uitbreiding HT set

Gestart door pully, april 04, 2011, 02:30:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pully

Goedemorgen allen,

Ik heb vorig jaar een leuk starters setje gekocht met de volgende onderdelen:

Marantz sr5004 receiver
5 x tma compact 20 boxen
1x phonar as200 gemod door edma bassbox
verder de "oude" sony dvd speler en aangesloten via coax naar de marantz
1x ps3 voor de blu ray films en spelletjes natuurlijk.

Nu wil en mag ik van de baas deze set gaan uitbreiden.
Nu willen we dus een losse cd speler erbij gaan plaatsen en mijn keus is dusver op de volgende gevallen:

van het merk denon dcd-710ae
http://www.stassen.nl/specificaties/cd-dvd-en-blu-ray-spelers/cd-speler/denon-dcd-710ae

of van het merk marantz de cd5004
http://www.stassen.nl/specificaties/cd-dvd-en-blu-ray-spelers/cd-speler/marantz-cd5004

Echter na een beetje rondzooien hier op het forum zit ik toch meer te denken aan een mediaspeler.
eventuele idieen hierop ?

Verder ben ik nog op zoek naar 2 staande luidsprekers om mijn ervaring met muziek te luisteren te kunnen verbeteren de tma boxen komen toch net iets te kort.
Het budget dat ik voor de boxen heb is ongeveer 2000 euro totaal.
Nu heb ik afgelopen zondag bij electroworld tummers in Roermond 2 elac boxen beluisterd te weten :
http://www.stassen.nl/specificaties/luidsprekers/luidspreker/elac-fs-247

Er kwam een leuk geluidje uit. Probleem was alleen het was een Denon stereo versterker met de bovengenoemde Denon cd speler Marantz receiver was weg.

Ikzelf heb wel het geluk ? dat ik bij hifi stassen in Venlo om de hoek woon, de reden dat ik hier wat meer info wil hebben met name tot de boxen aangezien het toch wel een relatief stevige uitgave is.
Hoor graag jullie ideën en suggesties toe.

met vriendelijke groet,

Pully

ps: sry voor de links naar de producten mag dit niet laat het even weten dan verzin ik wat anders  :-)








TurboMarco

Je zou de SR5004 eerst kunnen uitproberen op de Elac speakers ,en dan wel op verschillende volumes (liefst hoog) zodat je een goede indruk kan krijgen of de SR5004 daar geschikt voor is ,mocht deze erg warm worden of zelfs in de protect gaan dan weet je wel genoeg .

Beide cd spelers zijn goede apparaten maar een mediaplayer is handiger in het gebruik en door de grote opslag kan je daar ook de doorslag aan geven .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

audiof. zonder budget

ALs ik een voorstel mag doen, ik heb nog een hele leuke Sony luidspreker set in de Te koop afdeling van dit forum. Ik weet uit ervaring dat het een prima "huwelijk" is met de genoemde SR5004.

En tsja, over die spelers.... Heb je al nagedacht over een eventuele mediaspeler... optimum flexibiliteit was media betreft.....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Perfect_audio

Citaat van: pully op april 04, 2011, 02:30:01
Verder ben ik nog op zoek naar 2 staande luidsprekers om mijn ervaring met muziek te luisteren te kunnen verbeteren de tma boxen komen toch net iets te kort.
Het budget dat ik voor de boxen heb is ongeveer 2000 euro totaal.

Bekijk/beluister dit http://www.indianaline.nl/2010/images/pdf/Nota550_ME1210.pdf eens.
Je kunt deze (en andere) bij mij beluisteren en evt. meteen meenemen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

als uni-player is de ud5005 aan te bevelen icm je SR
voor een beetje cd-speler zit je snel aan dezelfde prijs..

draai je met een actieve sub, kun je de SR wat ontlasten in het laag
dit opent perspectieven naar minder gevoelige speakers..

Citaat van: Perfect_audio op april 04, 2011, 13:11:09
Bekijk/beluister dit http://www.indianaline.nl/2010/images/pdf/Nota550_ME1210.pdf eens.
Je kunt deze (en andere) bij mij beluisteren en evt. meteen meenemen.

ron

zit je shop ook in die streek, ron?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Perfect_audio

Citaat van: still life op april 04, 2011, 14:23:51
zit je shop ook in die streek, ron?

Bij Boxmeer op snelweg even de grens over, 15 minuten.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

pully

Citaat van: still life op april 04, 2011, 14:23:51
als uni-player is de ud5005 aan te bevelen icm je SR
voor een beetje cd-speler zit je snel aan dezelfde prijs..

draai je met een actieve sub, kun je de SR wat ontlasten in het laag
dit opent perspectieven naar minder gevoelige speakers..

Ja ik draai met actieve sub en wat bedoel je precies met minder gevoelige speakers ? 
sry ik ben een noob vindt geluid mooi maar de rest eromheen is zo verwarrend  redface

still life

ik ben voorstander van mooie fronts (zuilen), imho altijd een goed plan..
de
Citeer5 x tma compact 20 boxen
kun je gewoon hergebruiken op je andere channels..

de sub stuur je aan via pre-out,
daarbij laat je de SR het laagste segment v/h audio spectrum afsnijden (x-over) & aanbieden bij je sub,
die neemt de versterking van dit moeilijke stukje dan voor zijn rekening,
zo heeft de SR meer ademruimte voor het stuk boven de cross & de mids

nu even je elacs:
CiteerType luidspreker  2,5-weg Vloerstaande luidspreker
Frequentie bereik  30 - 50.000 Hz
Gevoeligheid  89 / 2,8Volt / meter
Aanbevolen vermogen  30 - 250 Watt
Impedantie  4 Ohm
Crossover-frequentie(s)  450/2500

een mooie keuze, met goeie specs & gevoeligheid (89) voor je SR
hoe lager deze waarde, des te moeilijker zijn ze aan te sturen met een modale amp

voor
Citeereen noob vindt geluid mooi
zal dit stelletje icm audyssey erg lekker klinken.. clown1 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Het hoeft niet per direct makkelijker te zijn wanneer de gevoeligheid hoog is, met een grove dip richting 2ohm raakt je versterker evengoed aardig onder indruk, al heb je een gevoeligheid van 100db.
Er hoeft enkel minder wattages worden ingestuurd voor eenzelfde geluidsdruk wanneer dit hoger is. Enkel dit gegeven zegt nog niets.

still life

agreed marvin, de elacs dippen tot 4 ohm & da's in feite de belangrijkste spec..
 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Dat weet je niet, de nominale weerstand is 4 ohm. Hoe ver hij dipt en met welke frequentie staat hier niet bij.
Een 5 serie zou het hier best wel eens warm van kunnen krijgen wanneer je erg luid gaat spelen.
Nu gaat het geloof ik enkel om 2 frontspeakers, dat zou je best gewoon kunnen proberen en zien hoe ver je komt. Maar wil je nu 5 dezelfde speakers als einddoel hebben, dan valt dit gewoon af. 5x 4 ohm (en minder) gaat de receiver niet trekken. Niet met mijn volumes in ieder geval. (+110db)

Nu zal dat met die Elac's best wel meevallen denk ik, maar het moest toch even gemeld worden.

henkg

#11
Heren replyers,

Ik lees de replies met verbazing. De TS meldt -in een reply- dat ie een noob is. Is ie nu echt geholpen met deze reacties, of wordt ie alleen gewezen (met op zich correcte constateringen) op het feit dat hij geen audiofreak is?
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

pully

halloootjes,

even een paar dingetjes,


Citaat van: marvin op april 05, 2011, 14:41:24
Dat weet je niet, de nominale weerstand is 4 ohm. Hoe ver hij dipt en met welke frequentie staat hier niet bij.
Een 5 serie zou het hier best wel eens warm van kunnen krijgen wanneer je erg luid gaat spelen.
Nu gaat het geloof ik enkel om 2 frontspeakers, dat zou je best gewoon kunnen proberen en zien hoe ver je komt. Maar wil je nu 5 dezelfde speakers als einddoel hebben, dan valt dit gewoon af. 5x 4 ohm (en minder) gaat de receiver niet trekken. Niet met mijn volumes in ieder geval. (+110db)

Nu zal dat met die Elac's best wel meevallen denk ik, maar het moest toch even gemeld worden.

het enigste wat ik wil zijn slechts de 2 frontspeakers vervangen door eventueel de elacs, de basbox , center en de 2 rear boxen blijven (voorlopig?) de compact 20 van tma. Persoonlijk weet ik dat je bij stassen of je eigen versterker mee moet nemen of ze hebben hem daarzo nog staan hierzo linkje naar de box info :
http://www.tmaaudio.com/compact20.html 
daar staat dus ook bij dat die minimaal 4 ohm heeft ????  heb er nu 5 van aan mijn sr 5004 hangen
de 2 tma's die ik dan over heb wil ik in de keuken ophangen als zijnde zone b .
rest slechts 1 vraag van mij richting Marvin :
Wat is dippen ?????

Citaat van: henkg op april 05, 2011, 22:28:49
Heren replyers,

Ik lees de replies met verbazing. De TS meldt -in een reply- dat ie een noob is. Is ie nu echt geholpen met deze reacties, of wordt ie alleen gewezen (met op zich correcte constateringen) op het feit dat hij geen audiofreak is?

Inderdaad ik ben een noob maar ben zekers bereid tot leren van bepaalde uitdrukkingen en waar ik op moet letten, dus een audiofreak ben ik stiekum wel een beetje. Heb het huidige setje bijna 1 jaar en ben er zekers tevreden over maar geluid kan altijd beter  clown1
Probleem wat ik heb met de tma boxen is dat bij voornamelijk muziek het toch dat beetje extra tekort komt.
Moet ik er stiekem wel bij vertellen dat alles via de ps3 loopt, dus de films voornamelijk blu-ray vanwege het hdma geluid , mp3 en cd dus ook via ps3.  In mijn eerste post staat dus ook dat ik een cd-speler of een mediacenter wil aankopen.


Voor de rest sry dat jullie een Newbie als mij moeten helpen maar moet zeggen hulp is tot nog toe ZEER goed ik blijf gewoon stomme vragen stellen totdat ik weet wat ik wil weten  :-o

groetjes,

Pully


lo

Geeft niks, en je weet er zijn geen domme vragen. :no: (trouwens newby's zijn we allemaal geweest)
Waarschijnlijk zul je niet in 1 keer het voor jou ulitmate antwoordt krijgen maar het leuke is, zoals je nu doet, lekker op en neer schrijven. Komt altijd wat uit pompom

Have fun.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Citaat van: henkg op april 05, 2011, 22:28:49
Heren replyers,

Ik lees de replies met verbazing. De TS meldt -in een reply- dat ie een noob is. Is ie nu echt geholpen met deze reacties, of wordt ie alleen gewezen (met op zich correcte constateringen) op het feit dat hij geen audiofreak is?

Ik zal verder mijn mond houden en de goede raad aan jouw overlaten...