CD 12 op Marktplaats

Gestart door Dex, mei 16, 2011, 22:31:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

#30
Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 09:54:03
Als je er zo over denkt, dan heeft het geen zin om te vergelijken. Ik denk er anders over, dus heeft het voor mij wel zin.  :-)

ik bedoel te zeggen dat ze voor mij allemaal mooi de muziek weergeven daarom vergelijk ik alleen wel is met AB schakelen en hoor je wat nuances verschil

de ene zal iets in het hoog doen de andere met de stem de andere weer iets meer laag

alleen voor mij betekend het dan niet dat ik met een CD80 minder van muziek kan genieten dan met een SA11 bijvoorbeeld

ik vind vergelijken zo wie zo moeilijk want ik weet echt niet meer hoe een CD80 nou anders klonk dan een SONY ES 303 van een tijd geleden

ik vind het dan ook voor mij vaak overdreven hoe men wel is reageerd met vergelijkingen, ik weet voor mijzelf uit ervaring met alle demo's die we hebben gegeven dat mensen na 3 keer schakelen het verschil al niet meer horen mits het uitgangsignaal van de spelers indentiek was

wat ik me wel kan voorstellen dat mensen zeer enthousiast zijn over een nieuwe/andere speler en dan superlatieven gebruiken die hun blijde gevoel extra benadrukken heb ik zelf ook

maar dit is puur en alleen een betrekking op mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

#31
Ik hoor duidelijke verschillen tussen spelers. Zijn niet zo groot als verschillen ik akoestiek en luidsprekers, maar wel de moeite waard voor mij.
Ik gok dat het verschil tussen een CD12 LE en een CD94MKll marginaal is, maar dat ga ik horen bij Dex.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 10:55:19
Ik hoor duidelijke verschillen tussen spelers. Zijn niet zo groot als verschillen ik akoestiek en luidsprekers, maar wel de moeite waard voor mij.

Maar je gaat nu van een top segment speler naar een top segment speler van ruim 20 jaar terug  :yes: hello

Wat is er dan niet veranderd in die 20 jaar en en juist wel behalve dat die SA ook sacd speelde

Zelf heb ik denk ik voor mij zelf die kleine verschillen uit gezet omdat ik er vroeger gek van werd




ps: is allemaal serieus
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Ja, de SA-11S1 is weer een heel ander verhaal.
Het verschil tussen een CD94MKll en een CD12LE zal niet bijster groot zijn.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 11:04:23
Ja, de SA-11S1 is weer een heel ander verhaal.
Het verschil tussen een CD94MKll en een CD12LE zal niet bijster groot zijn.

Even het SACD weglaten bij de SA11 zou je kunnen zeggen dat het schoner klinkt of meer precies en de 94 meer ? wollig dat soort termen warm ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Inderdaad, de SA-11 klinkt frisser, meer details, etc.
De CD94MKll klinkt warmer, minder details, etc.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 11:09:14
Inderdaad, de SA-11 klinkt frisser, meer details, etc.
De CD94MKll klinkt warmer, minder details, etc.

dus eigenlijk is het kiezen tussen een mooie blondine maar koel of een wulpse dame  :angel:


dus eigenlijk klinkt de een niet beter maar ANDERS
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Dat is een semantische discussie. Anders is niet altijd beter, beter is wel altijd anders.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 11:19:56
Dat is een semantische discussie. Anders is niet altijd beter, beter is wel altijd anders.

maar overdaad schaadt


en beter is zo een persoonlijk begrip


ik ben nog steeds onder de indruk van het verhaal van Menno van de Veen over dat onze hersenen door de steeds "schonere" muziek die we draaien en apparatuur onze hersenen afdwalen


staat op you tube bij Fritz op zijn site
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Hoe is het met de CD12LE? Heb je 'm al beluisterd op je eigen set, Dex?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Zo, ik heb me vandaag grotendeels beziggehouden met de CD12.
Allereerst had ik hem opgesteld met een SUN Coax kabel tussen loopwerk en DAC in plaats van een Optische kabel die ik tussen de CD95 en de PM 95 gebruik.
Dit omdat Ed (de verkoper) zei dat ik daar het moosite geluid mee zou krijgen.
Interlink van Transparent vanaf de uitgang naar de PM 95 analoge CD1 ingang en klaar was ik.
Vol verwachting gaan zitten en met de AB de boel opgestart.......en direct hoorde ik dat er iets miste.  :|
Komt een minuut later mijn vrouw de kamer binnen en die zegt na even geluisterd te hebben: Klinkt het nou matter of ligt dat aan mij?


Nou, je kunt je wel voorstellen dat ik niet helemaal blij was na die opmerking omdat ik dat zelf ook hoorde.
Dus even snel de CD95 weer aangesloten op de digitale ingang van de PM 95 en daar was mijn vertrouwde geluid weer!  :yes:
Dat was fijn, maar ook vervelend omdat er tussen de CD12 en de CD95 dus wel degelijk een verschil in negatieve zin te horen was geweest.
Volgende stap was om de Optische kabel uit de CD95 te halen en in te pluggen van het CD12 loopwerk naar de PM 95 om te zien wat dat zou schelen.
Duidelijke uitkomst: Helemaal niks. Net zo sprankelend en net zo strak als de CD95 aan die kabel.
Dus aan het loopwerk lag het niet.

Volgende stap was om de optische kabel te gebruiken tussen  loopwerk en DAC om te zien wat daar aan winst te behalen viel.
En ja hoor, dit had uiteindelijk het beoogde resultaat!  hello
En geloof het of niet het klinkt net zo zuiver via de analoge CD ingang als via de digitale CD ingang.  :yes:

Dus heb ik mij naar een HIFI winkel begeven om een betere kwaliteit optische kabel te gaan scoren en die zit er nu tussen. Het is er een van Monster geworden.
Resultaat is een nog betere weergave qua hoog maar ook in het lage gebied.
De breedte is wederom volop aanwezig evenals de diepte, en heel belangrijk, de plaatsing.
Solo piano stukken geven een indruk alsof de piano bij me binnen staat en ik kan zelfs de verschillende toonhoogtes in de breedte van het klavier plaatsen. Links de lagere tonen en rechts de hogere.

Kortom ik ben uiteindelijk heel erg blij met mijn CD12 en ik ga er vanuit dat die ook niet meer weggaat.
Want zoals de Amerikanen zeggen: ' They just don't make 'em like that anymore'..... 8-)

JohnWx

mooie review DEX


ik dacht dat 1-0-1-0-1-0-1-0 niks uitmaakt of was de kabel slecht met een knik of zo


TTIWWP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Dex

Thanks John!  :-)

In feite zou het inderdaad niks uit moeten maken, maar ik had er een 'goedkoop' kabeltje tussen hangen met krakkemikkerige stekkertjes.
Nu heb ik een dikkere kabel (aan de buitenkant in ieder geval) en stevige stekkers.
Volgens de verkoper zit het verschil ook in de gebruikte kwaliteit glasvezel waardoor het lichtsignaal zou verzwakken wat dan weer meer kans op afwijkingen geeft.
Ik geloof er allemaal geen zak van, maar vind de betere build quality toch wel fijn en buiten dat mag een hobby soms gewoon geld kosten toch?  :lol:

Plaatjes komen morgen of overmorgen want ik moet morgen mijn Onkyo M588-f eindbak op gaan halen.
Da's weer een aantal uren verloren luistertijd...... :evil:

Mexicaanse Hond

So much to do, so little time.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 21:52:56
So much to do, so little time.

Ah welnee joh.....er is altijd weer een volgende dag toch?  :-D