Focal Chorus 716 en Marantz PM6003

Gestart door koenr, mei 13, 2011, 21:21:55

Vorige topic - Volgende topic

koenr

Heb een 3-tal weken terug Focal speakers Chorus 716 V gekocht met de Marantz PM6003.  Momenteel ervaar ik echter nog niet de klank van in de winkel.  Ze klinken zeer actief en net iets té helder.  Is Focal , maar in de winkel was het toch beter.    Verkoper zegt dat ze moeten inspelen , wat klopt  doch hoelang duurt dit ?  Wie heeft ervaring met deze combinatie ?

pietjepc

Heb je ze in de winkel ook op een pm6003 gehoord?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Lion of Judah

En wat was het verschil tussen de "aankleding" in de winkel en je woonkamer? Winkel vloerbedekking enz. en thuis laminaat bijv.?
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

koenr

Citaat van: Lion of Judah op mei 13, 2011, 21:33:21
En wat was het verschil tussen de "aankleding" in de winkel en je woonkamer? Winkel vloerbedekking enz. en thuis laminaat bijv.?

thuis idd  laminaat  in winkel tapijt ...

koenr

In de winkel idd gehoord op PM6003  en een NAD 326 , die ik eerst verkoos   doch de verkoper vond de Marantz iets warmer...  kwam er moeilijk uit  :)

Cornelis1921

hello Hoi Koen, 2 dingen bij het inspelen van nieuwe luidsprekers.1stens: het vergt enig geduld. Het ene type ls geeft wat sneller zijn schatten prijs dan de ander. Doch reken maar op minimaal zo'n 100 speeluren, afhankelijk van het soort muziek en het/de geluidsvolume(s). 2stens: een 'harde' of 'zachte' akoestiek is niet onbelangrijk, zoniet het belangrijkste a.h.g. om hóé je ls'rs klinken. Ik hier zelf enige ervaring mee. Als het goed is zal je wel meer reacties krijgen. Overigens, ook niet onbelangrijk: welkom op het forum. Enjoy your stay! Groet, Cor.
P.S. De 6003 is een uitstekende keus, daar zal het niet aan liggen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Speakers tegenover elkaar zetten de units naar elkaar toe en 12cm er tussen houden

Dan zet je een speaker (niet beide) uit fase

Zet hem op ruis van een tuner op een laag volume maar wel hoorbaar

Zo speelde wij speakers in een weekend in van zaterdag middag tot dinsdag ochtend

Natuurlijk niet vergeten om de speakers weer in fase te zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

koenr

Dank voor reactie !  Dit forum lijkt me een schat aan info te bevatten.  Ik wil dit inspelen niet forceren , dus geduld oefenen zal de eerste weken aan de orde zijn.   Momenteel hebben ze maar zo'n 40 uren achter de rug vermoed ik.  Ik het best dat verschillende 'soorten"  muziek worden gespeeld  (klassiek , rock ,..)  en quid met het volume ---> rustig aan   vermoed ik ?

koenr

Oh ja ook nog :  heeft iemand ervaring met de combinatie  NAD - Focal Chorus  en   Marantz - Focal Chorus ?    In de winkel kwam ik er zeer moeilijk uit maar Marantz heeft het gehaald.  Is de klank van NAD dan zoveel anders ?   Die verschillen in de winkel zijn zó miniem dat je het op den duur niet meer weet ....

Fritsie

Heb zelf de PM6003 in combinatie met de Dali Ikon 6 MKII. Heb toen een keuze gemaakt tussen de Vocals of de Dali's. Vond de Dali's net ietsje warmer klinken met Marantz. Vocals waren trouwens mijn tweede keuze.

Las toevallig ook dat helder klinkende speakers veel met NAD gecombineerd worden. Ben benieuwd of dit ook verschilt met Marantz.

still life

Citaat van: koenr op mei 14, 2011, 10:39:53
Dank voor reactie !  Dit forum lijkt me een schat aan info te bevatten.  Ik wil dit inspelen niet forceren , dus geduld oefenen zal de eerste weken aan de orde zijn.   Momenteel hebben ze maar zo'n 40 uren achter de rug vermoed ik.  Ik het best dat verschillende 'soorten"  muziek worden gespeeld  (klassiek , rock ,..)  en quid met het volume ---> rustig aan   vermoed ik ?

hallo & welkom hier..

je moet nu ook niet verwachten dat ze ineens 2x luider of lager zullen gaan spelen
ze klinken out of the box al ongeveer zoals het moet & bij de fabrikant passeert het hogere segment ook quality control

je kan dus best gewoon gaan luisteren, het is de bedoeling dat de drivers wat beweging krijgen/zich zetten
ga je ze 100u laten spelen zonder een beetje volume erop is de oefening imho zinloos..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op mei 14, 2011, 11:51:38
hallo & welkom hier..

je moet nu ook niet verwachten dat ze ineens 2x luider of lager zullen gaan spelen
ze klinken out of the box al ongeveer zoals het moet & bij de fabrikant passeert het hogere segment ook quality control

je kan dus best gewoon gaan luisteren, het is de bedoeling dat de drivers wat beweging krijgen/zich zetten
ga je ze 100u laten spelen zonder een beetje volume erop is de oefening imho zinloos..

ga is radio ruis op je speaker zetten en kijk is naar de woofer dan zal je zien dat het niet zinloos is word zelfs door veel merken in de handleiding verteld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Belangrijker is voor mij iig dat je een tijdje nodig hebt om aan het vaak 'andere' geluid te wennen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: still life op mei 14, 2011, 11:51:38
hallo & welkom hier..

zou ook wat zijn wat je zegt Still dat een speaker totaal anders gaat klinken