SR7005"aansluiten luidsprekers"

Gestart door WilliamB, mei 04, 2011, 15:03:57

Vorige topic - Volgende topic

WilliamB

Vorige week mijn UD7006 aangesloten.
Super beeld en geluid.
Het leuke is dat hij HDMI en cinch gelijkertijd kan uitsturen.

Versterker SR7005 staat nu op LFE+Main
Laag is goed aanwezig, soms iets te veel.
Kef Q90 front staan nu ingesteld op Large, ga deze een keer op small zetten.

Jammer dat ik een keuze moet maken tussen front-height en surround back.( opstelling 7.2 plus front-heigt )
Ik kan ze met mijn SR7005 niet beide aansturen.
Still life heeft dat al een keer voor mij uitgezocht.

Ik heb hier misschien een oplossing voor.
Heb nog een tweede versterker staan, de PM5004( staat in dezelfde ruimte )

Mijn UD7006 kan geluid gelijkertijd uitsturen via HDMI en Cinch.
HDMI naar versterker 1,  en Cinch naar versterker 2
Dus SR7005 front , center ,surround en surround back en subs.
De PM5004 front-high.

Weet natuurlijk niet of dit de juiste oplossing is, en of ik hier wel veel winst mee behaal.
Kan nu namelijk geen gebruik maken van Dolby Pro-LogicIIz en Audyssey DSX-High

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Als ik mijn front-Height luidsprekers loskoppel van mijn SR7005, moet ik dan opnieuw mijn kamer inmeten m,b.v Audyssey ?
Kan ik Audyssey DSX toch gebruiken zonder front-Heigt, en heeft het wel nut ?
Maak ik wel veel winst met het aansluiten van mijn tweede versterker ?

Het is niet mogelijk om via de instelling zone 2 mijn PM5004 aan te sturen , als de UD7006 is aangesloten via HDMI.
De SR7005 kan via zone 2 geen HDMI omzetten naar Cinch.

Pffffffffff veel vragen he !

Kijk even voor de opstelling naar SET van Wbrands

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

De front high en volgens mijn nog helemaal geen software voor naar mijn weten dat je kunt gebruiken

Ik zou met een goeie 7.2 spelen en lekker genieten !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Ga inderdaad genieten, en experimenteren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5

Perfect_audio

Citaat van: wbrands op mei 04, 2011, 15:03:57
Versterker SR7005 staat nu op LFE+Main
Laag is goed aanwezig, soms iets te veel.
Kef Q90 front staan nu ingesteld op Large, ga deze een keer op small zetten.

Zet alle speakers op small en lfe op LFE, het teveel aan laag zal verdwijnen.

Jammer dat ik een keuze moet maken tussen front-height en surround back.( opstelling 7.2 plus front-heigt )
Ik kan ze met mijn SR7005 niet beide aansturen.

Wat is daar jammer aan? Meer is niet altijd beter.
Frontluidsprekers dragen veel meer bij aan ruimte en plaats (blijkt uit onderzoek). Dat is ook de reden dat SrrBck door Audyssey niet wordt gebruikt.
Overigens zijn de SrrBck signalen niet (zelden) discreet: meestal geextraheerd uit de surroundkanalen.

Het aansluiten van een extra versterker roept mee problemen op dan dat het de gewenste oplossing biedt.

Als ik mijn front-Height luidsprekers loskoppel van mijn SR7005, moet ik dan opnieuw mijn kamer inmeten m,b.v Audyssey ?
Kan ik Audyssey DSX toch gebruiken zonder front-Heigt, en heeft het wel nut ?
Maak ik wel veel winst met het aansluiten van mijn tweede versterker ?

Zoals gezegd, hiermee ga je de verkeerde weg in. Niet doen.

Wil je mooi geluid, maak dan gebruik van Audyssey (DSX).
Wil je veel luidsprekers horen, gebruik dan de Dolby of DTS: dan kan je wel SrrBck èn FrntHgh gebruiken.

Het leven bestaat uit keuzes maken.
Ron

Correctie: het apparaat heeft maar 7 versterkers: dus toch niet èn SrrBck èn FrntHgh. Ik dacht aan mijn AVR (9.2).
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WilliamB

Je hebt mij overtuigd Ron,ga dit dus niet doen.( geen tweede versterker )

Ga de luidsprekers op small zetten en de lfe op LFE.
Laat wel iets horen over het resultaat.

Marvin

Toch is het vreemd dat er een keuze gemaakt moet worden, je gaat er vanuit dat je 11 speakers kunt aansturen en dat gaat dus niet.
Uiteraard is meer niet altijd beter, maar geef dat dan wel duidelijk aan.
Dit is een beetje stoer doen met veel aansluitingen, -en dan werkt het niet.
Dat vind ik jammer.
Hetzelfde is er gaande met de hdmi uitgangen, wat moet je met 2 van die dingen als je uiteindelijk toch een keuze moet maken tussen 1 en 2.
Zit je evengoed nog met een switch achter je prachtige hdmi receiver, want prachtig is hij wel natuurlijk.

