weergave

maw: een andere center op dezelfde plek gaat dat niet noodzakelijk verbeteren..

JohnWx

Citaat van: still life op juni 01, 2011, 18:49:55
je vindt/ziet ze ook wel eens op stands...wat bij mij veel uitmaakt, is dat de baffle vrij is
hem 'em volledig op de rand v/d kast liggen & hij kijkt wat omhoog
als je dus langs de drivers kijkt is dat een vrij vlak, hoogte zal een half metertje zijn..

bij fred hier bvb ligt ie wat dieper/centraal op een vrij lage kast:
dat vormt imho een groot reflectie vlak onder die center, zal beslist van invloed zijn op de weergave

maw: een andere center op dezelfde plek gaat dat niet noodzakelijk verbeteren..

denk ik ook niet

frederickpoell

Citaat:
evt daarna alles op 40Hz instellen..kan best zijn dat je die gewoon niet haalt..
in dat geval mag je tweaken wat je wil, wat je niet hebt, ga je ook niet mankeren  clown1

Gewoon luisteren....& genieten van je inspanningen..  :-D

Goedemorgen,
Gisteravond wederom opnieuw alles ingemeten dmv Audyssey. Ik ben een beetje het spoor bijster.... :oops:

Resultaten NA inmeten:

Speaker Config. check: Front LARGE, Center LARGE, sub YES, Surround: SMALL
Crossover Freq. check: Front FULLBAND, Center FULLBAND, Surround: 40 HZ
Bass Setting: SW Mode   LFE+MAIN
LPF for LFE: 100 Hz

Heb vervolgens muziek geluisterd......klinkt geweldig :yes:
Heb vervolgens een film gekeken......helaas niet tevreden. Ik had het idee dat het qua lage tonen erg 'rommelig' klinkt. Kan ook aan de film liggen (kon alleen Dolby Digital kiezen, ben ik sowieso niet zo weg van).

Vervolgens heb ik de volgende aanpassing gemaakt:

Ik heb de crossover op 'geavanceerd' gezet, en zowel Front, Center als Surround op 40 Hz. SW mode blijft LFE+Main. (Alle speakers werden nu automatich op SMALL gezet zag ik). ZIE FOTO'S. Bij de onderste foto staat "speakerinstelling NA meten", dit is onjuist. Dit heb ik aangepast NA het meten.

Heb ik het nou goed gedaan, door alles op 40 Hz te zetten ?? Ik heb het idee dat die 40 Hz te laag is....

De Center heb ik wat opgehoogd, en klinkt stukken beter heb ik het idee.
Woonkamer:
Marantz SR5005
PS3 slim (blu-ray)

Stadium III

fronts eventueel Fullband houden
Center en surrounds eens op 40 of 60 hz zetten
LFE werk op 80 hz zetten
Verder LFE alleen zonder Main erbij

Ga zo eens luisteren

Heb je DYNAMIC EQ aan staan ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

frederickpoell

Citaat van: Stadium III op juni 02, 2011, 17:43:22
fronts eventueel Fullband houden
Center en surrounds eens op 40 of 60 hz zetten
LFE werk op 80 hz zetten
Verder LFE alleen zonder Main erbij

Ga zo eens luisteren

Heb je DYNAMIC EQ aan staan ?

Heb het aangepast (center en surrounds op 60 Hz). Ga vanavond Red Riding Hood kijken, testen dus.... :schater:

Ja, Dynamic EQ staat aan.

Uhh bij het draaien van muziek (instelling LFE: zonder main) werkt mijn sub niet meer ? :no:
Woonkamer:
Marantz SR5005
PS3 slim (blu-ray)

JohnWx

Citaat van: frederickpoell op juni 02, 2011, 18:12:20

Heb het aangepast (center en surrounds op 60 Hz). Ga vanavond Red Riding Hood kijken, testen dus.... :schater:

Ja, Dynamic EQ staat aan.

Uhh bij het draaien van muziek (instelling LFE: zonder main) werkt mijn sub niet meer ? :no:
heb je geen livestream via webcam kunnen we en film kijken en luisteren hoe het is met je set

still life

Citaat van: frederickpoell op juni 02, 2011, 18:12:20

zei het al eerder: dat kan een aantal oorzaken hebben

* sub-laag: komt niet zo vaak voor bij muziekweergave in stereo
      staat je sub op 80Hz of lager ga je zien dat die vaak gewoon zit te slapen
      niet meteen een probleem: wat niet op cd staat ga je nooit horen

* het kan best zijn dat je speakers geeneens zo laag gaan/kunnen
      ga je het uiteraard ook niet horen..

soms vraagt men zich af waar al die prijsverschillen zitten bij speakers.. :wink:

alvast leuk om lezen dat je center nu beter weergeeft  pompom
en wat meer verschillende films/BR's testen voor je oordeelt over je settings in surround..

indien je ook nog draait met dynamic volume?  :no: onmiddelijk uitschakelen!!  :yes:

frederickpoell

Dynamic volume: staat uit !

Heb nog eens getest met alles op SMALL, crossover fronts, center en surrounds op 40 Hz. LFE op 80 Hz (main: uit).

Audyssey multeq aan.

Klinkt al heel erg goed ! Heb een DTS-HD master audio blu-ray gekocht(demonstration disc), echt super om je set eens te testen.

Ga nu red riding hood kijken met mijn dochters.

Fijne avond  :yes:
Woonkamer:
Marantz SR5005
PS3 slim (blu-ray)

Stadium III

Dynamic volume mag ook af bijven
LFE+MAIN word de sub pre out altijd aangesproken en zoder MAIN alleen voor het LFE werk en Het afval van de speakers naar gekozen crossover
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4