HELP.....GEEN Geluid...

Gestart door zorba76, mei 21, 2011, 21:24:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba76

Ik heb mijn SR5004 aangesloten op de philips pfl8605.
Nu, nadat waarschijnlijk mijn zoontje ergens op heeft gedrukt.. :-o heb ik het volgende probleem:
Als ik tv kijk krijg ik enkel geluid via de 5004 bij HD zenders en GEEN geluid bij de niet HD zenders. Ik kijk via Ziggo en gebruik de CAM module.
De receiver is middels HDMI aangesloten op enerzijds de TV en middels een andere HDMI met mijn Mediaplayer..
Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de stilte...????
Tips & trucs zijn meer dan welkom...
Oja, ik ben een leek...(maar da's wel duidelijk)

WimPeu

Staat de geluid uitvoer van je TV op bitstream? Denk dat je hem op PCM moet zetten....ik zeg ook maar wat.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

zorba76

@Wim, het heeft maanden gewerkt. Geluid via de Mediaplayer werkt ook uitstekend. Kan het aan Ziggo liggen?
Wat is pcm? dit staat wel in de display van de sr5004...

Marvin


zorba76

@Marvin, thx!
heb jij enig idee hoe het kan dat ik wel geluid krijg bij HD zenders en niet bij de niet HD zenders?

JohnWx

als je het niet meer weet alles los halen en opnieuw aansluiten en alles terug naar de fabrieks instellingen

tis was rigorieus
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: zorba76 op mei 22, 2011, 15:38:04
enig idee hoe het kan dat ik wel geluid krijg bij HD zenders en niet bij de niet HD zenders?

HD-kanalen zenden als enige ook uit met DD (5.1), al de rest (gewone zenders) is stereo
als je decoder op DD ingesteld is, kun je soms geen klank hebben..

op de display toont de SR rechts het aantal kanalen wat hij als input heeft
zie je daar 2 channels of 5.1 ?