Speaker kabel up-grade

Gestart door Zoldar, maart 21, 2011, 11:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Dag Allen,

VdH Snowline heb ik blind gekocht. Ben na een uitgebriede interconnect test wel overtuigd dat je echt iets kunt verbeteren met kabels.

Ik ben zeer teverden met het geluid maar zou iets meer punch en dynamiek willen in het laag en wellicht iets meer warmte. Echter niet door het hoog of midden dicht te gooien of af te vlakken. Dat is nu al zo wonderschoon en inzichtelijk 

Ik heb ongeveer 2x6 meter nodig. Budget tot ong 350 euri, het liefst gebruikt. De Snowline is een basis kabel van van den hul, koper met zilver. Vraag me af of iemand ervaring heeft met deze kabel in vergelijking met kabels uit een hoger segment.

In gedachte:
W&M L01 (binnenkort beluisteren)
VdH C122
VdH D352
Monster MCX-1s
Wireworld Solstice 5b
suggesties??   :lol:   


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Vlearmoes

ik gok op de W&M LS-01   :yes:

Een koperen kabel die meer boddy geeft en de prijs is ook aantrekkelijk
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

#2
Beste Zoldar,

Jij weet waarschijnlijk niet half waar je aan begonnen bent door een topic te openen rondom kabels, ls. kabels in deze  shutup.

Maar wat mij betreft:
Ik ben zelf niet (meer) een liefhebber van VdH betreft diens ls.kabels: die wie ik zelf heb kunnen beluisteren/vergelijken vind ik stuk voor stuk het geluid kleuren en versmeren.

Wat dan wel ¿ De ls.kabels gaan deel uit maken van jouw set waarin de verschillende componenten elkaar in meerdere of mindere mate beinvloeden. Daarom proberen een aantal setjes ls.kabels te vergelijken op jouw eigen set en in eigen ruimte.

Enne: 2 x 6 meter  :-o; hoe ver heb je de speakers uit elkaar staan ¿


Sander.

p.s. meer punch en dynamiek ga je denk ik niet bereiken middels andere ls. kables. Dan kan je het beter gaan zoeken in andere versterking (zonder te weten waar jij nu mee draait) ...

Dex

Citaat van: xander32 op maart 21, 2011, 15:38:22
Enne: 2 x 6 meter  :-o; hoe ver heb je de speakers uit elkaar staan ¿


Sander.

Ja, dat vroeg ik me ook al af.
Want laten we wel wezen, voor 12 meter 'gewone' kwaliteitskabel betaal je sowieso al de hoofdprijs dus is een setje 'dure' kabels gewoon niet te betalen.
Als je nagaat dat mijn 2x 3 meter Transparent kabels al meer dan € 900,- moesten kosten.
Gelukkig heb ik er dat niet voor betaald maar het zet je wel aan het denken....... :|

Zoldar

Of een kabel controversieel is of niet, hoor ik niet als ik muziek draai. Ga er dus zeker een aantal luisteren thuis. Probeer alleen een voorselectie te maken om uit te gaan proberen.

Door de situatie bij mij thuis (klein) en de versterker (reusachtig en 30 kg zwaar) staat de stereo niet tussen maar ver naast de speakers. vandaar 6 m. Ik zou met wat schuiven ook 5m van kunnen maken.

Groet!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

RP

Beste Zoldar, Ik denk niet dat je veel winst zult behalen uit het veranderen van speakerkabels.
Zoals je zelf aangaf ben heb je een upgrade gedaan met je interlinks wat volgens mij de beste keuze was.
Ik gebruik zelf gewone ofc koperkabel gebiwired met 4 en 6 kwadraat en om nu honderden euro's uit te geven aan speakerkabel zie ik niet zo zitten omdat het m.i weinig meerwaarde geeft aan het geluid.
Als u was zou ik me nog een keer bedenken om verder te gaan in dit doolhof maar dat is puur mijn eigen mening.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Zoldar

Dag RP,

Thanx voor je input. Een kabel hoeft van mij geen honderden euri te kosten. Als ik met 100 euro gamma kabel wegkom, heel graag. Waar haal ik jou suggestie?

Ander punt zou natuurlijk kunnen zijn dat ik mijn eigen hi-fi staart achterna ren en kabels niet de optie zijn. Maar gewoon lekker genieten van muziek.

In ieder geval een mini shoot out waard  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

€100,- bij de Gamma heb je ook 100 meter...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

das cryogenische-mono-filament waslijn. met een groene mantel is het meest audiofiel  :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

zowel de interlink als de speaker kabel is van invloed heb zelf met div interlinks en verschillende speaker kabels getest

ik heb voor mijzelf met VDH The Name interlink en CS122 speaker kabel de beste combinatie , ik heb ook laatst nog the bay C5 van VDH als interlink ertussen gehad vondt ik geen fijne interlink  :no: scherp hoog

mijn ervaring is als ik nu overstap naar een gewone speaker koperkabel dat ik een hoop detail en helderheid in het hoog mis , ook het midden ervaar ik dan minder detail


met die lange lengte,s zou ik voor een 4 mm2  koper gaan , of bijvoorbeeld de CS122 dat is een 3 mm2 verzilverd koper

WimPeu

Citaat van: Zoldar op maart 21, 2011, 18:30:34
das cryogenische-mono-filament waslijn. met een groene mantel is het meest audiofiel  :-D

Klopt, die heb ik dus ook... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


RP

Citaat van: RP op maart 21, 2011, 17:20:19
Beste Zoldar, Ik denk niet dat je veel winst zult behalen uit het veranderen van speakerkabels.
Zoals je zelf aangaf ben heb je een upgrade gedaan met je interlinks wat volgens mij de beste keuze was.
Ik gebruik zelf gewone ofc koperkabel gebiwired met 4 en 6 kwadraat en om nu honderden euro's uit te geven aan speakerkabel zie ik niet zo zitten omdat het m.i weinig meerwaarde geeft aan het geluid.
Als u was zou ik me nog een keer bedenken om verder te gaan in dit doolhof maar dat is puur mijn eigen mening.
Dat kan varieren van een doe het zelfzaak tot even googlen op : luidsprekerkabel.
Bij mij komen ze van beiden en bij toeval nog van het zelfde merk.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries