Aansluiten van een REL T5 subwoofer op een SR7005

Gestart door BitByter, maart 26, 2011, 18:46:13

Vorige topic - Volgende topic

BitByter

Ik heb nu dan bijna alles binnen, alleen de SR7005 nog niet, maar die komt als het goed is aanstaande dinsdag. Maar ik ben me een beetje aan het voorbereiden en zit met het volgende: Hoe moet ik de REL T5 aansluiten op de SR7005?
Er zijn 3 mogelijkheden:

1 / LFE input
Low Level input
High Level input, bij deze is er een 10 meter Neutrik Speakon kabel bij geleverd.

Wie kan mij daarover advies geven?
Ik zag wel dat er al een hoofdstuk hierover is, maar zag niet zo gauw iets voor de REL T5 in combinatie met de SR7005.

Vlearmoes

Jaa   proficiat   met de aankoop  pompom

als het ff kan sluit je hem op beide methodes aan    zowel high als low level   notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Pak de .1 op de subwoofer pre out van de 7005
Verder de high level kabel bij de luidspreker kabels op aansluiting A zetten & de luidsprekers op LARGE zetten

Dit is de basis hoe te integreren is weer een ander verhaal
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

BitByter

Citaat van: Stadium III op maart 26, 2011, 21:17:04
Pak de .1 op de subwoofer pre out van de 7005
Verder de high level kabel bij de luidspreker kabels op aansluiting A zetten & de luidsprekers op LARGE zetten

Dit is de basis hoe te integreren is weer een ander verhaal
Ik heb de SR7005 nog niet, dus ik kijk op het internet naar een tekening van de SR7005, maar waarop moet ik de 3 aders van die Neutrik Speakon kabel precies opzetten?
En al mijn luidsprekers hebben een frequentiebereik van 82- 23000 Hz.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

BitByter

Citaat van: Vlearmoes op maart 26, 2011, 23:48:13
staat toch erg duidelijk in de manual  :|
Van de REL T5? De handleiding van de SR7005 heb ik nog niet.

WimPeu

Even een andere invalshoek.
Je zou ook je SR met Audyssey kunnen afregelen. Je weet wel met de meet microfoon die er bij wordt geleverd. Zet met de nieuwe Audyssey MultEQ versie (die ook op de 7005 zit) werkelijk een prachtig plaatje neer. Audyssey doet veel meer dan alleen speaker afstanden en cross over frequentie's instellen. Als je daarna CD's in de stereo mode afluisterd met de Audyssey aan heb je een prachtig geluid. Ik draai sinds ik een receiver met Audyssey MultEQ heb niet meer zonder Audyssey. Kwa aansluiting hoef je dan ook niet met meerdere kabels werken, gewoon een Sub coax naar de low input. 

http://www.audyssey.com/technology/multeq.html

Nee ik heb geen commerciele belangen... :wink: :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Dat is idd ook een optie maar 1 ding is zeker met de subwoofer pre out achter op de reciever naar de .1 gaan van de rel

Verder speakers op small zetten als ze vanaf de 82 hz gaan meedoen

5.2.4

BitByter

Citaat van: Stadium III op maart 27, 2011, 11:34:02
Dat is idd ook een optie maar 1 ding is zeker met de subwoofer pre out achter op de reciever naar de .1 gaan van de rel

Verder speakers op small zetten als ze vanaf de 82 hz gaan meedoen
Oké, dat is helder, maar die Neutrik Speakon kabel, waar moet ik deze 3 aders nu op aansluiten?
Luidsprekers A zei je, bedoel je daarmee de front luidspreker op de SR7005?

Dat moet toch allemaal eerst gaan gebeuren voordat ik met de microfoon ga werken neem ik aan.

Vlearmoes

Ja klopt   geel en rood op de plussen van A (main)speakers links/rechts  en de zwarte op 1 van de min van de speaker aansluiting

dus deze aansluitingen voeg je toe aan de huidige aansluitingen links/rechts

BitByter

Citaat van: Vlearmoes op maart 27, 2011, 12:28:20
Ja klopt   geel en rood op de plussen van A (main)speakers links/rechts  en de zwarte op 1 van de min van de speaker aansluiting

dus deze aansluitingen voeg je toe aan de huidige aansluitingen links/rechts
Oké. gewoon parallel op de front luidsprekers.
Bedankt allemaal, ik ga het aanstaande dinsdag of woensdag meemaken.

BitByter

Ik heb nu alles binnen en ga aanstaande zaterdag alles aansluiten. Ik ga denk eerst maar voor de LFE aansluiting voor de subwoofer. Dus ik moet de receiver op 80 Hz zetten voor de crossover en alle B&W M1 luidsrekers op small (80Hz-23kHz -3dB en +3dB)?
In de handleiding van SR7005 staat iets over dat ik de directe stand " aan" moet zetten. Ik neem aan dat de REL T5 geen directe stand heeft?

Stadium III

Direct gaan de speakers volgens mijn weer naar large

Dus small en auto draaien

5.2.4

WimPeu

Waarom ga je de Audyssey nou niet gebruiken. Als ik het zo lees ben je nog niet echt ervaren met het zelf in regelen. Dan is Audyssey zeker de beste oplossing.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

stupid

gewoon de sub via pre-out & er de nieuwste audyssey (MultEQ XT PRO) op loslaten..
dat zal klinken, zo je wil kun je met die data dan nog verder afregelen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300