Bas is iets aan de langzame kant

Gestart door Mexicaanse Hond, april 23, 2011, 08:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: still life op mei 18, 2011, 12:51:12
wordt nog een gans avontuur denk ik..boeiend & leerzaam
  pompom 

ook dat je EQ overweegt via DSP, moet je wel handige harry voor zijn..
mss daarvoor best een kenner (KoenK) er ff bij halen?

Jij hebt het draadje goed doorgelezen, zeker? jwx had me die tip inderdaad gegeven.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

1ste vereiste imho,
vooraleer je ergens inhoudelijk/zinvol aan wil bijdragen.. :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

#152
Citaat van: still life op mei 18, 2011, 13:18:54
1ste vereiste imho,
vooraleer je ergens inhoudelijk/zinvol aan wil bijdragen.. :wink:
Hulde!
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

ik had gedacht dat je de PM94 ging gebruiken om de Xandu,s aan te sturen ?

TurboMarco

Zuil of een boekenplank mag volgens mij geen fuk uitmaken ,wat bij buizen versterkers voornamelijk telt is dat de impedantie vd luidsprekers doorslaggevend is ,dus een lineair gedrag wat wezenlijk niet beneden 4 Ohm komt is wenselijk .
Harry ,als je hier aankomt neem dan eens die buizenhok mee ? 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

De akoestiek is dus wel degelijk de boosdoener  :yes:

We hebben bij mij naar wat opnames met een aangedikt laag beluisterd en we hoorde vrijwel hetzelfde ,blijkbaar is een woonkamer niet zo'n goede luisterruimte ,en niet te vergeten de opname an sich is niet al te best  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Het scheelt al een hele hoop als je niet tegen de wand aan gaat zitten met de bank, maar een stuk van de muur af.
Bovendien haal ik nu de luidsprekers nog verder naar voren als ik ga luisteren ze staan nu op 1 meter i.p.v. 50 centimeter.
Straks wel snel terugzetten want anders worden ze onderuit gelopen door zoonlief en vriend, twee ongeleide projectielen waar ik me nu al op verheug.  shutup
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Citaat van: Marco op juni 29, 2011, 10:40:41
De akoestiek is dus wel degelijk de boosdoener  :yes:

We hebben bij mij naar wat opnames met een aangedikt laag beluisterd en we hoorde vrijwel hetzelfde ,blijkbaar is een woonkamer niet zo'n goede luisterruimte ,en niet te vergeten de opname an sich is niet al te best  :wink:

waskebeur..?

is MH's set bij jou thuis beluisterd ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Ik heb de Xanadu's en de Primaluna en de Musical Fidelity mee naar Marco genomen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

We hebben ook nog even mn diy monitoren van zolder gehaald en deze ca 2 mtr vanaf de achterwand opgesteld ,daar zit de voornamelijke winst in en eigenlijk zou iedere luidspreker zo'n eind vd achterwand moeten staan voor het beste resultaat .
Maar nogmaals de opname is allesbepalend gevolgd door de akoestiek ,de rest is min of meer bijzaak .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Niet tegen de wand gaan zitten met je bank heeft een zeer grote invloed op het geluid. Als je een halve tot een hele meter naar voren gaat, is het probleem opgelost.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 29, 2011, 10:55:44
Ik heb de Xanadu's en de Primaluna en de Musical Fidelity mee naar Marco genomen.

wat ging ermee retour ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

helder jongens..

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 29, 2011, 10:47:52
Het scheelt al een hele hoop als je niet tegen de wand aan gaat zitten met de bank, maar een stuk van de muur af.
Bovendien haal ik nu de luidsprekers nog verder naar voren als ik ga luisteren ze staan nu op 1 meter i.p.v. 50 centimeter.
Straks wel snel terugzetten want anders worden ze onderuit gelopen door zoonlief en vriend, twee ongeleide projectielen waar ik me nu al op verheug.  shutup

anders zachte wieltjes onder je speakers monteren & 2 m extra kabel voorzien L/R
dan jwx-gewijs uitrollen om te luisteren & weer terug parkeren nadien..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 29, 2011, 11:05:00
Niet tegen de wand gaan zitten met je bank heeft een zeer grote invloed op het geluid. Als je een halve tot een hele meter naar voren gaat, is het probleem opgelost.
Uiteraard ,maar een bank midden in de woonkamer plaatsen is verre van ideaal en het verschuiven van de luidsprekers gaat een stuk gemakkelijker .

En anders is er ook nog Audyssey  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)