Graag zou ik de mening van enkele ervaren forumleden horen betreffende recappen.
Was van plan een Marantz 1060 naar een bekend forumlid (HAL
) te sturen doch verzendingskosten heen en terug vanuit het buitenland waren redelijk veel.
Daar ik toch iets van solderen ken heb ik me gewaagd aan het vervangen van enkele componenten van de voorversterker (transistoren en Elco's).Hierbij heb ik me veiligheidshalve aan de originele waarden gehouden. Gelukkig is mijn probleem van gekraak opgelost.
Ik vraag me af of het recappen niet tot een hype geworden is? Hoever moet men gaan ? Moet elke ELCO er aan geloven ?
Recap van voorversterker en phono zijn volgens mij nuttig,wat met eindversterker,power supply en de grote voedingelco's indien de versterker goed werkt ?
Zijn er specifieke merken voor specifieke toepassingen ?Ik dacht er aan alles te doen met Panasonic FC ? Iemand ervaring hiermee ?
Eventueel voor voorversterker en phono versterker Elna Silmic II ?
Heb de 2SC 1000 transistoren vervangen door 2SC1815(Toshiba),volgens ander forum goede vervanger.
Nu eventueel de 2SA493,is deze complementair aan de 2SC1000 ? Zo ja dacht ik aan vervanging met 2SA1015 ?
Graag jullie mening.
robbe