NA7004

Gestart door Silvester, februari 26, 2011, 15:42:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

Citaat van: WimPeu op maart 08, 2011, 18:53:46
Zou blind voor een nieuwe Squeezebox Touch gaan. Zelfs zonder externe DAC klinkt ie al erg goed. De firmware ondersteuning is top. Speelt HD audio, mooi display, Spotify ondersteuning, speelt live cd's gapless, scheelt een hoop centjes, minder ruimte in je kast...moet ik nog meer voordelen tov de NA noemen???

Squeezebox gewoon DOEN !

Ik treed volledig WimPeu bij  :yes: alleen maar voordelen ....
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

ronrhe

Ondanks mijn negatieve opmerkingen over de primitieve bediening zou ik zeker niet terug willen naar de squeezebox. De geluidskwaliteit van de marantz is ernorm veel beter en dat is voor mij toch het belangrijkste.
Ik heb de squeezebox aangesloten gehad op een van de betere dacs van northstar. En toch was de kwaliteit van het geluid duidelijk minder dan de marantz. Als de geluidskwaliteit het belangrijkst is, dan zou ik zeker eerst eens goed gaan luisteren. Er komt op dit moment aardig wat op de markt dus de keus wordt groot.

JohnWx

Citaat van: ronrhe op maart 08, 2011, 20:39:40
Ondanks mijn negatieve opmerkingen over de primitieve bediening zou ik zeker niet terug willen naar de squeezebox. De geluidskwaliteit van de marantz is ernorm veel beter en dat is voor mij toch het belangrijkste.
Ik heb de squeezebox aangesloten gehad op een van de betere dacs van northstar. En toch was de kwaliteit van het geluid duidelijk minder dan de marantz. Als de geluidskwaliteit het belangrijkst is, dan zou ik zeker eerst eens goed gaan luisteren. Er komt op dit moment aardig wat op de markt dus de keus wordt groot.

Je bedoelt dat dit voor jouw geld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Citaat van: ronrhe op maart 08, 2011, 20:39:40
Ondanks mijn negatieve opmerkingen over de primitieve bediening zou ik zeker niet terug willen naar de squeezebox. De geluidskwaliteit van de marantz is ernorm veel beter en dat is voor mij toch het belangrijkste.
Ik heb de squeezebox aangesloten gehad op een van de betere dacs van northstar. En toch was de kwaliteit van het geluid duidelijk minder dan de marantz. Als de geluidskwaliteit het belangrijkst is, dan zou ik zeker eerst eens goed gaan luisteren. Er komt op dit moment aardig wat op de markt dus de keus wordt groot.

Dan zijn de betere Northstar dac's misschien niet zo goed als een gemiddelde betaalbare dac. De digitale uitgang van de Touch is erg goed. Lees de testen maar. Dan is het toch echt de Dac die het geluid maakt voor de rest van de set natuurlijk. Die minimale verschillen in de digitale uitgangen maken niet dat verschil. De dac van de marantz is gelijk meen ik aan die van de SA15. Dan moet je met een CA Dacmagic of V-Dac zeker op dat niveau kunnen zitten. Zeker als een AB vergelijk niet mogelijk is (normale situatie) dan hoor je die verschillen al helemaal niet meer. Ik heb al meerdere SB's gehad op verschillende Dac's en de SB Touch doet het (over de dac van mijn CA 840C) zeker zo goed als de beste CD spelers die ik heb gehad.

Maar goed dit alles is slechts mijn beleving. Feel free om flink in de buidel te tasten en een dure streamer te kopen. Er zal ongetwijfeld beter spul dan de SB te koop zijn. Of het allemaal een betere prijs/kwaliteits verhouding heeft is een heel ander verhaal. Vergeet niet dat logitech al jaren ervaring heeft waar Marantz & Co. nu pas aan dat avontuur beginnen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

#19
Mooi draadje. Overweeg ook een Squeezebox Touch. Conversie zou door de Moon 300D DAC gaan (die mijn SA8003 overigens volledig wegspeelt).

Enige is dat de touch nu nog tot 96/24 gaat terwijl er ook materiaal uitkomt op 176khz en 194khz. Het alternatief is een peperdure streamert (mij niet gezien)  of me storten op het wereldje van "computer audiophile". En dan moet je langer met je PC gaan zitten klooien dan het duurt om het nummer zelf in te studeren  :roll:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Misschien met nieuwe firmware alhoewel ik denk dat de Touch het dan gaat converteren naat de 96/24. 
Die Moon moet van een SB echt High-End maken (wat dat ook mag zijn.)  Mijn Dac maakt zowiezo altijd 24-bit/384kHz van alle inputs.  :mrgreen: Al is dat niet hetzelfde... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Ik speel alles af via Creative Wireless en kan er zeer goed van genieten daar gaat het om volgens mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Klinken de HD tracks op 24/96 ook echt beter dan red book? SACD was een eye opener voor mij. Jammer dat het nagenoeg ter ziele is. Is er nog een bepaalde NAS waar ik aan moet denken? of gewoon de media markt inlopen?

De Moon had ik te leen samen met een Hegel DAC (gebalanceerd was een vereiste). Moet zeggen dat de SA8003 zich kranig weerde tov de Hegel. De hegel was wel wat gedetaileerder en had iets minder glare in het hoog. Maar de verschillen moesten echt gezocht worden.
Eerste indruk van de Moon was nogal vreemd. Alsof je wat miste in het hoog. De Moon 300d viel in het begin wat tegen omdat ik dacht dat er geen hoog in zat. Totdat je er echt voor gaat zitten en het volume iets harder zet. De afwezigheid van congestie en glare in het hoog is eerst ff wennen. Maar daarna hoor je gewoon veel meer detail in de opname, de plaatsing is ragfijn tussen de speakers en drums hebben nu allemaal leren vellen en meer impact. Heck, drumsolo kloppen gewoon beter, ritmisch gezien. Niet een geluid wat je meteen overrompeld maar eerder je de muziek in trekt. Het ietwat laid back karakter geeft je de mogelijkheid om harder te draaien en transparantere kabels ertussen te stoppen. Geen idee of dat high end is maar het maakt erg mooi muziek.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

ronrhe

Bij een nas is van belang wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Alleen muziekstreamen? Dan kun je een eenvoudige nas nemen. Wil je meer, zoals videostreaming of op meerdere plaatsen tegelijk gebruiken dan heb je een snellere nas nodig. Ik heb zelf een synology 209 en die voldoet voor alles.

WimPeu

Citaat van: Zoldar op maart 08, 2011, 22:14:02. Geen idee of dat high end is maar het maakt erg mooi muziek.

En daar gaat het om!

De SA-8003 is ook een hele mooie speler. Beetje onderschat hier volgens mij. Wodt meteen overgeslagen en men gaat snel naar een SA15s1. Heb hem meerdere malen bij thepioneer hier gehoord en was altijd onder de indruk. Hij versloeg mijn toenmalige (bijna 3 maal zo dure) Sony-SCD-555ES.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: ronrhe op maart 08, 2011, 22:26:42
Bij een nas is van belang wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Alleen muziekstreamen? Dan kun je een eenvoudige nas nemen. Wil je meer, zoals videostreaming of op meerdere plaatsen tegelijk gebruiken dan heb je een snellere nas nodig. Ik heb zelf een synology 209 en die voldoet voor alles.

Ik had de 109 en die was veels te sloom. Ben nu in de markt voor een topper die idd alles aan kan. Zijn helaas nogal prijzig. Even sparen nog.

Vergeet niet dat niet op elke Nas de Squeezeserver wil draaien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op maart 08, 2011, 22:29:44
En daar gaat het om!

De SA-8003 is ook een hele mooie speler. Beetje onderschat hier volgens mij. Wodt meteen overgeslagen en men gaat snel naar een SA15s1. Heb hem meerdere malen bij thepioneer hier gehoord en was altijd onder de indruk. Hij versloeg mijn toenmalige (bijna 3 maal zo dure) Sony-SCD-555ES.

Op welke aspecten?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

bramdg

Citaat van: WimPeu op maart 08, 2011, 22:31:34
Ik had de 109 en die was veels te sloom. Ben nu in de markt voor een topper die idd alles aan kan. Zijn helaas nogal prijzig. Even sparen nog.

Vergeet niet dat niet op elke Nas de Squeezeserver wil draaien.

Naar welke NAS ben je aan het kijken WimPeu ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op maart 09, 2011, 08:26:49
Op welke aspecten?

Ja dat is moeilijk hoor. Vond de Marantz frisser en detail rijker. Had dat niet verwacht maar ik was meer van de Marantz 8003 gecharmeerd dan van mijn Sony. Zijn details, de verschillen maar net hoe je smaak is. De Sony heeft wel veel meer uitstraling in je set. Dat is soms ook al mooi. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op maart 09, 2011, 16:17:26
Ja dat is moeilijk hoor. Vond de Marantz frisser en detail rijker. Had dat niet verwacht maar ik was meer van de Marantz 8003 gecharmeerd dan van mijn Sony. Zijn details, de verschillen maar net hoe je smaak is. De Sony heeft wel veel meer uitstraling in je set. Dat is soms ook al mooi. :-D

ik zou de ES nemen  :yes:             looks en prijs  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject