Pass Through mode SR5005 ?

Gestart door frederickpoell, mei 07, 2011, 13:32:31

Vorige topic - Volgende topic

frederickpoell

Ben voornemens een nieuwe receiver te kopen, namelijk de SR5005.

Vraag: Ik wil dmv een hdmi-kabel de marantz aansluiten op mijn led-tv. Vanuit de marantz wil ik een mediaplayer (PlayonHD2), een PS3 en een Cisco decoder aansluiten met HDMI.

Is het met de zogenaamde 'pass through mode' mogelijk om bijv. een blu-ray af te spelen als de marantz UIT staat ? Dan krijg ik evengoed geluid door de speakers van de tv. Of zeg ik nu iets heel raars?? :roll:

Of moet de marantz altijd aan staan ? Momenteel wel namelijk (sr4001).
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

Vlearmoes

Met het afspelen van een BD zet je de reciever toch niet uit  frusty
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

frederickpoell

Nee dat klopt ! Gaat met name als er bijv. door de kids op de ps3 een spel gedaan wordt. Zij weten niet hoe de Marantz werkt, dus geluid via de tv zou dan fijn zijn..... Ook bij 'normaal' tv kijken.
Woonkamer:
Marantz SR5005
PS3 slim (blu-ray)

Mexicaanse Hond

Citaat van: frederickpoell op mei 07, 2011, 13:32:31
Is het met de zogenaamde 'pass through mode' mogelijk om bijv. een blu-ray af te spelen als de marantz UIT staat ? Dan krijg ik evengoed geluid door de speakers van de tv. Of zeg ik nu iets heel raars?? :roll:
Je krijgt evengoed geluid door de speakers van je televisie, maar dat geluid is niet even goed als het geluid van de receiver, tenzij je heel slechte luidsprekers hebt.

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

frederickpoell

Ja dat snap ik....

Voor alle duidelijkheid: 'pass through'; de marantz zou theoretisch uit kunnen blijven staan, en dan kan ik alle aangesloten apparaten (dmv hdmi !) evengoed gebruiken, geluid komt dan door de (zeer matige) speakers van de tv.

Uiteraard staat de marantz meestal aan hoor, echter tv kijken via de marantz heeft weinig zin....en zoals ik al zei, als de kids een spel spelen op de ps3, dan blijft de marantz ook uit.
Woonkamer:
Marantz SR5005
PS3 slim (blu-ray)

Marvin

De 'kids' gewoon even uitleggen hoe die versterker werkt, ze kunnen immers ook een spelletje spelen.
Bij het gros onder ons staat de receivier gewoon altijd aan, ook met tv kijken.
Zelfs het journaal gaat hier via de receiver, sterker nog; Dat kijk ik soms gewoon via de beamer als ik daarvoor een filmpje heb zitten kijken. Anders is het beeld opeens zo klein en zit ik met m'n ogen te knijpen..  :-D
Het geluid van mijn tv-speakers? Ik zou niet eens weten hoe die klinken, had net zo goed een monitor kunnen hangen...

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 09, 2011, 20:54:47
De 'kids' gewoon even uitleggen hoe die versterker werkt, ze kunnen immers ook een spelletje spelen.
Bij het gros onder ons staat de receivier gewoon altijd aan, ook met tv kijken.
Zelfs het journaal gaat hier via de receiver, sterker nog; Dat kijk ik soms gewoon via de beamer als ik daarvoor een filmpje heb zitten kijken. Anders is het beeld opeens zo klein en zit ik met m'n ogen te knijpen..  :-D
Het geluid van mijn tv-speakers? Ik zou niet eens weten hoe die klinken, had net zo goed een monitor kunnen hangen...

doe jij PAY tv over de Tannoy's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Wilde bijna zeggen; I dont pay for tv, maar dat is niet helemaal waar...  clown1