Luidspreker set max. 500€

Gestart door Rekal, maart 12, 2011, 21:12:54

Vorige topic - Volgende topic

Rekal

Ik ben op zoek naar een leuk setje voor op mijn Marantz pm68.
Momenteel boer ik hier met een JBL control one setje op, maar dat is niet echt fantastich.
de prijs is maximaal 250€ per stuk, maar goedkoper en toch beter mag natuurlijk.

Ik luister Dance, house en wil toch eens af en toe het maximale uit de luidspreker kunnen halen.
Gezien ik geen sub erbij wil, denk ik toch een grotere diameter van woofer nodig te hebben.

Ik dacht zelf aan Wharfedale of Jbl.
Ik opteer boekenkast en vloermodellen.

welke springen er uit? eventueel welke zeker niet te nemen,   
mss vergeet ik wel de super "bang for the buck" speakerset? 
alle info is welkom.
1. Wharfedale Evolution 2-10 of liever de 2-8?
2. Wharfedale Diamond 10.2 of liever de 10.1?
3. Wharfedale Diamond 10.3
4. Wharfedale Diamond 9.4
5. Wharfedale Diamond 9.5
6. JBL es10, es20 of es30
7. JBL Northridge e20
8. JBL l810
9. JBL studio 130
10. JBL Northridge e80

het kan eigenlijk alle kanten op maar wel binnen het budget.

Marvin

http://link.marktplaats.nl/430538819

Of 100 euro boven het bugdet, z'n broer.

http://link.marktplaats.nl/430711147

Als je ooit nog eens op een praalwagen op één of andere Dance Parade wilt meedoen, dan dit veel te ver boven budget setje.  :-P

http://link.marktplaats.nl/424268649

Rekal

Ik ben erg bekend met de PA wereld, AD, Nexo, Jbl, Zeck, EAW, Meyer, Martin, SA, ...
Maar dat is denk ik niet aan de orde. (het gaat om HIFI)

Ik koop geen 2de hands luidsprekers! nieuw zal het moeten doen dus...

Marantz 81

Janver

De wharfedale 10.1 vind ik geen Dance / house speaker. Het heeft een 'Engels' geluid, beetje een zwoele speaker.
Voor Dance toch meer diepe bassen en scherpe hoge tonen, lijkt mij.

Ik zou echt even ergens gaan luisteren. De meeste adviezen hier komen niet met een dance/house inzicht.
Tijdens een van mijn luistersessie's in de ruimte naast mij, zat een hardcore liefhebber luidsprekers te testen met Conquest of Paradise en Dire Straits :-S

Kijk ook naar Dali Ikon/Lector en Monitor Audio BX serie.

JBL heeft zeer zeker aardige dance speakertjes. Een oud-collega had ook JBL en luisterde ook dance muziek.welk type weet ik niet, maar klonk wel goed op een onkyo setje
Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

Klipsch speaker zijn juist geschikt voor de dance house muziek  :yes:

Marvin

Denk dat je aan het feit voorbij gaat dat ik zelf Tannoy speakers heb, -en ook vele heb gehad.
Dat ik daarmee ook nog eens 80% naar behoorlijke harde dance luister, -en dat ik dat op volumes doe waarbij de meeste luidsprekers bezwijken.....   Daarbij is het ook nog eens zeer goed vertoeven met bv Dire Straites (werdt afgemixed op Tannoy 15" DC's) is daar bovenop ook nog eens puur Engels...  :wink:
Maar een nieuwe Tannoy speaker voor 500 euro per set met die kwaliteiten zal je niet vinden.

Citaat van: Janver op maart 12, 2011, 23:20:41
De wharfedale 10.1 vind ik geen Dance / house speaker. Het heeft een 'Engels' geluid, beetje een zwoele speaker.
Voor Dance toch meer diepe bassen en scherpe hoge tonen, lijkt mij.

Ik zou echt even ergens gaan luisteren. De meeste adviezen hier komen niet met een dance/house inzicht.
Tijdens een van mijn luistersessie's in de ruimte naast mij, zat een hardcore liefhebber luidsprekers te testen met Conquest of Paradise en Dire Straits :-S

Marantz 81

:no:

het is ook veel beter om 2de hands een paar speakers te kopen  :yes:

heb je voor een fractie van de prijs wat heel moois in huis

die Klipsch waar ik de Link van gaf is denk de beste speaker nieuw binnen je budget en smaak

cz79

Misschien een Monitor Audio BR2 of een vloertaander uit de Bronze serie (als je mazzel hebt op MP o.d.).

Vlearmoes

Ik heb hier nog 7 Mordount-short CS-1 speakers liggen  incl. muurbeugels
-Frequency Range: 80Hz-20kHz,
- Sensitivity: 87dB,
- Impedance: 8 Ω.
-10-100 watts continuous , magnetically shielded

samen met een Rel sub is dit een geweldig compact setje

Deze speakers heb ik zelf gebruikt als rears   
en mijn zoon als 5.1 set samen met  en rel sub achter een SR7300

De speakers kosten bijna niets   zodat je je geld hoofdzakelijk voor een goeie Rel vrij hebt.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dex

Citaat van: Vlearmoes op maart 13, 2011, 08:17:49
Ik heb hier nog 7 Mordount-short CS-1 speakers liggen  incl. muurbeugels
-Frequency Range: 80Hz-20kHz,
- Sensitivity: 87dB,
- Impedance: 8 Ω.
-10-100 watts continuous , magnetically shielded

samen met een Rel sub is dit een geweldig compact setje

Deze speakers heb ik zelf gebruikt als rears   
en mijn zoon als 5.1 set samen met  en rel sub achter een SR7300

De speakers kosten bijna niets   zodat je je geld hoofdzakelijk voor een goeie Rel vrij hebt.

Euhh....... :roll:

Citaat van: Rekal op maart 12, 2011, 22:30:06
Ik koop geen 2de hands luidsprekers! nieuw zal het moeten doen dus...

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Theo heeft wel gelijk je kunt er een mooi 5 of 7.0 opstelling mee maken !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Rekal op maart 12, 2011, 21:12:54
Ik luister Dance, house en wil toch eens af en toe het maximale uit de luidspreker kunnen halen.
Gezien ik geen sub erbij wil, denk ik toch een grotere diameter van woofer nodig te hebben.
...
mss vergeet ik wel de super "bang for the buck" speakerset? 

Als het over 'bang for the buck' gaat dan heb ik nog een setje:
http://coralelectronic.com/pdf_return.php?pdf=1&prod=1913

Kost 150/stuk!

En als het laag nog niet genoeg is dan ik heb ik nog een bijpassende sub voor 200.
Alles binnen het budget!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.