Perfect_audio

Citaat van: marvin op mei 04, 2011, 22:41:26
Toch is het vreemd dat er een keuze gemaakt moet worden, je gaat er vanuit dat je 11 speakers kunt aansturen en dat gaat dus niet.

Het gaat wel  :yes: , maar niet tegelijk :no:
Dan zou je ook 11 versterkers moeten hebben. Dat wordt dan een dikke Denon.
Maar voor een gemiddelde huiskamer is dat wel veel.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

Ik schuif dat ook niet in jouw schoenen of die van Audyssey natuurlijk, maar in de schoenen van Marantz.
Maw; Wie de schoen past trekke hem aan.  :-D

Perfect_audio

Citaat van: marvin op mei 04, 2011, 23:08:29
Ik schuif dat ook niet in jouw schoenen of die van Audyssey natuurlijk, maar in de schoenen van Marantz.

Ja, zo heb ik het ook opgevat.
Ik ben slechts de boodschapper.

Ron

WilliamB

Ben er ook in het begin van overtuigd geweest dat ik 9 of 11 luidsprekers tegelijk kon beluisteren.

Dit is bij deze versterker dus niet mogelijk.
Door het gebruik van Dolby PLIIz en Audyssey DSX-Height maakt je van deze 7.1 een 5.1
Oké de luidsprekers front-height doen dan wel mee.

Wil je een film kijken in 5.1,dan instelling "Dolby PLIIz of Audyssey DSX-Height"
Wil je een film kijken in 6.1 of 7.1,dan  Dolby PLIIz of Audyssey DSX-Height uitschakelen.

Jammer maar helaas,
Ook een beetje mijn eigen schuld, had ik me in het begin maar meer in verdiept
Blijf het toch nog steeds, een geweldige versterker vinden

Vlearmoes

Welk voordeel hebben de Fronts high??   wat brengen die extra??

ik heb er nog een heel stel MordauntShort-cs1 liggen (6x)    en als je volgens de audyssey toch alles op small moet hebben zijn dat prima speakers voor erbij  shutup
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Zoals ik het begrepen heb is dat een extra demensie voor het 3D film materiaal, blijkbaar heeft de diepte in het scherm meer luidsprekers nodig om het nog 'echter' over te laten komen.
Om het anders te formuleren, nog meer speakers om je hersenen het idee te geven er echt bij te zijn.
Als hier in een film iets ontploft heb ik al het idee dat er een chinook op mijn balkon ligt, maar dat is blijkbaar nog niet voldoende....  :-D

Perfect_audio

Fronts High en Fronts Wide trekken het muziekbeeld wat uit elkaar.
FH: dit gebruik ik in films, zeker actiefilms, het geluidsbeeld wordt groter (hoger) en past beter bij wat je ziet.
FW: vooral mooi bij muziek dvd's. Het podium wordt breder, het geluid voller.

Het is overigens niet alleen maar een kwestie van extra luidsprekers, het is wat Audyssey (DSX) er van maakt. Er komt nogal wat bij kijken om de signalen aan te passen conform het beeld dat je ziet.
Maar eenmaal juist ingesteld (en dat is een voorwaarde) is het voor surround een aanwinst.

Ron

Vlearmoes

Citaat van: Perfect_audio op mei 05, 2011, 09:52:44
Fronts High en Fronts Wide trekken het muziekbeeld wat uit elkaar.
FH: dit gebruik ik in films, zeker actiefilms, het geluidsbeeld wordt groter (hoger) en past beter bij wat je ziet.
FW: vooral mooi bij muziek dvd's. Het podium wordt breder, het geluid voller.

Het is overigens niet alleen maar een kwestie van extra luidsprekers, het is wat Audyssey (DSX) er van maakt. Er komt nogal wat bij kijken om de signalen aan te passen conform het beeld dat je ziet.
Maar eenmaal juist ingesteld (en dat is een voorwaarde) is het voor surround een aanwinst.

Ron

Wil dit zeggen Ron dat je 6x front`s kunt aansluiten?? (links en rechts 2x3stuks ?)

Main`s, FW en FH   of is het    main`s, FW of FH  ??

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Perfect_audio

Citaat van: Vlearmoes op mei 05, 2011, 16:22:03
Wil dit zeggen Ron dat je 6x front`s kunt aansluiten?? (links en rechts 2x3stuks ?)

Main`s, FW en FH   of is het    main`s, FW of FH  ??

Theo

Ja, dat is juist.
Maar wel kiezen tussen mains+FW of mains+FH. Meestal een keuze op de AB zodat je kunt schakelen en ook het verschil direct kunt horen.
Dus 4 luidsprekers tegelijk. Behalve de dikke Denon, die kan er 6 tegelijk laten klinken.

Ron