NAS en SR7005

Gestart door roy5396, maart 13, 2011, 16:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roy5396

Hallo, kan mij iemand helpen met 't streamen van mijn NAS en SR7005(net aangeschaft). Waarschijnlijk moet er een mediaplayer op de NAS draaien, hoe krijg ik deze daarp geinstalleerd? En hoe krijg ik de SR7005 aan deze gekoppelt?  HLP Ben niet zo'n held in deze dingen redface. Via m'n laptop met WMP en Twonky is 't me wel gelukt. Alvast bedankt.

Roy

roy5396

 shutup bedankt voor jullie reacties  :gaap:  :-D

JohnWx

geen dank Google is zo makkelijk of Marantz NL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

roy5396

 Ooohhww excuus voor mijn luie domme vraag meneer JWX maar zodoende kwam ik hier terecht. Ik dacht das handig, hier weet iemand mij wel vooruit te helpen.  :no:

Mvg
Roy
SR7005, mooi ding!

Janver

Misschien een zoeken naar de FAQ van de NAS kijken. Daar ligt het probleem.

Welke NAS heb je?
Hier kan uw reclame staan!

roy5396


WimPeu

Probeer Twonky ook eens op je NAS.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

#7
Ik heb DS209, helaas geen SR7005.

Maar in principe geen probleem.

Ga even naar je NAS: http://ip-adres:5001/
Even inloggen als admin.
Daarna ga je naar Control Panel.

Onder de Tab Application Settings ga je naar Media Server

Daar vink je de "Enable DLNA / PUnP Media Server" aan.

Als het goed is, moet het nu werken.

Succes!

Jan
Hier kan uw reclame staan!

Janver

Citaat van: WimPeu op maart 19, 2011, 23:28:26
Probeer Twonky ook eens op je NAS.

Twonky wordt eigenlijk niet ondersteund door Synology, maar het is wel mogelijk. Het is wel lastig te installeren, maar het is niet nodig omdat Synology zijn eigen Media Server heeft; Erg gemakkelijk.

De oudere versies van Synology(richting DSM 1.xxx of dergelijke) hadden geen media server.
Vanaf DSM 2.xxx was er wel een eigen DLNA/UPnP server.
Hier kan uw reclame staan!

roy5396

Janver, deze instelling had ik gevonden. Maar hoe de Marantz nu koppelt met de NAS snap ik niet. En ik heb een Muziekmap op de NAS staan, hoe koppel ik die aan het Audio Station? Ik kan de map nergens selecteren.

Alvast bedankt voor je reacties  notworthy

Janver

Als het goed is, heeft de Media Server nu 3 mappen aangemaakt: Video, Music & Photo.

Door muziek in de Music folder te plaatsen, wordt deze automatisch gedeeld met Media Server.

Meer zou het niet moeten zijn, anders dan een eventuele compatibiliteitsprobleem met de DLNA/UPnP server. Dat zou geen problemen meer mogen geven. Een paar jaar geleden gaf de menustructuur en zelfs de taal nog wel problemen.Dat had ik bij mijn eerste stream apparaat; Philips NP2900.

Audio Station is eigenlijk niet voor UPnP/DLNA server, hoewel deze wel op deze manier werkt. Je kunt bijvoorbeeld op de Iphone de Audio Station app downloaden(gratis, evenals andere Synology Apps) en daarmee direct muziek van de NAS af streamen.
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Werkt dit ook als je je muziek op een externe HD hebt staan. Daar heb ik dus problemen mee. Niet dat ik de receiver gebruik als streamer maar om het te proberen heb ik de boel wel aan de praat. De (Onkyo in mijn geval) pakt idd alleen muziek van de PC uit de gedeelde muziek map in de PC. De Onkyo 'ziet' niet de externe HD's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Ben gelijk weer even gaan zoeken en inmiddels wel muziek van de externe HD. Speelt alles af maar het zoeken op zo'n receiver display is nou niet bepaald handig. Het werkt maar blijft behelpen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

Mooi zo!

Ik had er geen antwoord op. Ik gebruik sowiezo geen WMP of Twonky op PC meer sinds mijn NAS. Ik heb ook nooit een externe schijf gehangen aan de NAS dan wel Router. Dus daar kan ik niet over meepraten, maar Google had in ieder geval niet veel antwoorden.
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1270579&page=21

hier vind je veel antwoorden op dit forum (was de eerste hit op google bij mij op de smartphone)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.