Welke stereo versterker via de 2e hands markt?

Gestart door Fritsie, mei 21, 2011, 14:25:51

Vorige topic - Volgende topic

Fritsie

Ik ben nu in het bezit van een PM6003. Eigenlijk zoek ik een sterkere versterker met meer vermogen.
Omdat ik niet zit te wachten op grote uitgave voor een nieuwe versterker wil me eens op de 2e hands markt gaan begeven.

Helaas heb ik geen verstand van de oudere Marantz modellen, vandaar mijn vraag of jullie ook tips hebben voor een mooi 2e hands Marantz met meer vermogen dan de PM6003. Mag eventueel ook een ander merk dan Marantz zijn. Versterker wordt aangesloten op de Dali Ikon 6 MKII.

Niber

Waarom meer vermogen?
De PM6003 lijkt me genoeg vermogen te hebben voor je speakers...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

OnkyoTrucker

Ik snap ook niet waarom? De 6003 kan vrijwel elke speaker goed aansturen.

Maar als je dan toch voor iets anders wilt gaan kanje eens kijken naar een PM78 of 80. De 78 heb ik zelf gehad en wat een beul.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Fritsie

Komt omdat ik een review had gelezen dat de Dali's beter tot hun recht komen met een sterke versterker, misschien ook wel te snel geconcludeerd van mij waar er in het interview niks werd genoemd over welke type Marantz was gebruikt. Werd alleen vermeld dat het een 300 Euro versterker was, 6003 zit tegenwoordig ook rond die prijs. Moet ook eerlijk zeggen dat ik tevreden ben met deze versterker, echter heb ik soms het idee dat hij iets te braaf overkomt. Volume is verder prima, kan hard zat.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Fritsie

Citaat van: WimPeu op mei 21, 2011, 17:41:17

http://youtu.be/fI9iKiibGG8

Leuke reclame voor deze Dali's.... HB

Inderdaad, had gehoopt dat ik het vrouwtje er ook bij kreeg toen ik ze kocht....  :kwijl:

WimPeu

Citaat van: Fritsie op mei 21, 2011, 17:50:47
Inderdaad, had gehoopt dat ik het vrouwtje er ook bij kreeg toen ik ze kocht....  :kwijl:

Ohh? Jij niet?

:-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Fritsie op mei 21, 2011, 14:25:51
Ik ben nu in het bezit van een PM6003. Eigenlijk zoek ik een sterkere versterker met meer vermogen.
Omdat ik niet zit te wachten op grote uitgave voor een nieuwe versterker wil me eens op de 2e hands markt gaan begeven.

Helaas heb ik geen verstand van de oudere Marantz modellen, vandaar mijn vraag of jullie ook tips hebben voor een mooi 2e hands Marantz met meer vermogen dan de PM6003. Mag eventueel ook een ander merk dan Marantz zijn. Versterker wordt aangesloten op de Dali Ikon 6 MKII.

Met 91.5 db als rendement zou je hem bij wijze van spreken nog met een wekker radio kunnen aan sturen

Deze speaker is juist gemaakt om geen problemen te krijgen met versterkers en receivers in deze prijsklasse
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenLeeuwarden

Je zou eens een versterker kunnen lenen/uitproberen ergens met wat meer vermogen. Kijken of je veel verschil merkt.

Zou zo maar kunnen dat je dan tot de conclusie komt dat andere luidsprekers een betere oplossing is...
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

Focal826W

Als het ook wat anders dan Marantz mag zijn..... :wink:

Mocht het binnen het besteedbare budget zijn........een hele mooie en vooral goed klinkende Musical Fidelity M6i  :wink:
Met zijn 2x200 watt@8 ohm en 2x400 watt@4 ohm en zware voeding kan deze versterker iedere speaker aan.
PM KI Pearl L.E./SA KI Pearl L.E. /Focal Chorus 826 W L.E./Inakustik LS Reference-1302/Furutech FA-220

JohnWx

Citaat van: Focal826W op mei 23, 2011, 20:42:54
Als het ook wat anders dan Marantz mag zijn..... :wink:

Mocht het binnen het besteedbare budget zijn........een hele mooie en vooral goed klinkende Musical Fidelity M6i  :wink:
Met zijn 2x200 watt@8 ohm en 2x400 watt@4 ohm en zware voeding kan deze versterker iedere speaker aan.

ja maar voor dat geld kunnen we 3 dagen topics blijven posten  :wink:

hij heeft gewoon een virus te pakken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Zoek je alleen een eind versterker  dan heb ik hier nog een Classè CA-200  :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op mei 23, 2011, 20:59:41
Zoek je alleen een eind versterker  dan heb ik hier nog een Classè CA-200  :kwijl:

? volgens mij niet

Marantz 81

Citaat van: Fritsie op mei 21, 2011, 17:36:01
Komt omdat ik een review had gelezen dat de Dali's beter tot hun recht komen met een sterke versterker, misschien ook wel te snel geconcludeerd van mij waar er in het interview niks werd genoemd over welke type Marantz was gebruikt. Werd alleen vermeld dat het een 300 Euro versterker was, 6003 zit tegenwoordig ook rond die prijs. Moet ook eerlijk zeggen dat ik tevreden ben met deze versterker, echter heb ik soms het idee dat hij iets te braaf overkomt. Volume is verder prima, kan hard zat.

met die PM6003 moet het prima gaan  :yes: met een zwaardere versterker wordt het wel beter kwa controle enzv maar juist omdat de Dali,s zo makkelijk aan te sturen zijn zou ik niet te snel van amp wisselen  :wink: het te braaf overkomen ligt denk meer aan de speaker deze klinken gewoon neutraal ik heb de Ikon 6 hobo hifi SE zowel aangestuurd gehad met een PM5004 als een PM15S1  byebye

in deze prijsklasse zul ook niet zo snel een beter uitgebalanceerde en zo goed klinkende speaker vinden :-)

Cornelis1921

:wink:
Citaat van: jwx op mei 23, 2011, 20:56:12
ja maar voor dat geld kunnen we 3 dagen topics blijven posten  :wink:

hij heeft gewoon een virus te pakken
Hij zal noch de eerste, noch de laatste zijn. Èn, pas op! Het is ook nog es, indien men er gevoelig voor is, zeer besmettelijk...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *