ARC tussen SR5005 en Panasonic P50V20

Gestart door gm, februari 24, 2011, 21:46:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

gm

Hoi,

Ik heb mijn sr5005 middels een 1.4hdmi kabel aangesloten op mijn Panasonic P50v20.
Volgens de gebruiksaanwijzing zou ik beeld en geluid moeten krijgen middels ARC maar hoe werkt dit dan en wat moet ik dan instellen op mijn SR5005 en de TV?
De kabel zit zoals door Panasonic op de HDMI2 ingang van de tv en op de SR5005 op de HDMI out.
Wie weet hier meer van?

dank

Vlearmoes

 :evil:   De manual   :-D :-D

Het gaat er natuurlijk om in de de menu`s van SR en de bron   de juiste instellingen te maken!

Je vermeld geen bron ??   BD/DVD  ??

daar begin je  in het menu   maak daar de juiste instellingen voor hdmi uit en audio uit via hdmi
dan in de SR ook de juiste instellingen maken   zodat de tv ook iets ontvangt
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gm

Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest maar ik heb wel beeld en geluid van mijn DVD en decoder maar ik bedoel eigenlijk het geluid van mijn tv zelf.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

Heb je wel de juiste hdmiaansluiting op je tv gekozen? meestal is hdmi1 degene die ARC heeft.
waarschijnlijk zul je in je versterker ook aan moeten geven dat je hdmi out ARC moet opvangen.

grappig dat hdmi 1.4, maar hier stellen ze dat je met elke hdmi kabel audio return kan hebben:
http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

ze zeggen letterlijk dat je je oude kabels kan gebruiken. is het dus maar een beetje een commerciele verkooptruuk om weer kabels te verkopen?


SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

gm

De Panasonic heeft ARC en volgens de gebruiksaanwijzing is dit HDMI 2 en daar is deze ook op aangesloten.
Waar moet ik dit dan aangeven in de versterker?

Vlearmoes

Is de SR wel compatible daarmee ???   (de mijne niet)

Anders de tv gewoon optisch verbinden met SR
Nog mooier als je vanaf de decoder een verbinding voor de audio kunt maken
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Cadfael

Citaat van: gm op februari 25, 2011, 12:06:33
De Panasonic heeft ARC en volgens de gebruiksaanwijzing is dit HDMI 2 en daar is deze ook op aangesloten.
Waar moet ik dit dan aangeven in de versterker?

kun je hier niks over in de handleiding vinden? ik heb dit niet op mijn versterker omdat ik een x004 versie heb, dus zou ik het zo niet weten.

Misschien moet je je TV optie in de instellingsmatrix op hdmi 1 (out) zetten als dat mogelijk is.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

still life

Citaat van: gm op februari 24, 2011, 23:11:43
Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest maar ik heb wel beeld en geluid van mijn DVD en decoder maar ik bedoel eigenlijk het geluid van mijn tv zelf.

dan werkt het toch goed?

wil je ook versterkt geluid bij tv-channels moet je die inputs ook gewoon op de sr voorzien..

Citaat van: Vlearmoes op februari 25, 2011, 12:50:33

Anders de tv gewoon optisch verbinden met SR
Nog mooier als je vanaf de decoder een verbinding voor de audio kunt maken

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

sdotone

Jongens jongens... Zowel de Pana V20 als de SR5005 ondersteunen ARC. Je moet dan via HDMI2 van je TV de receiver aansluiten (ingang TV).

In de handleiding staat ergens dat je er op pagina xx staat hoe je ARC moet activeren. Maar gek genoeg staat het daar niet.

Ik heb via de HDMI setup voor de TV input ARC ingesteld. De naam van de instelling staat me zo ff niet bij. Ik zal het straks ff checken