Voordelige onderzetters, welke? ... en gekregen! Hiep hoi!!!

Gestart door Cornelis1921, mei 06, 2011, 04:52:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

        Mijn bespikte luidsprekerstands staan nu nog op muntjes, zonde van het geld en niet zonder risico voor de (vinyl) vloerbedekking. Is er een, betaalbaar, alternatief? Alvast bedankt en groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 :yes: Harry, bedankt, zal dit in overweging nemen en bespreken met mijn chauffeur, audiofiel en HVT-abonnee. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Ik zou eens informeren bij de plaatselijke grafsteenmaker. Mooi stukje marmer schijnt het beste te zijn.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

rexp

Misschien eens kijken naar Soundcare Superspikes. Werking is in principe hetzelfde als spikes, maar dan met een beschermende voet.

Is wel even een investering t.o.v. een paar muntjes, maar het risico op een gat in je vinyl is weg.

mars

oi..

Ik heb voor mijn ''mc-systems m3''  met de slijptol , twee stukken graniet achtig steen , op maat gemaakt.

Onder deze platen zit dun vilt , en mijn speakers staan op deze platen op spikes.

Voordeel van dat vilt onder het steen is dat je straffeloos kan schuiven , ivm stof zuigen ofzo.

heb veel uitgeprobeerd , maar dit werkt!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Gie

#6
Onder mijn Focal JMLab Profile 918 heb ik spikes gezet : heerlijk open klank, maar een ramp voor het vasttappijt eronder.
Oplossing : siermoeren met contactlijm aan de spikes geplakt (85 eurocent per stuk !!).
Ze zijn nu stevig verankerd, maar met wat zuivere benzine haal je ze er zo weer af.
http://www.montagetechniek.nl/m4-dopmoeren-25x-p-18061.html


jrm

Bij een plaatselijke tegelleverancier kijken of er nog wat tegels over zijn, vilt eronder en de speakers met spikes daarop zetten. Zo heb ik het gedaan en bij mij werkt het goed, alleen het schuiven gaat wat moeizaam. Ik vermoed dat het vilt te dun is.

Cornelis1921

 :yes: :yes: Allen bedankt voor tips en overige bijdragen. Ik heb mijn keuze laten vallen op de siermoeren met contactlijm, hartelijke dank - geweldige tip en link. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Graniet: nog meer massa :yes:. Mooie oplossing is idd. de speakers op spikes op een tegel. Indien je gewoon onderlegschijfjes wil; die koop je voor zo`n €3,- per stuk en heb deze ook gezien voor €14,- per 8 stuks. Zijn er vast nog voordeliger als je ff Googled.

Sander.
Citaat van: f.luisteraar op mei 06, 2011, 06:51:12
Ik zou eens informeren bij de plaatselijke grafsteenmaker. Mooi stukje marmer schijnt het beste te zijn.

xander32

Weer wat geleerd: die had ik nog niet eerder voorbij zien komen.

Sander.
Citaat van: Cornelis1921 op juni 07, 2011, 05:30:45
:yes: :yes: Allen bedankt voor tips en overige bijdragen. Ik heb mijn keuze laten vallen op de siermoeren met contactlijm, hartelijke dank - geweldige tip en link. Groet, Cor.

Cornelis1921

 8-)
Citaat van: xander32 op juni 07, 2011, 07:44:20
Graniet: nog meer massa :yes:. Mooie oplossing is idd. de speakers op spikes op een tegel. Indien je gewoon onderlegschijfjes wil; die koop je voor zo`n €3,- per stuk en heb deze ook gezien voor €14,- per 8 stuks. Zijn er vast nog voordeliger als je ff Googled.

Sander.
Ook jij bedankt Sander: jouw tip(s) zijn ook zeer geschikt om in overweging te nemen. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

gooi als test eens wat isomo blokken (hoef je niet eens je spijkers te verwijderen)
of een ander dempend materiaal onder je speakers cor..

benieuwd hoe dat klinkt..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Ik weet niet of ik de tip al had gegeven van granieten keuken bladen (4cm dik)  die tijdens transport of plaatsen nog wel eens breken

Tegen uurloon kun je er vaak mooie speakertegels van laten maken
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

RP

Gewone trotoirtegels heb ik in het verleden gebruikt onder mijn vloerstaanders; zelfs een poos daarvoor
nog eens kleine nylon wieltjes onder de speakers gehad (die je gewoon met kleine houtschroefjes onder
de steakers kunt schroeven)
Tegenwoordig heb ik onder de stands van mijn montors gewone vloerbedekkingtegels liggen wat me het beste bevalt en gelijk het laminaat niet beschadigt en gelijk een dempende werking heeft tegen het doordreunen van de bassen.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries