Conversion component - HDMI werkt niet op Marantz SR6005

Gestart door Friedchicken, april 08, 2011, 18:21:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Friedchicken

De volgende situatie doet zich voor. Een Marantz SR6005 versterker fungeert als schakelstation voor
een aantal bronnen. Bronnen zijn; een Bluray speler (HDMI), een mediaspeler (HDMI), een WII (Component) en mediaspeler2 (Component). De WII en mediaspeler2 zijn aangesloten
op RCA-2 en RCA-3 op de Marantz versterker. Vanuit de Marantz versterker (Monitor Output) gaat er 1 HDMI kabel naar een SAMSUNG UE46C9000.

De bronnen WII en Mediaspeler 2 die middels component op de versterker zijn aangesloten geven geen beeld. Volgens pagina 14 van de Marantz handleiding moet er Video Conversie plaatsvinden. Conversie van component naar HDMI werkt niet, conversie van CVBS (enkel RCA) werkt wel!

De handleiding geeft verschillende opties aan als conversion on/off en i/p scaler on/off. Deze doen helaas niet het gewenste resultaat geven. De bronnen WII en mediaspeler zijn gecontroleerd op juiste werking over component. Een TV rechtstreeks aansluiten op deze twee bronnen werkt prima. Ook heb ik geprobeerd de bronnen het type video-output te wijzigen van ypbpr naar rgb en andersom. Output resolutions van de bronnen (576, 720 en 1080) wijzigen helpt ook niet. Input sources toewijzingen in de Marantz versterker doet ook niets.

Zie ik iets over het hoofd want volgens de handleiding en beschrijvingen op diverse website doet de Marantz versterker conversie van component naar HDMI.

rexp

Ik heb geen enkel probleem met mijn Wii op een SR5004. Was alleen een kwestie van de juiste input toewijzen. Ik zal kijken of ik alle instellingen op een rijtje kan zetten.

rexp

Ik heb de 3 component video kabels van de Wii aangesloten op de Component Video IN1 ingangang van de receiver, en de 2 audiokabels op de DSS ingang van de receiver.

In de Function Input Setup, bij DSS: Mode op Auto, Component op 1 (van IN1), Digital op -, HDMI op -, Video op 4.

Bij Video Setup: Video Convert staat voor DSS op Analog & HDMI. En Component I/P Convert staat bij mij op Disable.

Vervolgens heb ik input DSS hernoemd naar Wii. Nooit problemen mee gehad.


mars

oi,

Dat hoor je wel vaker aangaande ''samsung'' tv's ( heb zelf , ue40c6000) , heeft iets met handshake te maken .
Ik heb een playstation 3 even te leen gehad, en dat ging ook niet gelijk goed.
Echter een maat van me had het euvel (letterlijk) binnen 5 minuten verholpen, alleen heb niet opgelet wat hij nou in feite deed.
Ik wil hem wel op bellen , of hij uitleg  wil geven.

Ander tipje;......kijk op youtube , daar staat het vol met filmpjes die dit probleem behandelen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun