Kabel Sessie 21 mei 2011

Gestart door Whisper.nl, maart 11, 2011, 20:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op mei 23, 2011, 09:52:57
Dat is nog even afwachten. Het gevoel is goed.
Het helpt geen zier en het zit puur tussen de oren, maar ik zal voor je duimen.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

jowa

Een wat late response van mij, gister ouders op bezoek die de kleine meid kwamen bewonderen, hadden haar een paar weken niet gezien, en da's belangrijker dan het forum  :-D  :yes:

Afgelopen zaterdag een gezellige luistermiddag bij Hans a.k.a Whisper gehad, waarbij de nadruk op de muziek lag.
Het reviewen van de interlinks hebben we als toetje voor het laatst bewaard, nadat we een duidelijk beeld van zijn set hadden gekregen.

Voor mij werd weer eens bevestigd hoe muzikaal en lekker Totem luidsprekers klinken, had ze al vaker gehoord op shows en jaren geleden bijna Totem Staff's gekocht.
In vergelijking met de vorige set-up bij Hans, met de kleine Accuphase en Rogers luidsprekers, is de nieuwe set-up er echt een heel stuk op vooruit gegaan, vooral in het laag.
De combi van Marantz CD11 LE, Accuphase E305 en Totem Arro's zet een fraai stereo beeld neer met, heel verrassend voor zulke kleine luidsprekers, een goed gedefinieerd laag  hello.
De druk ontbreekt dan wel, dit is echter absoluut niet storend. Ik heb op dit moment thuis nl te veel druk in het laag en dat is zeker storend  :-(.

We hebben weer heel veel muziek beluisterd, ik had ook nog wat meegenomen waaronder Eels met Daisies for the Galaxy en Emmylou Harris met Spyboy, en samen met de rest lekker genoten van hoe relaxed de set muziek maakt en geen hifi.
Hans heeft het met zijn huidige set goed voor elkaar  pompom.


Dan de interlink test, altijd een hekel punt, gezien de nonbelievers en believers over geluidsverschil bij kabels op het forum  :wink:
Als uitgangspunt is de CD  Breaking Silence van Janis Ian genomen. Deze CD is behoorlijk puur opgenomen, met veel akoustische elementen en natuurlijk die prachtige stem van Janis Ian zelf.

We zijn gestart met de Nordost Tyr die bij mij thuis prima bevalt.
Het geluidsbeeld was erg mooi, kwam goed los van de luidsprekers met een mooie boog, maar er was iets niet echt aanwezig.
Op een gegeven moment viel bij mij het kwartje, het laag/midden was te slank geworden en het hoog had een lift gekregen, wel zonder scherp te worden.
Voor mij kwam het over of er een stuk emotie miste. Erg audiofiel zo, maar ik werd er niet warm van.

Daarna de Siltech FTM-f Gold er weer tussen.
Oké, dit is mooi, emotie weer terug in de muziek.
Geluidsbeeld gelijk aan de Nordost, alleen met laag en body zoals het hoort.
Niets meer aan doen, gewoon goed.

Daarna door naar de Van den Hul the Waterfall.
Dit was in vergelijking met de andere twee kabels een stap terug. Beeld was meer aan de luidsprekers geplakt, hoog was wat slisserig geworden, laag minder strak.
Op al die gebieden is het een klein stapje terug in vergelijking met de Nordost en de Siltech, bij elkaar een hele stap.

Volgorde voor mij na het luisteren:
1) Siltech FTM-4 Gold G3
2) Nordost Tyr
3) Van de Hul the Waterfall

Hans bedankt voor de gezellige middag, je hebt me helemaal aan het twijfelen gebracht over mijn Nordost Tyr .
Stiekempjes me toch maar gaan oriënteren op de Siltech FTM-4 of SQ G5 serie interlinks....   clown1

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

http://admin.audiovideo2day.be/useruploads/files/siltech.pdf

tis prijslijst uit 2009 maar je kan er gerust 20% bij optellen ivm de hoge goudprijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ja, dat 'ie er niet bij zet: Beste uit de test.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

#145
Citaat van: f.luisteraar op mei 23, 2011, 23:56:31
Of je koopt 'm van Whisper.http://link.marktplaats.nl/451680528

Nice, "hij" klinkt goed hoor die Siltech HB

Van CZ79 een Eichmann express six XLR gekocht.

Ben hevig een het twijfelen tussen deze twee.

De Express klinkt zuiverder en geeft een hoop details.

De Siltech is (als ik het zo mag omschrijven) wat donkerder warmer.
Een fractie minder detail. maar beter in het laag.

Twijfel twijfel twijfel.

Zal vanovond de siltech weer eens opzetten en een avond luisteren.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Mmm, je maakt op deze manier niet echt reclame voor de Siltech.
Als ik lees dat de Eichmann zuiverder en gedetailleerder vindt klinken, vergaat mij de lust de Siltech te overwegen...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 24, 2011, 13:25:15
Mmm, je maakt op deze manier niet echt reclame voor de Siltech.
Als ik lees dat de Eichmann zuiverder en gedetailleerder vindt klinken, vergaat mij de lust de Siltech te overwegen...

altijd voor Siltech gaan









waardevast :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

@ JWX, dat staat als een huis.

Zie prijsjes langskomen van € 499 voor een 0,6 meter. (zit goud en zilver in he)

Ga toch eerst eens op mijn gemak luisteren.
Een avond S.
Een avond E.

Kijken of ik toch bij de siltech blijf of niet.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: f.luisteraar op mei 24, 2011, 13:25:15
Mmm, je maakt op deze manier niet echt reclame voor de Siltech.
Als ik lees dat de Eichmann zuiverder en gedetailleerder vindt klinken, vergaat mij de lust de Siltech te overwegen...

Harry,
Ik kan je mening niet delen. Per saldo is een interlink persoons gebonden.
Tevens zal een interlink op een andere set weer anders klinken.
Groet Hans aka Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet