Rare vraag?? bekabeling biampen

Gestart door Vlearmoes, mei 10, 2011, 11:47:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Zoals jullie (misschien) weten gebruik ik een eind versterker voor mijn fronts
die EV (classè) is aangesloten via de line out op de SR8002 !!

Nu is mijn vraag (ook van een zekere Ron  :-D)   waarom niet bi-ampen ??

Is dit nog mogelijk ??
Worden alle luidspreker aansluitingen op de SR (fronts) uitgeschakeld bij gebruik van de line-out  ??

Of kan ik gewoon een extra luidspreker kabel toevoegen op de SR8002  ( FR en FL )  om mijn fronts  (zeg maar het hoog) aan te sturen ??   (natuurlijk verwijder ik de bruggen)

Heeft de C schakelaar   ook nog van doen in deze vraag?


Ben zeer benieuwd;   Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

uit mijn bi-amp experimenten:

* blijven je luidspreker aansluitingen op de SR (fronts) actief
    je kunt dus tegelijk aftakken v/d pre-outs naar je EV (voor het laag bvb)

* spkr C schakelt je backs om naar fronts, dan kan je vanaf de back aansluitingen je fronts ook aansturen
     als je werkt met een aparte EV heb je dit niet vandoen

* als je hoog/laag dubbel bekabeld (vanaf dezelfde aansluitingen op je SR) heb je bi-wire

weinig bezwaren tegen bi-amp, temeer omdat je dan ook je SR nog nuttig inzet in stereo bvb
je moet er wel de juiste speakers voor hebben, met een 2-weg is het imho vrij zinloos
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

#2
Citaat van: still life op mei 10, 2011, 12:09:22
uit mijn bi-amp experimenten:

* blijven je luidspreker aansluitingen op de SR (fronts) actief
    je kunt dus tegelijk aftakken v/d pre-outs naar je EV (voor het laag bvb)

* spkr C schakelt je backs om naar fronts, dan kan je vanaf de back aansluitingen je fronts ook aansturen
     als je werkt met een aparte EV heb je dit niet vandoen

* als je hoog/laag dubbel bekabeld (vanaf dezelfde aansluitingen op je SR) heb je bi-wire

weinig bezwaren tegen bi-amp, temeer omdat je dan ook je SR nog nuttig inzet in stereo bvb
je moet er wel de juiste speakers voor hebben, met een 2-weg is het imho vrij zinloos

Okee ik ga dat proberen   :yes:
het mid laag via EV    en een koper/zilveren kabel(vdh 122) gewoon van SR (left & right) naar de High terminals op mijn speakers  :roll:

Dit alles   om mijn hoog iets meer definitie te geven  :kwijl:


Achterhoeker Theo  (geen Neerlandicus  :-D)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

De 8300 die ik had blijf signaal naar de luidspreker klemmen toe sturen, de 9200 doet dit niet.
Maar ik denk dat dt is doordat de 9200 een brug heeft om voor én eind te ontkoppelen.
Dit is overigens gewoon op te lossen door een diy brugje te plaatsen, goedgekeurd door de TD te Elst.
Ik gebruik dat niet, maar mijn broer had dit wel. Dit vanwege actieve speakers én een Rel sub ter ondersteuning van de fronts.