Subwoofer schakeld laat in

Gestart door jack_abarth, mei 14, 2011, 10:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jack_abarth

Ik zit met het volgende probleem:

Het lijkt alsof de subwoofer pas laat inschakelt.
Pas wanneer het volume een eindje is gestegen schakeld de sub in en krijg ik lage tonen.
Maar wanneer je nu gezellig een keertje zit te eten aan tafel, dan wil ik de set niet al te hard hebben staan, maar dan mis ik toch wat lage tonen.

Iemand een ideetje wat het kan zijn?
(btw, ben een leek dus als het kan in jip en janneke taal :yes: )

Set
-Marantz NR1601
-Mordaunt-short Alumni set met de carnival sub.

Subspecs:

Carnival 7 subwoofer
Sensitivity Line in: 200mV (for max output)
Hi Level in: 4V (for max output)
Frequency response 40Hz - 150Hz
Drive unit 8" Unshielded long throw woofer
Crossover Continuous/Active
Amplifier output power 65 watts
Magnetically shielded Yes
Dimensions (h x w x d) 300 x 300 x 300mm
11.8 x 11.8 x 11.8"
Weight 14.5kg/31.9 lbs
Available Finishes Black or Calvados
Grille Yes
Feet Yes
Spikes Yes


still life

het kan een soort sleep functie zijn (auto-standby)
als de sub een tijd geen signaal op niveau detecteert gaat hij.. :zzz:

normaal gezien kun je dit uitschakelen, zodat hij altijd aan blijft
alleen moet je hem dan ook zelf weer uitzetten wanneer je de set uitschakelt
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Idd kan het niet beter uitleggen

Sub altijd aan of uit is probleem weg denk ik
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

fceg

Probleem heb ik ook gehad met mijn klipsch actieve woofer. Dit komt doordat de spanning op je subuitgang van je receiver aan de lage kant is waardoor je subwoofer niet inschakeld wanneer je volume laag staat, naarmate je je volume van je receiver harder zet gaat dan pas je subwoofer aan. Je kan dit oplossen door de volume van de subwoofer in je receiver te verhogen en de gain(volume) op je subwoofer zelf iets te verlagen. Hierdoor zorg je ervoor dat je subuitgang van je receiver een iets sterkere signaal naar je subwoofer uitstuurd.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

jack_abarth

Citaat van: fceg op mei 14, 2011, 22:21:41
Probleem heb ik ook gehad met mijn klipsch actieve woofer. Dit komt doordat de spanning op je subuitgang van je receiver aan de lage kant is waardoor je subwoofer niet inschakeld wanneer je volume laag staat, naarmate je je volume van je receiver harder zet gaat dan pas je subwoofer aan. Je kan dit oplossen door de volume van de subwoofer in je receiver te verhogen en de gain(volume) op je subwoofer zelf iets te verlagen. Hierdoor zorg je ervoor dat je subuitgang van je receiver een iets sterkere signaal naar je subwoofer uitstuurd.

Bedankt!!
Zal het vanavond even uitproberen en dan laat ik het hier nog eventjes weten.
De sub staat overigens nu gewoon altijd aan, althans de schakelaar achterop.

Marvin

Hier staan er 2 subs altijd aan, ééntje gaat automatisch uit.
Mag geen probleem zijn, je koelkast schakeld ook niet uit als je de deur 12minuten dicht houdt.  clown1

fceg

Citaat van: jack_abarth op mei 16, 2011, 06:22:39
Bedankt!!
Zal het vanavond even uitproberen en dan laat ik het hier nog eventjes weten.
De sub staat overigens nu gewoon altijd aan, althans de schakelaar achterop.

Geen dank, ik hoop dat het je probleem oplost. Voor mij was het in iedergeval wel de oplossing. Deze oplossing heb ik via google gevonden op de website van Teufel, zie onderstaande stukje:

2.Waarom schakelt mijn actieve subwoofer zich niet automatisch aan?

Vele AV-receivers/versterkers geven de bassignalen via de subwoofer voorversterker-uitgang zo zachtjes door, dat de subwoofer niet automatisch aanspringt, omdat hij het zwakke signaal niet als 'aan' schakeling interpreteert. Om ervoor te zorgen dat de subwoofer zich in de automatische modus correct aan- en uitschakelt, raden we je aan, de volumeregelaar op de subwoofer slechts tot 1/3 of ½ van de maximale waarden open te draaien en het volume op de receiver te verhogen. Deels tot een maximum (+ 10dB of + 12 db). Nu moet de subwoofer naar behoren functioneren.

Hier een link naar de desbetreffende website: http://www.teufelaudio.nl/faq.html?thema=374



One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

jack_abarth

Het is gelukt volgens de manier van FCEG.