Advies nieuwe frontspeakers, voorkeur B&W 600-serie

Gestart door frederickpoell, mei 26, 2011, 18:15:41

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: frederickpoell op mei 29, 2011, 21:38:49
Muziek staat regelmatig redelijk hard aan. Ook bij films (nu zeker met dts-hd ma) gaat het volume open. Geeft dit dan problemen ?

Goed dat je nog geen beslissing heb genomen

eerst zeker zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Al bij al blijft het idee hoe hard je idd wilt draaien

En wat bij de ene hard is kan bij de andere normaal zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Citaat van: Stadium III op mei 29, 2011, 21:55:52
En wat bij de ene hard is kan bij de andere normaal zijn
En andersom natuurlijk.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Stadium III

5.2.4

Mexicaanse Hond

Marantz 81

ik zou voor de 685 gaan  :yes: de SR5005 heeft niet genoeg vermogen om die vloerstaanders goed te kunnen aansturen en voor het laag heb je al een sub

je kan die vloerstaanders wel aansturen maar echt meerwaarde heeft het niet als ze niet genoeg sap krijgen

Stadium III

5.2.4

Mexicaanse Hond

Stadium III

Ik hoop dat de TS het nog wel zal snappen !

5.2.4

JohnWx

ik hoor net dat hij er genoeg van heeft en lekker een koptelefoon gaat aanschaffen en lekker naar mono luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

frederickpoell

Citaat van: Marantz 81 op mei 29, 2011, 22:02:42
ik zou voor de 685 gaan  :yes: de SR5005 heeft niet genoeg vermogen om die vloerstaanders goed te kunnen aansturen en voor het laag heb je al een sub

je kan die vloerstaanders wel aansturen maar echt meerwaarde heeft het niet als ze niet genoeg sap krijgen

Ik had het idee dat vloerstaanders meer bass leveren dan bijv. de b&w685. het is wel zo dat er een subwoofer aangesloten is.  Als de Sr5005 idd te weinig vermogen heeft, dan ga ik voor de 685. Hoop dat het goed gaat klinken....... clown1
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

frederickpoell

Citaat van: jwx op mei 29, 2011, 22:14:55
ik hoor net dat hij er genoeg van heeft en lekker een koptelefoon gaat aanschaffen en lekker naar mono luisteren

haha..... :wink:
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

renes59

Monitoren geven een verrassend volwaardig en kamervullend geluid, ook zonder sub. Je zult verrast zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op mei 29, 2011, 22:30:16
Monitoren geven een verrassend volwaardig en kamervullend geluid, ook zonder sub. Je zult verrast zijn.
Ik kan dat geheel onderschrijven, maar ik vermoed dat René en ik beiden niet zoveel geven om het diepste laag.
Als het laag dat er wel is maar gedefinieerd en onvervormd is.

Marantz 81

Citaat van: frederickpoell op mei 29, 2011, 22:27:56
Ik had het idee dat vloerstaanders meer bass leveren dan bijv. de b&w685. het is wel zo dat er een subwoofer aangesloten is.  Als de Sr5005 idd te weinig vermogen heeft, dan ga ik voor de 685. Hoop dat het goed gaat klinken....... clown1

het is met name hoe snel de versterker vermogen kan leveren en tot welke impedantie,s  :wink: die technische gegevens die worden opgegeven zeggen niet zoveel das heel algemeen

een Monitor speaker zet juist een mooi ruimtelijk beeld neer ,wel op een stand plaatsen  :wink:

en voor het inregelen van je installatie met de sub ( Belangrijk )zijn er wel een aantal mensen die je kunnen helpen